Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: EL60000

Startet av Kvark, tirsdag 21. april 2015, klokken 18:31

« forrige - neste »

Kagex

kvark eksakt hvilken model garasje åpner har du?
P29687

Tuxedo

Står i første innlegg i tråden.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Kagex

kvark, hvis du er hjemme idag så kan jeg ta en tur å prøve, lover ikke at jeg klarer det men kan ta en tur
P29687

Kvark

Tar gjerne i mot hjelp.
Hjemme i morgen. Må gjøre det på dagtid, da rommet til babyen er rett ved garasjen. Sender PM.
S85D

dosmont

Sitat fra: Kvark på søndag 05. april 2015, klokken 21:07
Tar gjerne i mot hjelp.
Hjemme i morgen. Må gjøre det på dagtid, da rommet til babyen er rett ved garasjen. Sender PM.
Jeg har samme port-åpner som deg, så må få rapport :)
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

Kvark

Da har Kagex vært innom, men han fikk dessverre ikke noe mer ut av det enn jeg har gjort.
Uansett takknemlig for forsøket og hipp hurra for forum. :)

Har sendt en mail til Jerome nå, så da får vi se om vi får noe svar på dette.
S85D

Kvark

Fikk svar nå.

"Thank you for your message and for bringing your concern to our attention. Your local service team is the best to address your concerns about the Homelink. I am copying on this message Tor, who leads our service team in Norway. He will make sure somebody gets back to you."

Mildt tvilende til at det skjer noe videre av verdi for meg nå.
S85D

Tuxedo

Sitat fra: Kvark på mandag 06. april 2015, klokken 18:29
Mildt tvilende til at det skjer noe videre av verdi for meg nå.
Vet om noen amerikanere som har fått ranger hjem til seg.  Han koblet seg til bilen med bærbar PC og kabel, og programmerte Homelink fra denne, og så synkroniserte bilen mot portåpneren.  Det forutsetter at Tesla'en har en Homelink-versjon som er kompatibel med fjernkontrollen din.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Kvark

Jeg vil ikke være avhengig av en ranger for å få dette til å fungere. Jeg kommer etter hvert til å flytte rundt på portåpneren da det blir tre porter her på sikt.

Originalfjernkontrollene som ikke lar seg programmere går på 866 Mhz. Det hadde vært interessant å prøve  Chamberlains TX4UNI som går på 433.
S85D

Tuxedo

Så vidt jeg vet er 98685E den eneste Chamberlain-fjernkontrollen i frekvensområdet 866 Mhz som er kompatibel med Homelink.  Men selv denne funker ikke med min bil.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Kvark

Har du lyst til å være prøvekanin på TX4UNI?
S85D

Kvark

84333EML er jo også en mulighet.

EDIT: Plenty av billige erstatninger for 84333EML på eBay. Fristet til å prøve.
S85D

Kvark

Jeg bestilte en for 433 MHz som skal være kompatibel med min åpner. Holder dere såklart underrettet.
S85D

Tuxedo

Sitat fra: Kvark på mandag 06. april 2015, klokken 22:00
Jeg bestilte en for 433 MHz som skal være kompatibel med min åpner. Holder dere såklart underrettet.
Forsøkte med en 433 MHz fjernkontroll.  Den fungerer fint mot Liftmasteren, men fikk den ikke til å programmere Homelink.  Samme som før; bilen går ikke videre til steg 2 (læring).  Den oppfatter åpenbart fjernkontrollen som fixed code.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Kvark

Ja, men hadde ikke Birger samme åpneren som deg?
S85D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA