Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeløsning for Tesla + Leaf

Startet av mihkku, fredag 10. april 2015, klokken 00:02

« forrige - neste »

SJD


e-Golfer

Lite ønske til den som har laget filen med alle fotoboksene:

Går det an å lage den filen slik at den bare sorterer under Fotobokser? Slik den er nå, så kjører den fotobokser i 50,60, 70, 80 soner i tillegg til gj.snitt målinger....

Gitt at Discover Pro setter en limit på antall POI som kan vises, så må man fjerne nesten alle andre enn fotoboksene for å få dette til å fungere..
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

mihkku

Det er mulig, men da snakker vi om mye arbeid da disse må sorteres og opphavsmannen har ikke gjort dette.

Riktignok er gj. Målinger lettere å finne enn ordinære bokser

odin

Hei.
Det er eg som er opphav til fotoboksfilene på gps.no og Odins side.
Håpar også de vil vere med å halde fotoboksfilene oppdatert ved å rapportere inn
endringer , nye og sletta bokser.
Om det treng tilpasninger i filene til deres bruk kan dette muligens ordnes.

Mvh Odin.






mihkku

Velkommen til forumet Odin.

Som nevnt så er det foreslått å komme med oversikt over strekningsmålinger og km/t oversikt, dessvetre så må disse separeres i andre filer.

Setter pris på arbeidet du har gjort og krediterer deg i første post.

Hvordan kan jeg komme med forslagpå endringer? Er noe småfeil på de veiene jeg kjører og kan godt rette de opp:)

odin

Hei.
Når det gjeld rapportere nye/sletta/eller feil plassering på bokser må dette skje på gps.no
i den tråden linken til fotoboksfilene er slik at allt kjem på ein plass.

Er ikkje heilt med kva du meiner med oversikt.

Databasen med kart ligg forresten her: https://www.google.com/fusiontables/DataSource?docid=1W4UPXCne7rggYj51_Mty191suqz_rmpIjc4UdBY#rows:id=1


mihkku

Med oversikt mener jeg å få mulighet til å se om fotoboksen står i 40 KM/T sone eller om det er gj. snittsmåling, men Discovery Pro er litt teit lagt opp når det kommer til POI som gjør at dette i så fall må lages i flere filer.

Har nå oppdatert første siden med akredditering til deg bla og heller henvist til siden enn GPS.no

odin

No er alle gjennomsnittsmålinger sortert i egne filer, det er kun gjennomsnittmåling i 70 og 80  soner. Er det slik at det vert vanskeleg å skille desse frå ordiner 70 og 80 bokser.
Odin

mihkku

Jeg så det, men det er begrensninger på antall POI som NAV enheten til VW tillater å legge til, men funker greit at man kan skille ut gj. målinger i alle fall. Må dog laste ned resten som en hel fil, fremfor flere små filer da disse ikke lar seg importere samlet.

Så om du kan, gjerne ha en .gpx fil som har alt samlet fra både Norge og Sverige fremfor enkeltfiler.

odin

Ja forstår. Det er enkel fix.  Er det nokon måte du vil kunne sjå forsjell på gjennomsnittsmåling og fotoboks ,  Navn, kommentar, kategori eller noko slikt ?
Odin

mihkku

Nei. Navenheten tar kun utgangspunkt i koordinater, enn så lenge.

For de som evt ønsker gj. Snitts målinger så kan de bare laste ned .rar fila med egne filer for hver hastighet Og slå disse sammen med den samlede filen i vw sin egen konverter

odin

Ok. Ynskjer du heil fil med alle fotoboksar inklusiv gjennomsnitt, eller kun heil fil med fotoboksar ?


Råde

Fantastisk du engasjerer deg her, Odin - i vår lille navlepillende sfære. Og et imponerende arbeid du har lagt ned i diverse POI samlinger!

Selv ønsker jeg en fil for alt, men kanskje det er andre meninger. Vi kunne evt kjørt en avstmning...?
e-Golf | X75D

odin

Dette koster meg svært lite, berre nokre minutt.
Navlepillende sfære, er vel mykje av det eg driv med som kan kategoriserast der  ;D .

e-Golfer

Hei Odin.

Kjempeflott at du kan fikse dette.

Jeg tenker som Råde at alt i en fil hadde vært det beste. Kanskje kunne vi fått til en fil for vanlige fotobokser og en for gj.snitt. På den måten kan vi legge inn forskjellige ikon på de. 2 sett POI bør være overkommelig. Men slik det er i dag, så må vi "nesten" bare legge inn fotobokser siden de er så "finkategorisert". Hvilken fart det er på stedet forteller skiltgjenkjenningen, så det er ikke noe issue, mener jeg.
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA