Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ja, da står jeg på Vestby Fortum lader som ikke fungerer...

Startet av krisrst, søndag 26. april 2015, klokken 20:20

« forrige - neste »

ragwo

Hadde vært kjekt å kunne sette temperatur på klimaanlegget samt velge 100% eller 80% lading via appen.
Eldrid - 2013 Leaf

NIls1

Kunne vært greit å kunne stille lade-timeren, styre temperatur pluss starte og stoppe lading som man ønsker.
Har for øvrig carwings på ipad og på android telefon. Carwings funker mye mer stabilt på ipad, og med mer korrekt info. På android appen må jeg alltid oppdatere flere ganger. Leaf manager funker bedre på android enn den originale carwings appen.
Nissan Leaf Tekna(2015)
Hverdagsbruk.

Nissan X-Trail 2,5 (2005)
Lengre turer og tlilhengerkjøring.

smaug01

Hadde vært greit med en status for om bilen er låst og om alle vinduer/dører er igjen. Hadde ikke vært behov for å kunne styre dette nødvendigvis synes jeg men en liten indikasjon om at bilen er låst hadde vært praktisk. Om dette overhodet er mulig å få til med den hardwaren som er der er mer usikkert.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

FrodeK

Jeg tillot meg å sammenligne med Volvo sin Volvo On Call (VOC) - kanskje litt urettferdig, men likevel. Først og fremst inneholder VOC en toveis alarmfunksjon: Volvos sentral registrerer når noe ureglementert skjer med bilen, f eks airbag som løses ut, og ringer opp bilen og/eller mobiltelefon for å sjekke om alt er OK. Får de ikke svar sender de melding til utrykningsetatene. Motsatt vei sitter det en rød alarmknapp i takkonsollen som fører kan utløse for å få kontakt og hjelp ved f eks et illebefinnende el.l.
For øvrig inneholder appen følgende: Info om resterende kjørelengde (drivstoff), utetemperatur ved bilen, om dører og vinduer er lukket, om bilen er låst, 2 stk timere for forvarming, drivstoffnivå og gjennomsnittforbruk.
Videre opplysninger om km stand, snitthastighet og status på 2 triptellere.
Låse og låse opp kan fjernstyres. Og selvfølgelig motor-/kupevarmer.
Kartfunksjonen viser bilens posisjon til enhver tid.
Tut & blink er nyttig på Gardermoen og andre store P-plasser (mye lengre rekkevidde enn nøkkelen).
Du kan også føre kjørejournal i appen og tilkalle assistanse direkte fra appen/telefonen.
Tre års abonnement inmkl i bilpris. Deretter 750 kr pr år (hvis jeg husker riktig).
Det var vel omtrent det.
Og nei, jeg jobber ikke med Volvo, men akkurat denne appen misunner jeg kona mi.

smaug01

Ja ikke sant, det er noe sånt man forventer i 201x.
Fra Mitsubishi sin app side kan man lese hvilken funksjoner de har:
http://www.mitsubishi-motors.com/en/products/outlander_phev/app/remote/

Sikkert ikke perfekt den heller men i det minste så virker grensesnittet mer moderne og gjennomtenkt. Tror også den bare fungerer med wifi men er ikke sikker på det.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

krisrst

Oj her har det gått fart i innleggene siden sist jeg var innom! Jeg går igang med å lage en webside over helgen. Foreslår at vi legger inn noe sånt som:

• Navn / Reg. nr. / kallenavn
  • Hva vi misliker med carwings
  • Hva vi ønsker av carwings
  • Generell måling på hvor fornøyd man er med carwings, feks. fra 1 til 5

Foreslår også at vi gjør dette på engelsk, slik at vi kan slenge en link på internasjonale forum.

Jeg har en server så vi kan prøve å sette opp dette der først.

JBS

Håber du gør den "universel" så andre bruger i det nordiske kan komme med.
Vi er en del i danmark som jo lider af samme problemer.
Kan se at der på det Svenske forum også er klager, vil forsøge at henvise til dette forum.

Mvh Johnny
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

mtsivert

Om jeg tester oppdatering av carwings hver dag i en uke, fungerer det toppen to-tre ganger innen 5 minitter.
Dette gjør at jeg sjeldent gidder å prøve.

Etter oppdateringen har det vært enda værre i tillegg står det "mi" bak rekkevidde.
Noen andre som har det samme?

fredsjo

Kanskje vi skal ta med om vi bruker iphone el android feks?
2014 Nissan Leaf Tekna
2018 Tesla Model X 75kw
Innehaver av https://skadedyr.net og https://sprengkiler.no

Powerflux

Sitat fra: fredsjo på søndag 12. april 2015, klokken 10:40
Kanskje vi skal ta med om vi bruker iphone el android feks?
Android!
Det funker igjen nå om ikke annet selv om det tar 3-4 forsøk, klokken er 1 time feil, avstand i miles og forvarming virker ikke ::)
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

erikf

En kjapp tur innom originaltema (at carwings er oppdatert og mer stabilt): Min entusiasme over økt stabilitet og bedre respons er tilbakestilt til null. Det varte en uke, og nå er carwings like ustabilt for meg som det var før denne tråden ble startet.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

fredsjo

I dag får ikke jeg logget inn.. Første gang jeg har hatt problemer.
2014 Nissan Leaf Tekna
2018 Tesla Model X 75kw
Innehaver av https://skadedyr.net og https://sprengkiler.no

ragwo

Dagens feilmelding fra CW via Leaf Manager: SocketTimeoutException

Umulig å logge på CW. Andre som sliter med det samme?
Eldrid - 2013 Leaf

adahl

thomita

Samme feil her og  :-[ dritt programm !!!
Euro Leaf 2013 mod 20 000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA