Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Faktura for Bombrikke - etter 1 år???

Startet av kjølholdt, søndag 19. april 2015, klokken 19:27

« forrige - neste »

kjølholdt

Vel da er to alternative slagplaner lagt for å komme seg til østlandet fra Bergen. Alternativ 1: Bergen-Aurland-Gol- Hvaler. Hvis det ikke er kolonne eller stengt velger jeg dette.
Alternativ 2: Bergen-Aurland-Filefjell-Lier-Hvaler.
Alt 1 er jo det beste SC på gol, alternativ 2 innebærer et strekk på 35 mil aurland - lier. Dette bør jo gå, men er det noen som vet om 22kw ladere på denne veien . Hvis det kniper på slutten mot lier.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

ihlhaug

Jeg kjører alternativ 1 i dag rett etter jobb :)
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

kjølholdt

ser at hvis det kniper så har jeg fortum på kiwi hønefoss.da får vi se om det fungerer med ladebrikke fra elbilforeningen
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Omnilord

Muligens et dumt spørsmål da jeg ikke vet hvordan kjøreforholdene* er, men hvorfor ikke rett fra Bergen til Gol? Fulladet burde det går helt greit. Det ser "fælt ut" på vei oppover med voldsomt forbruk, men det synker til nærmest null på vei nedover igjen fra toppen til Gol.

* = var bare veier da jeg kjørte hjem igjen (til Oslo) i fjor Påske.
X Sig reservert

kjølholdt

kan selvfølgelig kjøre direkte 35 mil bør jo gå, men da er det konservativ kjøring hele veien.Foretrekker derfor å stoppe 10 min på aurland sc slik at jeg har litt spillerom,med tanke på uforutsette hendelser. Får jo kjapt 10 mil på 10-15 min
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

F_P

Kupper tråden med et spørsmål.

Kommer jeg meg fra Kløfta til Alvdal i en smell med en godt stappet S85, 4 pers, og tak-/skistativ og ski på taket? Ikke verre enn at det blir tissepause på Elgstua i 10min om vi ikke tar sjansen, men det er kanskje noen her som har kjørt strekningen på vinterstid og kan si om det går problemfritt uten stopp hos elgen.

PS! Lusekjøring i 10-15km/t under farstgrensen utgår  8)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

RaBalder

Sitat fra: F_P på fredag 27. mars 2015, klokken 11:03
Kupper tråden med et spørsmål.

Kommer jeg meg fra Kløfta til Alvdal i en smell med en godt stappet S85, 4 pers, og tak-/skistativ og ski på taket? Ikke verre enn at det blir tissepause på Elgstua i 10min om vi ikke tar sjansen, men det er kanskje noen her som har kjørt strekningen på vinterstid og kan si om det går problemfritt uten stopp hos elgen.

PS! Lusekjøring i 10-15km/t under farstgrensen utgår  8)
Har ikke erfaring med strekket.

Legg det inn i nav i bilen og start turen. Når du nærmer deg Elverum, så avgjør du om du må ha en pitstop på 10-15 minutter basert på hva energy-appen sier.

F_P

Sant nok. Blingset på distansen i første runde også ser jeg nå. La inn jobb som startpunkt = drøyt 300km. Men bilen står på Kløfta og lader nå og derfra er det bare 273km. Det skal gå greit tenker jeg. Worst case er 10min på Elgstua.

God påske  8)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Duzzy

Sitat fra: F_P på fredag 27. mars 2015, klokken 12:16
Sant nok. Blingset på distansen i første runde også ser jeg nå. La inn jobb som startpunkt = drøyt 300km. Men bilen står på Kløfta og lader nå og derfra er det bare 273km. Det skal gå greit tenker jeg. Worst case er 10min på Elgstua.

God påske  8)
Har kjørt det strekket, dog uten ski. Og da går det i allefall bra.
Men jeg har kjørt andre steder med ski på taket og på motorvei. Det suger overaskende mye strøm... Så jeg ville nok klart stoppet på Elverum en liten tur for å være sikker.
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

kjølholdt

Gol og her er det ikke mye fart i SC 121 km i timen. 72 A
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

kjølholdt

Men Lier derimot leverte 512 km i timen 270A
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

ihlhaug

Sitat fra: kjølholdt på fredag 27. mars 2015, klokken 22:30
Gol og her er det ikke mye fart i SC 121 km i timen. 72 A

Fikk 438 km i timen der i 16-17 tiden i går
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

P85D

Dro ut i værste påskeutfarten i 10 tiden fra oslo området med destinasjon Trysil. Etter 15 min kjøring hørte vi på radio om ulykke og lange køer ved Minnesund. Svingte av ved Kløfta mot Kongsvinger og kjørte alternativ rute til Elverum. Fryktet lange køer på SC på Elverum men ved ankomst stod det bare 2 og ladet der. Vi tok en ladeplass, tok en lunsj på elgstua og bilen var 100% full da vi var klare.

Da vi dro fra SC var det to andre på lading, med andre ord ingen problem å få ladet på veien ☺️

Snitt forbruk med full bil og skiboks på P85D ble ca 230
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Lokführer

278km/t på Lyngdal SC, når tre andre biler var tilkobla. Synes det var litt for tregt. Nå hadde vi ikke dårlig tid eller lite strøm, bare toppet opp når vi handlet, men uansett.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

F_P

Sitat fra: Duzzy på fredag 27. mars 2015, klokken 16:00
Sitat fra: F_P på fredag 27. mars 2015, klokken 12:16
Sant nok. Blingset på distansen i første runde også ser jeg nå. La inn jobb som startpunkt = drøyt 300km. Men bilen står på Kløfta og lader nå og derfra er det bare 273km. Det skal gå greit tenker jeg. Worst case er 10min på Elgstua.

God påske  8)
Har kjørt det strekket, dog uten ski. Og da går det i allefall bra.
Men jeg har kjørt andre steder med ski på taket og på motorvei. Det suger overaskende mye strøm... Så jeg ville nok klart stoppet på Elverum en liten tur for å være sikker.

Rapport: :)
Startet på Kløfta med 350km typical.
Forbruk til Elverum 237Wh/km, ungene måtte på do så da ble det 10min på SC.
Fra Elverum til Alvdal 219Wh/km
Totalt forbruk på 63,3 kWh på 279,9km i følge trip, snitt på ca. 226Wh/km

Konklusjon det hadde gått, men tror ikke jeg hadde tatt sjansen grunnet 0 erfaring med forbruket mellom Elverum og Alvdal.

Kan legge til at jeg tok litt større risiko når turen gikk videre fra Trondheim mot Grong dagen etter med litt mer erfaring i bagasjen og lavere fartsgrenser :)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA