Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Avstemning: Knitrelyd via blåtann?

Startet av Nolle, tirsdag 26. mai 2015, klokken 22:37

« forrige - neste »

Nolle

Kom over en video på youtube, som viser en i3 på dyno. https://www.dropbox.com/s/2qq8oltge0h7iai/i3dyno.png?dl=0
Den viser bare effekten, og ikke momentet, som kanskje er mer interessant. Men den viser at det er mest "futt" ved ca 70km/t, og etter det som dabber det drastisk av - noe som jeg selv merker ved maks pådrag. Jeg lurer bare på om denne kurven er normal for en slik elektromotor, eller om det er bmw som har satt inn begrensninger? Jeg syns at det er noe krass nedgang i effekt mellom ca 70km/t - 90km/t, så daler det litt mer moderat (normalt?) ned til toppfart. Noen som har en formening om dette er normalt? Føler meg litt snytt for effekt mellom 70-90 :)
Her er youtubelinken forøvrig


TorAtle

Bortsett fra den markante knekken ved ca 90km/t ser den ok ut. Litt utjevning akkurat der så er alt på stell i mine øyne :)
2014 BMW i3

Nolle


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA