Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er DU-problemet eliminert?

Startet av Lokführer, søndag 05. april 2015, klokken 08:47

« forrige - neste »

Lokführer

Jeg hører aldri noe om at DUen havarerer lenger, er dette problemet helt fikset?
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Teslanewbie

Jeg mener foreløpig ja .. Vi får se hvor lang tid de nye DU-ene er feilfrie ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Bowers

Ikke godt å si sikkert ennå, men det kan tyde på at problemet har flyttet seg lengere frem i bilen ;)
http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=20568.0

Får håpe for ryktes skyld at det ikke gjelder altfor mange biler denne gangen også...

Jejl

Vår bil er en P85 fra sept-13 og kjørt 24000 km. Vi har aldri skiftet DU og aldri hatt noen ulyder, men jeg hadde en mistanke om at det var litt slark i systemet likevel, og tok en tur innom Tesla. De hadde en maskin i bilen under prøvekjøring som skulle vise om noe var galt. Og bilen hadde litt slark som vi tenkte og vi fikk time i juni for å utbedre dette. Fikk beskjed om at det ikke var nødvendig å bytte DU, men jeg tror de sa at de var ett eller annet de skulle stramme opp.

sigurdi

Sitat fra: Bowers på søndag 05. april 2015, klokken 12:25
Ikke godt å si sikkert ennå, men det kan tyde på at problemet har flyttet seg lengere frem i bilen ;)
http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=20568.0

Får håpe for ryktes skyld at det ikke gjelder altfor mange biler denne gangen også...
Dette kan ikke være for lite fett på spline. :-)
Frontmotor har ikke spline, men direktedrift, motor sitter inni girkassen.
Så er nok mer relatert til lyd isolasjon, eller mangel.
Er bare å høre når Leaf eller toget kjører forbi, høyfrekvent lyd kommer det fra frekvensomformere og elmotorer, er også på de gamle bilene, men her er motor bak og lyden kommer ikke frem.
Høres fra utsiden, når de kjører forbi, men hjulstøyen overdøver dette så må skille ut lyden for å høre den.
Horten
Model X90D (18.03.17)

Høgis

P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA