Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 85D Test med Gtech måler. 0-100

Startet av petersv, søndag 17. mai 2015, klokken 19:43

« forrige - neste »

petersv

En liten poll for å se hvem som liler/ikke liler like-knappen.

Muffinman


petersv

Flertallet synes "like" er ok hvis den ikke er for dominerende, hvis ikke ønsker hittil flertallet ikke en like-knapp velkommen. Interessant.

Car-El

Det som æ syndes e mest irriterende med slike "likes" og det å bli "laika", er at det finnes ingen "hat"-knapp. Eller i mildere versjon "liker ikke".  Dette er en av grunnene til at æ har slutta å lese boka.  (FaceBook)  Æ gidde ikke å lese om at en kompis "laika" at noen hadde spist ei pizza...
(Må bare nevne at Laika var en hund som dem sendte opp i verdensrommet.)

YouTube er tøff. Der er det en tommel opp og en tommel ned. Slik kan man si sin missnøye enkelt.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

cra

To alternativer er greit nok det, men i diskusjonsforum er det egentlig litt for lite nyansert sånn sett. Eneste jeg har sett som virkelig har lagt seg flid i vektinga er på slashdot.org, men det er en diger site med hundretusenvis av brukere. Der får du som registrert bruker innimellom 5 poeng å fordele på en håndfull kommentarer. Du kan gi +1 for insightfull, funny, elelr en del andre poeng"typer".

Om Liker-knappen fjernes (ser for meg at den bare gjøres mindre framtredende; de som ikke liger den trenger jo bare å lavære å trykke på den?) bør vi i alle fall få auto-deleta av slike +1 meldinger også. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

petersv

68 synes det er greit med knapp, 62 synes det ikke er det. Flertallet av de som sier det er ok vil ha den mindre synlig.

hgs

Dette går nok på hvordan mange tolker utsagn nr 3. For min del var dette det nærmeste utsagnet til "Få den vekk, men kan til nød leve med den om den tones kraftig ned". Om det er flere som meg tolker jeg heller resultatet slik at flertallet vil ha denne vekk.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Tai

Synes slike ting tar fokus vekk fra det forumet er.  Det er et forum. En  plass hvor meninger og informasjon deles. Personlig synes jeg at Tesla forumet her (kan ikke snakke for de andre sub forum) har falt dramatisk i kvalitet de siste 4-6 månedene. Mange troll og personangrep i fleng ødelegger for annen konstruktiv dialog. Jeg vegrer meg for å delta i duskusjoner fordi jeg synes det er ubehagelig med all surmuling og drittslenging. Og nå skal vi konkurere i flest "likes" på trådene våre. For det er det som kommer til å skje. Den med flest "likes" får størst epenis.

Nå poster jeg denne posten og allerede kjenner jeg at jeg gruer meg til responsen. Utrolig synd at det skal være slik.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Muffinman

Sitat fra: Tai på søndag 19. april 2015, klokken 23:42
Den med flest "likes" får størst epenis.
Trist utvikling. Og jeg som kjøpte Tesla for å skjøte på den litt  :(

petersv

Jeg synes dere legger vel mye i betydningen av disse likes-ene. Men hvis det kan få alle disse "+1"-innleggene til livs, er jeg lykkelig ;)

Som tidligere foreslått, omdøp det fra "likes" til "støt", så er alle fornøyd ;) Har man fått 100 "støt" kan det tolkes som man vil.

Teslanewbie

Jeg synes at det kan bli et problem med disse like knappene, det blir jo litt dumt at jeg får alle likes . Noen kan jo bli fornærmet.  :D
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

cra

Sitat fra: petersv på mandag 20. april 2015, klokken 08:56
Som tidligere foreslått, omdøp det fra "likes" til "støt", så er alle fornøyd ;) Har man fått 100 "støt" kan det tolkes som man vil.

"Støt" var en fin vri, og kan jo toklkes som både positivt og negativt som du sier. :)  Har sett ulike varianter, og "liker" kan vi nok takke facebook for at er den vanligste. Evt. kalle den "+1" og mindre font (som jeg så foreslått).

Forøvrig er vel diskusjonen om hvorvidt man ønsker å ha en slik knapp noe som burde foregå i den generelle delen av forumet; det er flere enn bare de som ikke vil ut av Tesla-bobla, og mange av oss har vært med siden lenge før Tesla kom på markedet. Og ja, vi har lagt merke til diverse endringer (ikke bare tekniske) vi også. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Trustno1

Jeg ser ikke helt poenget med denne knappen, og har lite sans for "likes" generelt sett. Både her og andre steder. Det er bare ett forstyrrende element som ikke tilfører diskusjonen noe. Tar heller ett og annet "+1" innlegg over dette, har aldri sett på det som noe problem.

Om noe så kunne man heller fått en "dislike" knapp der man etter ett vist antall blir sperret ute for å få bukt med trollene her inne. Men dette finnes det jo allerede en funksjon for. "Rapporter til moderator"

I følge avstemmingen så ser det for meg ut som 80% av forumbrukerne her er mer eller mindre enig med meg, så håper den blir fjernet igjen.

Car-El

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Høgis

P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA