Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lade hjemme 22kw

Startet av TM, torsdag 04. juni 2015, klokken 06:39

« forrige - neste »

TM

Kan ikke si at jeg er videre imponert over Garmin navigasjonen i e-Up. Dårlig brukergrensesnitt og elendig trykkfølsom skjerm. Den gjør også merkelige valg av ruter som jeg ikke kan forstå. Når jeg lager en rute fra Asker til Nordstrand, så foreslår den konsekvent en rute via Oslofjord-tunnellen som er nesten dobbelt så lang som via Oslo. Jeg har sjekket profilen, og den ser riktig ut (tillate motorvei, ikke ta hensyn til trafikkmeldinger osv). Noen som har en ide om det er jeg eller Garmin som roter ?

Autowinder

Jeg sjekket Garmin fra e-Up'en og en Garmin nüvi 770 og en Garmin 3597, testrute Blåveisveien i Slemmestad til Sandstuveien på Nordstrand. Alle foreslo E18 via fjellinjen. Prøve å resette til fabrikkoppsettet ?
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

TM

Takk for hjelpen. Skal forsøke å sette den til fabrikkinstilte verdier. Men jeg oppdaterte programvare, og det førte ikke til noen endring. Jeg skal uansett forsøkte å kjøre ruten på onsdag. Blir interessant å se hvor lenge den holder på sitt og insiterer på at jeg skal snu  ;)

Autowinder

Garmin Maps & More enhetene har som siste versjon av kartdata 4. kvartal 2013. Det er jo egentlig alt for dårlig. Mine andre enheter med Livstidsabonnement på kart får nye kartdata lagt ut hvert kvartal til hvert halvår via Garmin express. Navigon har visst ikke fått samme frekvens som dette selv om de har vært eid av Garmin siden 2011. Vi eiere må klage til forhandlerne, som må ta dette bakover i systemet :(

d386yv

Husker ikke hvor jeg fant innstillingen, men utgangspunktet for min Garmin enhet var å bruke mest energieffektive rute, dvs. den tok hensyn til terreng osv. Ble mange veldig rare valg. Bla. er det bedre å kjøre sakte på mindre vei gjennom oslo enn på ringveien osv. Fikk fjernet den innstillingen og satt på raskeste og da har den siden fungert OK.

TM

Prøvde å endre alle mulige innstillinger for beregning av raskeste rute. Ingenting hjalp, men så velgte jeg å tilbakestille til fabrikk-instillinger som Autowinder foreslo. Det løste problemet  :) Takk for alle gode forslag.

Autowinder

Rotet litt rundt i Fresh-programmet idag, og under menyvalget øverst står det Min navigasjonsenhet og undervalg Mitt system. Øverst til høyre der er det et rektangel kalt Latest Map Guarantee og med knapp Velg.
I dette nye vinduet kan du velge aktuelle Land du har plass til på enheten, jeg har selv neppe bruk for Portugal og Hviterussland med mindre jeg bruker enheten eksternt, så jeg fjernet nok til å få resten inn i enheten. Første gang gikk det skeis når jeg bare valgte Norge, men med nullstilling av enheten og ny nedlastning fungerer det bra nå. Har ikke finsjekket kartdataene for nye veier, men uten kontakt med GPS satelitt kan det se litt merkelig ut med trådkors og hele Europa i displayet ;-)

Edit: Skrivefeil

TM

Fikk en melding på navigasjonen for noen dager siden. Det stod et eller annet om at det kun var få dager igjen av tilbudet med 80 % rabatt på oppgradering av kartene.

Jeg gikk inn på Fresh i dag.  Da fant jeg to priser.  599 kr for nedlasting av nye 2015 kart.  Alternativt 799 kr for 24 mnd abonnement med nye kart hver 3. mnd. Det sto ingen ting om rabatt inne på Fresh butikk.

Er det dette de omtaler som 80 % rabatt ?  Hva har dere betalt for nye kart ?

Autowinder

Zacken

Det fulgte med en rabattkupong med bilen som ga oppgradering av kartet i 24 mnd eller noe mener jeg å huske.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA