Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeløsning for Tesla + Leaf

Startet av mihkku, fredag 10. april 2015, klokken 00:02

« forrige - neste »

odin

Har lagt ut "allt i ei fil",  alle fotoboksar i ei fil, all strekning i ei fil.
Odin.

mihkku


odin

Hei.
Sat nett å kikka på http://ladestasjoner.no/nedlasting/gpsfiler   og nedlasting av csv filer.
Csv filene har formatet  Breddegrad,lengdegrad,navn. Dette vert garantert feil siden inndata for csv i
Discover Pro skal vere i formatet til Route66, Garmin, Navman. Formatet i csv for desse er Lengdegrad, breddegrad, navn ,,


poskare

Er det noen som har fått lasta ned en vellykket gpx fil i de siste? Prøvd flere ganger i dag men bare feiler på VWs side.



mihkku

Testet ut nå, får feilmelding på nye .gpx filer(De eldre fungerer). Har sendt epost om dette til ladestasjoner.no.

poskare

Bra, da var det ikke bare jeg som surret!  Sendte inn en epost jeg også. :)

bno

Sitat fra: e-Golfer på onsdag 22. april 2015, klokken 15:21
Hvilken fart det er på stedet forteller skiltgjenkjenningen, så det er ikke noe issue, mener jeg.

@ Mihkku
Meget takknemlig  for initiativet og oppfølging.
@ Odin
Takk for hjelpen

@E-golfer
Deler synet om fartgrense info. men i skrivende stund slår det meg at det kanskje ikke er standard med skiltgj.kj. Min bil er importert ....fulloaded
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

poskare

Fikk tilbakemelding fra ladestasjoner at de har vært inne å rettet feilen.
Når man nå setter sammen GPS og hurtiglader filen på den tyske "konverterings siden", får man visst fortsatt en feilmelding, men om man klikker på knappen for å laste opp enda en GPX fil, vil du kunne laste ned den nye og filen fungerer.

Tomas72

Takk for filer og oppskrift på dette. Kartet ble mye lettere å bruke nå.
Jeg laget et par egne ikoner som jeg synes vises bedre enn de blå.
Legger de ved her hvis noen vil bruke de :)
VW e-Golf 2015
Nissan Leaf 2012
VW boble 1965

El-kverna

Er det noen som har tid og lyst til å legge ut ny "ferdig fil" med fotobokser samlet, og combo stasjoner?

jan-c

Sitat fra: El-kverna på onsdag 13. mai 2015, klokken 20:54
Er det noen som har tid og lyst til å legge ut ny "ferdig fil" med fotobokser samlet, og combo stasjoner?
Denne fungerer hos meg. Alle filer nedlastet fra ladestasjoner og Odin, og kompilert på vw i går, 12.05.15. Endre fil-suffix fra .txt til .zip

Tusen takk til @mihkku og @odin for god info og godt arbeid!

"Edit: Rettet dato"
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

mihkku

Og takk til alle dere som holder dette gående. Ser ut til at mange drar nytte av denne også i tanke på at filene faktisk blir lastet ned :)

jan-c

Sitat fra: mihkku på torsdag 14. mai 2015, klokken 22:57
Og takk til alle dere som holder dette gående. Ser ut til at mange drar nytte av denne også i tanke på at filene faktisk blir lastet ned :)
Ja, det er hyggelig at folk prøver. Mangler bare en tilbakemelding om det faktisk funker. Eller kan vi konkludere med at "no news is good news"?
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

thomanie

2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

valvolainen

Sitat fra: jan-c på fredag 15. mai 2015, klokken 12:01
Sitat fra: mihkku på torsdag 14. mai 2015, klokken 22:57
Og takk til alle dere som holder dette gående. Ser ut til at mange drar nytte av denne også i tanke på at filene faktisk blir lastet ned :)
Ja, det er hyggelig at folk prøver. Mangler bare en tilbakemelding om det faktisk funker. Eller kan vi konkludere med at "no news is good news"?

No news is good news, dette fungerte som fjell! tusen takk folkens.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA