Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Solfilm på Model S

Startet av Car-El, søndag 05. april 2015, klokken 17:58

« forrige - neste »

Muffinman

Ja, hva skal vi få medlidenhet for hvis vi får et servicesenter rett rundt hjørnet? Heldigvis går Teslaer på brunkull spedd ut med pcb og dioksiner.

Car-El

Sitat fra: Muffinman på lørdag 14. mars 2015, klokken 16:55
Ja, hva skal vi få medlidenhet for hvis vi får et servicesenter rett rundt hjørnet? Heldigvis går Teslaer på brunkull spedd ut med pcb og dioksiner.

Du får medlidenhet hos mæ. Da du BARE har 25mil å kjøre til ServicsSenter. Det e jo bare 25mil med gøy og nytelse. Stakkar!
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Øyvind.h

Åpnet panoramataket i dag for første gang i år. For en drittløsning. Fikk enormt med sol inn i kupeen, så jeg måtte ha på solbriller. Og jeg ble rett og slett lurt, for det føltes som sommeren var rett rundt hjørnet. Skikkelig snurt nå, for vi er jo bare i midten av mars :(
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Undertegnede

Så en meget seriøs test her om dagen som viste at en bensinbil er mer klimavennlig også enn denne driten... Driten har gjort dere til miljøværstinger... Huff og huff...  ::)

RonnyØ

Forbanna irriterende at man ikke hører motoren når man kjører! Helt håpløst, får jo ingen forvarsel når bilen plutselig fyker avgårde! Møkkaløsning!!
Husqvarna Automower 320

kos

Sitat fra: RonnyØ på lørdag 14. mars 2015, klokken 19:01
Forbanna irriterende at man ikke hører motoren når man kjører! Helt håpløst, får jo ingen forvarsel når bilen plutselig fyker avgårde! Møkkaløsning!!

Før hørte jeg etter lyder fra motoren og dunkelyder osv. Nå bare kjører jeg dette dritet og musikk er nå så klart at jeg hører at sangeren synger falskt - må faktisk stille krav til musikken - f.....b.....d....jeg som var så glad i musikk.

Elbil fundamentalist

2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

TimeBandit

Sitat fra: Elbil fundamentalist på søndag 15. mars 2015, klokken 00:09
Helt jæ**ig å vente på 85D'n!
Men ikke på lang når så j*vlig som å vente på den enda værre drittbilen jeg bestilte i 2012 - Model X. Har hverken fått spekk, leveringsdato eller egen klagetråd for skiten ennå :-(
Hvitt løv med bursdag 04/11/2011 Solgt
ModelX P#141 i bestilling Kansellert pga 2. seterad
Model S 60D - nå 75D med bursdag 26/9 2016

Li-Ion

Be afraid...

Car-El

Æ e svært skuffa!

Her klager folk på TMS, men bruker ikke den "offisielle" klage tråden.
::)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Rødkleiv

Litt OT, men det er noe dritt at man må RYGGE inn for å hurtiglade gratis på Superchargerne mens man tar seg en kaffe eller pølse!

Sammenlignet med en tradisjonell bensinstasjon er dette lite fremtidsrettet. Når går det opp for Tesla at de fleste heller vil betale 800 spenn for å fylle opp tanken, enn å måtte riskere liv og helse mens man manøvrerer rundt disse håpløse Supercharger stasjonene.

Øggen

Sitat fra: Car-El på tirsdag 24. mars 2015, klokken 07:15
Æ e svært skuffa!

Her klager folk på TMS, men bruker ikke den "offisielle" klage tråden.
::)

Henvend deg til klageforeningen. Lønsj P1

kos

Før var livet mye bedre - registerreima røk og totalhavari - følte meg som en mann når jeg fikset slikt. Eller eksosanlegget som plutselig falt av og nesten traff neste bil. Eller oljelyset som begynte å blinke mitt oppå Hardangervidda. Stereoanlegget hadde en stor betydning for å berolige nervene når man begynte å få ulyder fra motoren - nå må jeg bare høre på musikken. For ikke å snakke om oljelekkasjer og radiatorlekkasjer - var alltid noe å bekymret seg over, og garantiene på disse motorene var stort sett ut døren hos forhandlerne.
For ikke å snakke om feil mellom bensin og diesel - alle de utfordringene når dette hadde skjedd.

Ikke har vi feil strøm - ikke har den registerreim, ikke har den oljesøl, ikke har den tenningsfeil, ikke har den dyser som går tett, ikke har den oljeskifte, ikke har den kjølevæske som kan sprenge hele motoren, ikke har den eksosanlegg som faller av, ikke har den registerreim, ikke har den vannpumpe, ikke har den katalysator eller måling for co2, ikke har den luftfilter, ikke har den behov for alskens rensestoff for å få den til å forbrenne bedre, ikke har den kaldstart, ikke har den girkasse med alskens tannhjul som kan sure feil, ikke har den rådebank, ikke kan man kvele den i bakkestart, ikke har den skrog som ruster i filler, ikke har den bensinfilter, ikke har den oljefilter, ikke har den forfilter, ikke har den bensintank som må renses. Ikke har den bensin tank som lekker, ikke har den feil oktantall, ikke har den stempelfjører som slites, ikke har den en motor som stort sett levere max hester kun første dagen, resten av tiden blir den bare dårligere. Ikke har den forgassere som kan gå tett, ikke har den tenningssystem som svikter, ikke har den dynamo, ikke har den alskens reimer som kan ryke, ikke har den børster i motoren som kan slites.

Hvorfor har tesla tatt alle disse plagene fra oss - bilen er jo kun til å kjøre - hvem  F..... ønsket seg en slik bil ?

Men en ting har jeg fått - steik forbanna hevnlystne misunnelige medtrafikanter som er s....f....på denne bilen da de ser at jeg kun smiler på tur. Gleden av å få slike utfordringer er nesten verdt alle de andre plagene til sammen.

Dennis

Bilen har da både olje, "girkasse", kjølevæske og vannpumpe :)

kos

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 24. mars 2015, klokken 14:07
Bilen har da både olje, "girkasse", kjølevæske og vannpumpe :)

oooohhh - så nå kan jeg altså starte å bekymre meg altså. Er jo ingen drittbil da?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA