Hovedmeny

Tesla Model S er en dritt bil

Startet av Car-El, fredag 13. mars 2015, klokken 20:20

« forrige - neste »

Trallalala

Drittbil!

Vet ikke hvor jeg skal begynne,  så bare kjører på..
- Kjøring på grusvei kan best sammenlignes med å bli skutt etter med mp5. Ville betalt mye ekstra for en dieselmotor (eller til nød bensin) for å overdøve dette.
- Livsfarlig gassrespons. I en bil til nærmere 1 mill bør man vel for pokker ta seg råd til en clutch eller en annen form for dødgang.
- Igjen... Bil i den prisklassen uten cd-spiller? Merkelig at ikke den selges med floppy drive eller LP spiller.
- Usedvanlig dårlig benplass i baksetet når framsetene er kjørt tilbake. Det eneste som hindrer passasjerene i å få klaustrofobiske anfall er vel fraværet av hattehylle.
- Fjernlysene er fullstendig ubrukelige. Har Tesla bevisst satt inn sparepærer for å øke rekkevidde på bilen?
- Strømforbruk som ikke ligner grisen. I den gamle bmw'en min fra tidlig 90-tall var det en egen dynamo som ladet batteriet. Med Teslaen er man avhengig av ledninger og drit. Hører jo vitterlig strømmåleren drar av gårde når bilen plugges inn. Brannfarlig er det sikkert også. For ikke å snakke om strømregningen, jeg merker faktisk forskjell på fakturaen etter overgang til Tesla.
- "Gratis" Supercharger my ass.. Det er like lurt som bensinstasjoner med kaffeavtale. Alle vet at man bruker penger mens man lader.
- Treeeeegt Internett. Og får vi lov til å se video? Neida, det har Tesla bestemt at vi ikke skal gjøre.
- Toppfart på høyde med en Passat. Forskjellen er at Passaten ikke går varm etter få minutter.
- Rekkevidde som i beste fall holder til arbeidsledige uten hobbyer. Og de har jo uansett ikke råd til en overpriset Tesla.

Ventetid på service velger jeg å se på som et pluss. Kan jo ikke levere fra seg bilen der uten at de klår på alle mulige andre ting de ikke har fått beskjed om. Selv har jeg opplevd både ny firmware og innvendig støvsuging uten at jeg har bedt om det. Og mynter fra gulvet hadde de lagt i "midtkonsollen". Hva vet de om at jeg ikke liker å ha penger på gulvet? Kunne jo hende jeg ville ha det tilgjengelig til bomp... ehh.. parke... erhh.. en passende anledning.

Premium meg langt oppi trunken.. De har spart på det som spares kan, og at det i det hele tatt selges nye Teslaer er for meg en stor gåte.

Hadde det ikke vært for at jeg ikke unner noen andre dette livet hadde den vært solgt for lenge siden

TorAtle

Har et større problem med noen av eierne her inne som rakker ned på absolutt alle andre biler. Uten glimt i øyet. Dere vet hvem dere er.
Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

Trallalala

Slik blir det vel nødvendigvis i et Tesla forum, og en god del av det er nok også litt forsvarsmekanisme. WOW-reaksjonene har også avtatt, så enkelte gjør sannsynligvis dette for å fremheve eierskapet litt. Vi har vel alle sett artikkelen om karen som var forbanna fordi ingen snudde seg etter bilen hans lenger. Greit at det er en god porsjon ironi, men det er nok også et snev av sannhet i det for enkelte (selv om man selvfølgelig ikke går til avisen av den grunn).

Men jeg er i utgangspunktet enig, så skal vel ikke prøve å forsvare dem.

kos

Og så det mest irriterende av alt man finner ikke en eneste motor i denne bilen bare en hel haug med bagasjerom - hvem i h........ har bruk for all den bagasjeplassen i en bil som er til de grader til å nyte.

De største er jo at alle kjente hater meg for bilen - har vært en jordnær kar i alle år - men etter at jeg fikk denne bilen så er vennekretsen snudd på hode  - misunnelse og drit får du over alt. Og alle er forbanna på alle godene som fulgte med bilen - før når de kom på besøk så tok de med en flaske vin og blomster - nå er det sikringsskapet og avlesing av måler og vinen ser jeg ikke en snurt til- men de mener at jeg steler strøm.

De som var på strå og som ikke liker min enkle stil er nå begynt å hilse og slår av en prat om voksing av bil og hvem som har det beste poleringsmiddelet - akkurat som jeg bryr meg om det.

I trafikken har jeg alltid vært anonym - men det går ikke den minste feil og minst ti stykker står på fløyta.

Det eneste som er positivt er at når jeg kjører den så føler jeg meg som en konge.

Amoss

Sitat fra: kos på lørdag 14. mars 2015, klokken 01:26
Det eneste som er positivt er at når jeg kjører den så føler jeg meg som en konge.

Det går nok ikke!  I denne drittbilen er det jo så lavt under taket at man ikke en gang får plass til krona på hode! ;)
Model S 85D

Trallalala

Sikker? Det er vanskelig å skille mellom vanlig knirking og lyden av krona som skraper i pano'en. :o

Øyvind.h

Sitat fra: Glennglenn på lørdag 14. mars 2015, klokken 01:14
Slik blir det vel nødvendigvis i et Tesla forum, og en god del av det er nok også litt forsvarsmekanisme. WOW-reaksjonene har også avtatt
Du har kanskje litt rett i at bilen er blitt den nye normen, og dermed mindre "wow". Jeg merker fortsatt at jeg fryder meg over stillheten, og de rå og momentane kreftene.
Og i september 2013 var det faktisk plagsomt mye oppmerksomhet jeg fikk når jeg kjørte rundt. Folk snudde seg på gata, vinket og ga tommel opp. Og det å parkere ved butikken kunne ofte ta tid, fordi folk kom bort for å beskue og stille spørsmål.

For øvrig er det som du påpeker ikke unaturlig at folk liker Tesla i et Tesla-forum. Finner det mer merkelig at folk som ikke liker Tesla bruker tiden sin i Tesla-delen av forumet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

mr_Utopia

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 14. mars 2015, klokken 07:28
Sitat fra: Glennglenn på lørdag 14. mars 2015, klokken 01:14
Slik blir det vel nødvendigvis i et Tesla forum, og en god del av det er nok også litt forsvarsmekanisme. WOW-reaksjonene har også avtatt
Du har kanskje litt rett i at bilen er blitt den nye normen, og dermed mindre "wow". Jeg merker fortsatt at jeg fryder meg over stillheten, og de rå og momentane kreftene.
Og i september 2013 var det faktisk plagsomt mye oppmerksomhet jeg fikk når jeg kjørte rundt. Folk snudde seg på gata, vinket og ga tommel opp. Og det å parkere ved butikken kunne ofte ta tid, fordi folk kom bort for å beskue og stille spørsmål.

For øvrig er det som du påpeker ikke unaturlig at folk liker Tesla i et Tesla-forum. Finner det mer merkelig at folk som ikke liker Tesla bruker tiden sin i Tesla-delen av forumet.

Tror de fleste som "ikke liker" Tesla (Model S) liker det nok innerst inne. Enten har de ikke råd, eller så tar de ikke råd, eller tør ikke.

Og så er det vel en del som morer seg over reaksjoner når de slenger ut noe dårlig skjult trolling:-).

Avstemmingen minner forresten om "Er Northug en gris?" i Expressen.

tstens

Er 2 ting som er noe dritt her med denne bilen og det er at jeg har tydeligvis blitt sykt mye mindre observant i trafikken , siden enkelte jeg kjenner ser 5-6 Teslaer ståendes veikanten på en Oslotur og jeg ser ingen av de . Og det verste er at min penis har krympet betraktelig etter at P85D kom på veien , og at det koster for mye m forlengelse, argh....
P85,White

Råde

Noen som har gjort en sammenligning av TMS med for eksempel trilling? Du får jo mange valgmuligheter ved å velge deg bort fra TMS. Si du kjøper 5 trillinger i steden så får du mulighet til å velge forskjellig farge hver ukedag. TMS har bare 7 seter, og det er tilvalg. Trillingene har plass til 20! Bra lydanlegg har du riktignok i TMS, men det er også tilvalg, og standardanlegget vil ikke slå trillingenes 10-15 høytalere. Riktignok har TMS mer effekt enn trillingenes 320hk, men allikevel er TMS i hvert fall dårligere enn trillinger i direkte sammenligning.
e-Golf | X75D

kos

Sitat fra: Amoss på lørdag 14. mars 2015, klokken 04:22
Sitat fra: kos på lørdag 14. mars 2015, klokken 01:26

Det går nok ikke!  I denne drittbilen er det jo så lavt under taket at man ikke en gang får plass til krona på hode! ;)

Det eneste du tar feil i  denne dritten - den har faktisk soltak så jeg kjører med flosshatt også  - sebraen
vedsidenav har fått panorama og ny fleis, men får med seg alle dritt bemerkelsene fra forbipasserende, Budsjettet for solkrem på Vestlandet har ikke doblet seg men fått astronomiske høyder.

Amoss

Sitat fra: Glennglenn på lørdag 14. mars 2015, klokken 04:45
Sikker? Det er vanskelig å skille mellom vanlig knirking og lyden av krona som skraper i pano'en. :o

Sitat fra: kos på lørdag 14. mars 2015, klokken 11:12
Det eneste du tar feil i  denne dritten - den har faktisk soltak så jeg kjører med flosshatt også  - sebraen
vedsidenav har fått panorama og ny fleis, men får med seg alle dritt bemerkelsene fra forbipasserende, Budsjettet for solkrem på Vestlandet har ikke doblet seg men fått astronomiske høyder.

Aha! Glemte det lekk(r)e pano-taket ja ;)
Model S 85D

B_Tesla

Kanskje derfor taket lekker for enkelte. Mulig man skal prøve uten flosshatt eller krone.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

kos

Sitat fra: B_Tesla på lørdag 14. mars 2015, klokken 11:56
Kanskje derfor taket lekker for enkelte. Mulig man skal prøve uten flosshatt eller krone.

En praktisk løsning så man ikke blir våt - mens vi venter på time til Service.

Car-El

Her har æ startet en tråd der dere kan legitimt rakke ned på Tesla Model S, og ikke en gang det klarer dere!  :)   Men å "trolle" denne tråden også! DET KAN DOKKER!  ;D

Bare til opplysning så digger vi bilen så mye at vi ikke ønsker et ServiceSenter i Tromsø, så har vi en god grunn til å kjøre til Trondheim for service. Det e bare 115mil, en vei.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA