Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: EL60000

Startet av Kvark, tirsdag 21. april 2015, klokken 18:31

« forrige - neste »

Tuxedo

Sitat fra: Kvark på torsdag 09. april 2015, klokken 15:07
Ja, men hadde ikke Birger samme åpneren som deg?
Ja, det er flere som har fått det til (med 868 MHz fjernkontroll).  Enten kan de gå på vannet, eller så er det noe gæernt med Homelinken i bilen min.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Kvark

Fikk mail fra Tesla nå, så jeg må vel spise mine egne ord tidligere i tråden her.

Får vel tolke dette som at de legger inn en og en åpner i databasen sin da?
Som tidligere nevnt er det ikke interessant med én programmering gjort av Tesla-ansatte, for jeg må ha mulighet til å omprogrammere senere. Jeg får høre med dem. Uansett positivt overrasket over svar og respons nå. :)

SitatVi ønsker å komme hjem til deg for å forsøke å programmere denne garasjedøråpneren med din bil og samle data i prosessen.
S85D

dosmont

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 09. april 2015, klokken 23:26
Sitat fra: Kvark på torsdag 09. april 2015, klokken 15:07
Ja, men hadde ikke Birger samme åpneren som deg?
Ja, det er flere som har fått det til (med 868 MHz fjernkontroll).  Enten kan de gå på vannet, eller så er det noe gæernt med Homelinken i bilen min.
Jeg har snakket med Tesla, han Amrikaneren jeg snakket med sa at fjernkontrollen min ikke var kompatibel med homelink.
Jeg har samme portåpner som Kvark.
Men det er hvist bare å bruke en fjernkontroll som er kompatibel med homelink og portåpneren, så skal dette gå fint :)
Han nevnte en fra chamberlain som skulle fungere, men jeg satt å kjørte, så fikk ikke notert modelnr.
Men den jeg har model: F30A-R den som ikke er kompatibel.
Har bestilt meg en universal fjernkontroll til 200kr inkl frakt, så får se hvordan det går.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

Tuxedo

Sitat fra: Kvark på fredag 10. april 2015, klokken 21:46
Fikk mail fra Tesla nå, så jeg må vel spise mine egne ord tidligere i tråden her.

Får vel tolke dette som at de legger inn en og en åpner i databasen sin da?
Som tidligere nevnt er det ikke interessant med én programmering gjort av Tesla-ansatte, for jeg må ha mulighet til å omprogrammere senere. Jeg får høre med dem. Uansett positivt overrasket over svar og respons nå. :)

SitatVi ønsker å komme hjem til deg for å forsøke å programmere denne garasjedøråpneren med din bil og samle data i prosessen.
Dette tilbudet tar du bare imot, og så forteller du oss andre som heller ikke har fått det til hvordan det gikk.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Kvark

Ja, jeg mente ikke å gi inntrykk av at jeg ikke skal det, men hvis jeg ikke kan programmere selv senere så er det en middels løsning.
S85D

Tuxedo

Sitat fra: Kvark på lørdag 11. april 2015, klokken 03:19
Ja, jeg mente ikke å gi inntrykk av at jeg ikke skal det, men hvis jeg ikke kan programmere selv senere så er det en middels løsning.
Det er jeg helt enig i.  Forhåpentligvis kan dette bidra til at det kommer en permanent fix i software.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

dosmont

Sitat fra: Tuxedo på lørdag 11. april 2015, klokken 17:09
Sitat fra: Kvark på lørdag 11. april 2015, klokken 03:19
Det er jeg helt enig i.  Forhåpentligvis kan dette bidra til at det kommer en permanent fix i software.
1+
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

Kvark

Mottok fjernkontrollen i dag.

Garasjeportåpneren nekter å parre seg med den, men Teslaen tok den uten problemer og ba meg faktisk om å programmere garasjeportåpneren. Ingen respons. Et steg frem og et tilbake...

Skal gjøre et nytt forsøk i morgen med å parre garasjeportåpneren og fjernkontrollen.

Ja, jeg tømte såklart garasjeportåpnerens minne i tilfelle det skulle være fullt.
Nei, ingen programmeringsmuligheter på fjernkontrollen.
Ja, den skulle være kompatibel med min spesifikke garasjeportåpner.

S85D

Tuxedo

Uoriginal fjernkontroll?  Logisk forklaring er at denne ikke er kompatibel med åpneren, men kompatibel med en annen åpner som også er kompatibel med Tesla sin Homelink.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Havebigfun

Kvark

Hei.

Les gjerne gjennom tråden før du poster. Jeg vil ikke ha en sånn løsning.
S85D

Kvark

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 14. april 2015, klokken 21:48
Uoriginal fjernkontroll?  Logisk forklaring er at denne ikke er kompatibel med åpneren, men kompatibel med en annen åpner som også er kompatibel med Tesla sin Homelink.

Vel, i eBay-beskrivelsen står det at denne, og en rekke andre Chamberlain og MotorLift-åpnere skal være kompatible. No worries. Ba om refund.

Uansett -- Jeg er 99% sikker på at en original Chamberlain-fjernkontroll med 433 MHz (TX4UNI) vil fungere.
Fint å få lov til å se på learning-skjermen i det minste. Enhjørning.
S85D

Tuxedo

Sitat fra: Kvark på tirsdag 14. april 2015, klokken 22:17
Uansett -- Jeg er 99% sikker på at en original Chamberlain-fjernkontroll med 433 MHz (TX4UNI) vil fungere.
Fint å få lov til å se på learning-skjermen i det minste. Enhjørning.

TX4UNI har jeg forsøkt:

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 09. april 2015, klokken 12:58
Forsøkte med en 433 MHz fjernkontroll.  Den fungerer fint mot Liftmasteren, men fikk den ikke til å programmere Homelink.  Samme som før; bilen går ikke videre til steg 2 (læring).  Den oppfatter åpenbart fjernkontrollen som fixed code.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Kvark

Dette er jo ikke det samme. Her reagerte faktisk Teslaen sånn den skulle, men ikke portåpneren.

EDIT: Ah. Har du en TX4UNI liggende?
S85D

Tuxedo

P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA