Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: S85D med 428HK og 4.6 sek 0-100 ?

Startet av Hyperstress, lørdag 11. april 2015, klokken 22:51

« forrige - neste »

eldanz

#450
Fikk .188 i går kveld. Hadde .153.
Hvordan ser man hva som er nytt/endring sammenliknet med den forrige versjonen?
Teksten som man kan lese ser veldig lik ut den forrige.
Kan man eventuelt få en utskrift av beskrivelsene?
Finnes det en log som viser de enkelte oppdateringene?
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

Snowroller

Sitat fra: eldanz på onsdag 29. april 2015, klokken 10:24
Fikk .188 i går kveld. Hadde .153.
Hvordan ser man hva som er nytt/endring sammenliknet med den forrige versjonen?
Teksten som man kan lese ser veldig lik ut den forrige.
Kan man eventuelt få en utskrift av beskrivelsene?
Finnes det en log som viser de enkelte oppdateringene?

I ditt tillfälle så är den största förändringen avsaknad av "normal" och "sport" accelerations modus.
Nu har bilen bara ett läge som enligt release notes kör 0-100km/h på 4.6s
Osäker på om detta medför högre energiförbrukning generellt, eller om bilen är så smart så den bara använder extra kraft när det behövs?
Grå 85D

Amoss

Sitat fra: eldanz på onsdag 29. april 2015, klokken 10:24
Fikk .188 i går kveld. Hadde .153.
Hvordan ser man hva som er nytt/endring sammenliknet med den forrige versjonen?
Teksten som man kan lese ser veldig lik ut den forrige.
Kan man eventuelt få en utskrift av beskrivelsene?
Finnes det en log som viser de enkelte oppdateringene?

I de siste utgavene som har kommet så står det ett avsnitt før releasnotes for 6.2 som viser nyere endringer. Ellers er det beste man kan sjekke ut denne siden her:
http://www.teslamotorsclub.com/showwiki.php?title=Model+S+software+firmware+changelog

Ser ikke ut til at noen har funnet noe nytt i .188 vs .168 enda, men der kom det litt nytt i forhold til .153 for P85D utgavene.

Sitat- April 27, 2015 (2.4.188)
- April 17, 2015 (2.4.168)
- Insane Mode is more Insane! P85D acceleration improved from 3.2 to 3.1 sec.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

eldanz

Sitat fra: Amoss på onsdag 29. april 2015, klokken 10:56
Sitat fra: eldanz på onsdag 29. april 2015, klokken 10:24
Fikk .188 i går kveld. Hadde .153.
Hvordan ser man hva som er nytt/endring sammenliknet med den forrige versjonen?
Teksten som man kan lese ser veldig lik ut den forrige.
Kan man eventuelt få en utskrift av beskrivelsene?
Finnes det en log som viser de enkelte oppdateringene?

I de siste utgavene som har kommet så står det ett avsnitt før releasnotes for 6.2 som viser nyere endringer. Ellers er det beste man kan sjekke ut denne siden her:
http://www.teslamotorsclub.com/showwiki.php?title=Model+S+software+firmware+changelog

Ser ikke ut til at noen har funnet noe nytt i .188 vs .168 enda, men der kom det litt nytt i forhold til .153 for P85D utgavene.

Sitat- April 27, 2015 (2.4.188)
- April 17, 2015 (2.4.168)
- Insane Mode is more Insane! P85D acceleration improved from 3.2 to 3.1 sec.

Takker; finner dette oppført:
Version 6.2 (v2.4.188)- April 27, 2015 (2.4.188)
- April 17, 2015 (2.4.168) - Insane Mode is more Insane! P85D acceleration improved from 3.2 to 3.1 sec.- April 17, 2015 (2.4.160)
- April 10, 2015 (2.4.153)
- Top speed of 85D increased to 155 mph; 0-60 time reduced from 5.2 to 4.4.  New setting - Acceleration = Normal or Sport (vs P85D Sport or Insane)- April 4, 2015 (2.4.136)
- March 28, 2015 (2.4.124)

Dette ser bra ut.
Kan jeg da regne med at min S85D bare har fått .153 siden .124 som var min første og som inneholder endringer for min S85D. Den siste, .188, har da ingen endring i funksjonalitet for S85D?

Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

Amoss

Sitat fra: eldanz på onsdag 29. april 2015, klokken 11:28
Kan jeg da regne med at min S85D bare har fått .153 siden .124 som var min første og som inneholder endringer for min S85D. Den siste, .188, har da ingen endring i funksjonalitet for S85D?

Nei. Selv om ingen har funnet noen endringer enda (dette er tross alt en helt fersk release), så kan det være mange skjulte bugfiks også for S85/70/60(D).
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

eldanz




Nei. Selv om ingen har funnet noen endringer enda (dette er tross alt en helt fersk release), så kan det være mange skjulte bugfiks også for S85/70/60(D).


Takker.
På min Release Note står det at de har fjernet ACCELERATION setting. Og at acceleration alltid vil være 4.6 seconds.
Dette gjelder vel bare P85D og ikke 85D.

Jeg skal til Hunderfossen fredag og håper å treffe flere som kan gi svar på div. spørsmål.
Kanskje vi treffes?
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

Trustno1

Fikk 188 på min også i natt, men ikke fått testa enda da kjerringa har stukket av med bilen i dag  :)

Håper det er endel bugfix, for jeg har hatt endel bugs med min forrige firmware

Kan nevne blandt annet:
- Navigasjon som ofte stopper opp når man går ut av bilen en liten periode
- Ryggekamera har "delt" seg og viser nedre del av bilde øverst
- Triptelleren stoppet å telle
- Telefon/handsfree hengt seg opp
- Ekstra "dult" fra bakre driveunit når man stopper ved køkjøring

Understreker for eventuelle troll som skal krisemaksimere at disse problemene har vært minimale og/eller enkle å løse ved restart, men hadde uansett vært greit å fått løst de permanent.

Amoss

Sitat fra: eldanz på onsdag 29. april 2015, klokken 11:48
På min Release Note står det at de har fjernet ACCELERATION setting. Og at acceleration alltid vil være 4.6 seconds.
Dette gjelder vel bare P85D og ikke 85D.

Nei, det gjelder spesifikt for 85D. P85D har fortsatt "Sport" og "Insane" mode, og har mye raskere akselerasjon enn 4,6...

Sitat fra: eldanz på onsdag 29. april 2015, klokken 11:48
Jeg skal til Hunderfossen fredag og håper å treffe flere som kan gi svar på div. spørsmål.
Kanskje vi treffes?

Nei, jeg skal nok dessverre ikke på det treffet :p  Men du treffer garantert mange andre som kan svare på ting du måtte lure på :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

OleJA

Sitat fra: OleJA på mandag 27. april 2015, klokken 20:56
Sitat fra: Muffinman på mandag 27. april 2015, klokken 14:11
Gjort en ny test med 25A lading med UMC og blått adapter. Denne gangen lot jeg bilen lade seg ferdig til 75% på 25A, og startet deretter forvarming. Da trakk den 32A fra veggen i følge Visible Tesla. Med andre ord, det er sannsynlig at de samme kondisjonene som tidligere trigget tilbakestilling til 16A lading, i 6.2 trigger oppjustering til 32A.
Du har vel etterhvert hatt alle tenkelige varianter av at instillinger for maks strømtrekk kludres til. Siden så og si ingen andre melder om slike problemer, så må nesten dette være en feil med bilen din, og ikke et FW6.2 problem.
Dersom jeg skulle skyte fra hofta, så tipper jeg du var en dårlig GPS mottager eller antenne, evt noe som scrambler disse signalene der du opplever problemene. Mangler bilen possisjonen, så vil den heller ikke finne igjen instillingene for lapepunktene dine.
Da tror jeg jammen jeg har fått en variant av samme problemet selv, men på FW6.1. Lader normalt bilen på 20A på et 32A stikk for å unngå for mye skjevbelastning. Opplevde for noen dager siden at den plutselig stod på 28A, men regnet med at det var fruen som hadde juster litt.
Idag skjedde det samme, stod på 28A når bilen var ferdigladet, og jeg vet jeg satte den på 20A igår kveld.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

mr.rs4

Innstallerte nettopp .188 oppdateringen jeg og nå.
Leste igjenom og der sto det bl.a. tider som er forbedret ifra 3,4 til 3,3, og ikke noe om 3,1 for 0-100km/t.
Eller er det bare meg som har lest feil at det ikke er 3,1, og 3,3 det skal være?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Amoss

Sitat fra: mr.rs4 på onsdag 29. april 2015, klokken 20:39
Innstallerte nettopp .188 oppdateringen jeg og nå.
Leste igjenom og der sto det bl.a. tider som er forbedret ifra 3,4 til 3,3, og ikke noe om 3,1 for 0-100km/t.
Eller er det bare meg som har lest feil at det ikke er 3,1, og 3,3 det skal være?

3,1 (tidligere 3,2) er 0-60mph
3,3 (tidligere 3,4) er 0-100km/t
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Havebigfun

jeg fikk også .188 nå, rett fra .153-  bilen virker vesentlig mere responsiv i insane- morro 8)

ksandal

gleder meg til det kommer en oppdatering hvor det står på skjermen etterpå at nå virker navigasjon :-) 
Så slipper jeg daglige "blåturer" ha ha

Utover det er bilen best i test på det meste :-)
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

Muffinman

#463
Nå har jeg slettet samtlige ladepunkter (noe som gav bilen rekkeviddeangst tydeligvis, out of range of known chargers etc) og koblet meg på 25A punktet på jobben. Charging complete og påfølgende forvarming, og 32A trekkes fra veggen. I morgen tester jeg med å slette punktet på nytt og lade på 20A, så får vi se om den holder seg der.

EDIT: Ingen forandring. Skjer også når ladingen har stått på 20A.

BMW850

Noen som har fått dokumentert eller bekreftet at P85/P85+ har fått bedret akselerasjonen?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA