Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Stille inn lys for kjøring i land med venstre-/høyrekjøring

Startet av xref, mandag 01. juni 2015, klokken 14:55

« forrige - neste »

xref

Har ikke fått solgt enda men jeg får en voldsom mengde visninger og en god del lagrer annonsen så jeg mistenker at det bare er et spørsmål om tid :)

Men, er det noe poeng å slenge på If Bedre Bilbytte? Det er fortsatt over 3 år igjen av nybilgarantien så ser ikke helt hva If Bedre Bilbytte dekker som ikke dekkes av garantien?
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

F_P

Har du vurdert å la en bilselger selge den på kommisjon? Koster deg gjerne 10-15.000,- men det er jobben deres å selge biler, og intet salg ingen kostnad som oftest.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

andreasmj

Sitat fra: xref på fredag 22. mai 2015, klokken 14:22
Har ikke fått solgt enda men jeg får en voldsom mengde visninger og en god del lagrer annonsen så jeg mistenker at det bare er et spørsmål om tid :)

Men, er det noe poeng å slenge på If Bedre Bilbytte? Det er fortsatt over 3 år igjen av nybilgarantien så ser ikke helt hva If Bedre Bilbytte dekker som ikke dekkes av garantien?
Håper du får solgt. Jeg fikk pengene på konto for min dagen jeg hentet Teslaen! Fikk til slutt ca. 50k mindre enn tilsvarende biler som stod hos forhandlere, men det var bedre enn å utsette leveringen på min 85D.
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

xref

Har enda ikke fått solgt, men har hatt en og annen interessent. Tipper det bare er et spørsmål om tid men er det sannsynlig at jeg får solgt den enda raskere hvis jeg setter ned prisen ytterligere? Ligger allerede ca 30-50k under forhandlerpris.

xref

Da er nåværende bil solgt og levering av Teslaen satt til 21 Juli. Da blir det nesten en måned uten bil men det gjør vel bare ventetiden ekstra pirrende :)

Krysser fingrene for at leveringen plutselig fremskyndes!

tkjoerlaug

Bra at du fikk solgt! Når ble din bil ferdigprodusert?

HelectriC

Sitat fra: xref på tirsdag 23. juni 2015, klokken 17:04
Da er nåværende bil solgt og levering av Teslaen satt til 21 Juli. Da blir det nesten en måned uten bil men det gjør vel bare ventetiden ekstra pirrende :)

Fikk du ok pris for dieseldyret?
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

ctr46

Sitat fra: xref på tirsdag 23. juni 2015, klokken 17:04

Av ren nysgjerrighet. Når var din bil bekreftet og ferdig produsert? Ser du skriver at du har fått dato 21.07. Jeg har også levering i juli men enda ikke fått noen eksakt dato.

Takk for svar:)
85D

tkjoerlaug

ctr46 - jeg har 85D ferdigprodusert 28. mai og estimert i juli, men har ikke fått noen dato enda.

xref

Min bil gikk inn i produksjon 15 Mai men husker ikke helt når den var ferdig. Ser at andre som har fått produsert i samme tidsrom har fått levering tidligere enn meg, men min havnet vel på den trege båten eller noe. MyTesla har alltid påstått levering Late June, men nå ble det ikke akkurat det da. Kjipt å måtte gå en måned uten bil.

Diesel dyret gikk for 400k + omreg. Kunne nok fått mer da det var en forhandler som kjøpte den, men nå ble den solgt ihverfall så godt er det. :)

ctr46

Tkjorlaug - ja vi burde ha bil på samme båt og få levering samtidig omtrent. Nærmer seg heldigvis men det tar tid.. Sukk :)

Xref - ok det forklarer at du ligger litt foran oss men håper likevel at jeg får bil rundt 20. Ellers går det litt planer i vasken.. Men men får ikke gjort annet enn å vente og se:)
85D

VL

Jeg hadde samme dilemma som deg! Men bilen min gikk unna på 4 dager på finn.no! En vask, noen frekke bilder og betalt annonsegalleri fikk det vekk fortere enn svint! Nesten litt for fort faktisk, måtte låne Kiaen med 50 hk til svigermor i noen dager før Teslaen ble levert.....!

Så nå er jeg en lykkelig 23 år gammal Tesla kjører, UTEN lån :D... Pengene burde nok blitt investert i en utleie leilighet, etc.... Men men, man lever bare en gang og om elbilene en gang blir beskattet hadde jeg uansett ikke hatt råd til å bladd opp 1,5-2 millioner for en Tesla! Ser min modell koster 1,2 mill ferdig levert i Sverige, så da kan man jo tenke seg til de norske prisene........

Lykke til med salget hvert fall :)
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Muffinman

xref

Sitat fra: VL på onsdag 24. juni 2015, klokken 04:40
Jeg hadde samme dilemma som deg! Men bilen min gikk unna på 4 dager på finn.no! En vask, noen frekke bilder og betalt annonsegalleri fikk det vekk fortere enn svint! Nesten litt for fort faktisk, måtte låne Kiaen med 50 hk til svigermor i noen dager før Teslaen ble levert.....!

Så nå er jeg en lykkelig 23 år gammal Tesla kjører, UTEN lån :D... Pengene burde nok blitt investert i en utleie leilighet, etc.... Men men, man lever bare en gang og om elbilene en gang blir beskattet hadde jeg uansett ikke hatt råd til å bladd opp 1,5-2 millioner for en Tesla! Ser min modell koster 1,2 mill ferdig levert i Sverige, så da kan man jo tenke seg til de norske prisene........

Lykke til med salget hvert fall :)

Selv er jeg 26 år gammel med kun et svært lite boliglån. De 670k jeg måtte bla opp med for en fint specc'et 70D er en god del mer enn jeg noen gang tenkte å bruke på bil. Jeg resonnerte meg frem til at man lever bare en gang og at så lenge man kan betale bilen med oppsparte midler uten at det går på bekostning av viktigere investeringer så må det da være greit! :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA