Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ja, da står jeg på Vestby Fortum lader som ikke fungerer...

Startet av krisrst, søndag 26. april 2015, klokken 20:20

« forrige - neste »

Olee

Selvfølgelig betaler vi for Carwings, det er bare å se på de forskjellige modellene på hvilket utstyr den kommer med. På Visia er Carwings ikke inkludert! Så hele gjengen burde reklamere på dritten  :D

harruz

Carwings fubker tålelig greit for meg for tiden, men jeg får tippometeret i miles (selv om det er kilometer som vises), og klokka er en time feil for meg. Det merkelige her er at det er flere med ulike resultater.

Jeg er enig i at vi bør si sterkere fra om at vi ikke er fornøyd med C. Kanskje vi skal forfatte en felles henvendelse vi kan sende inn i fellesskap, eventuelt å sende den samme inn hver og en av oss? Om noen har lyst til å forfatte et slikt utkast, så er det fint. Om ikke gjør jeg det gjerne, men da håper jeg på deres hjelp til å sette opp en punktliste på hva som bør gjøres noe med. Og så mi vi ble enige om hva som er den beste måten å formidle dette videre til Nissan på.
Forbrukermakt !

trenger jeg en konkret liste på hva vi ønsker å klage på.

Kan vi s
Lykkelig eier av Elvis (Leaf Tekna 2014)

frankols

Carwings er akkurat like treig som den alltid har vært her. Det tar "en evighet" (inntil et par minutter) å få oppdatert batteristatus.
EDIT: Nå kom den gule plakaten opp: "beklager vi kan ikke nå din Nissan..."
Og kjørehistorikken har ikke nådd april ennå.....
Håpløst !!

fredsjo

Det som er rart er hvor forskjellig det virker fra bruker til bruker?? Her går alt helt smertefritt. Tar 10-15 sek å få oppdatert og virker hver eneste gang.
2014 Nissan Leaf Tekna
2018 Tesla Model X 75kw
Innehaver av https://skadedyr.net og https://sprengkiler.no

krisrst

Sitat fra: harruz på tirsdag 07. april 2015, klokken 23:00
trenger jeg en konkret liste på hva vi ønsker å klage på.

Helt enig. Kanskje vi kan få til en slags underskriftskampanje? Hva med en webside der folk kan legge inn fiktivt eller fullt navn + hva man er misfornøyd med? Vi kan la den gå noen runder på facebook og her på forumet i noen uker, så kan vi sende en pdf til Nissan.

Jeg kan godt forsøke å lage en side.

Sitat fra: fredsjo på onsdag 08. april 2015, klokken 15:08
Det som er rart er hvor forskjellig det virker fra bruker til bruker?? Her går alt helt smertefritt. Tar 10-15 sek å få oppdatert og virker hver eneste gang.

Tror det er litt forskjellig hvilken server appen kontakter.

harruz

Helt enig. Kanskje vi kan få til en slags underskriftskampanje? Hva med en webside der folk kan legge inn fiktivt eller fullt navn + hva man er misfornøyd med? Vi kan la den gå noen runder på facebook og her på forumet i noen uker, så kan vi sende en pdf til Nissan.

Jeg kan godt forsøke å lage en side.
[/quote]

Så bra. Blir gjerne med på dette "spleiselaget. Vi kan jo kanskje hver og en av oss underskrive med eier av (reg.nr)?

fredsjo

Er lett med på den..! Misforstå meg rett, selv om den fungerer hos meg så er det langt fra godt nok..!
2014 Nissan Leaf Tekna
2018 Tesla Model X 75kw

frankols

Sitat fra: frankols på onsdag 08. april 2015, klokken 13:34
Carwings er akkurat like treig som den alltid har vært her. Det tar "en evighet" (inntil et par minutter) å få oppdatert batteristatus.
EDIT: Nå kom den gule plakaten opp: "beklager vi kan ikke nå din Nissan..."
Og kjørehistorikken har ikke nådd april ennå.....
Håpløst !!
Da har jeg kjørt gjennom oppsettet for innstillinger i bilen igjen, for jeg tror det må være 10. gang.
Det virker fremdeles ikke, så jeg blir gjerne med på en underskriftskampanje ja.

FrodeK

Carwings suger. Ferdig snakka. Sammenlignet med Volvo sin Volvo On Call (VOC) er Carwings steinalder. VOC har mange flere funksjoner, umiddelbar respons og funker alltid. Nissan har en lang vei å gå.

Powerflux

Nå har det jo gått helt I stå >:(
Den oppdaterer lynraskt men returnerer bare den gamle verdien. 50 oppdateringer og fortsatt det samme :o
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

frankols

Jeg fikk omsider en oppdatering på batteristatus nå.
Med riktig klokkeslett til og med :-)

Jako

Det er helt utrolig at Nissan ikke kan lage en app som fungerer ordentlig. Må oppdatere minst 3 ganger før den viser riktig, noen ganger enda flere ganger. Her om dagen ville den ikke oppdatere selv etter flere ganger og siden jeg satte den på lading og den viste at den ikke var koblet til måtte jeg gå de 500 meterne, ble sint da det viste seg at den ladet likevel.Tiden viser også ikke riktig men det er vist tilfeldig på hver enkelt her.
Nissan Leaf Tekna 2014

harruz

Forsøker meg på en liten oppsummering av de feil folk beskriver her inne:

kke samsvar mellom hva Carwings rapporterer om, og det som faktisk er tilfelle i bilen. Dette gjelder både om den lader eller ikke, om varmeapparatet er på eller ikke, og batterikapasitet.

Problemer med å få kontakt med bilen
    må oppdatere Carwings mange ganger før korrekt svar

Feil tid vises på Carwing

For lang responstid
    Noe jeg ikke har fått med meg?

Andre ting vi bør si noe om i en felles henvendelse er hva slags funksjonalitet vi savner. En i tråden sammenlignet bl.a med Volvo sin app. hvilke funksjoner har denne som vi også ønsker oss? Andre funksjoner som savnes anyone?

Naigewron

Ny feature: Hadde vært greit med en scheduler på klimaanlegg for oss pendlere. Hvis jeg kunne satt meg i stuevarm bil hver morgen (mandag-fredag) klokken 06:30 hadde det vært luksus :)

Gjerne med ekstra valg av typen "Aktiver kun hvis bil står på lading og er fulladet".

fredsjo

Låse/låse opp dører hadde vært kjekt.
2014 Nissan Leaf Tekna
2018 Tesla Model X 75kw

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA