Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Zoe eller e-up, lading, osv.

Startet av Mippen, tirsdag 31. mars 2015, klokken 21:54

« forrige - neste »

Muffinman

Det er flere inkl undertegnede som har fått byttet bærearm i forstillingen pga knirk, men det er på eldre modeller. Rimer godt med at det blir stille på våt vei; vannet "smører" foringen.

StevenE

Sitat fra: Dennis på torsdag 13. august 2015, klokken 20:49
Sitat fra: Lygren på torsdag 13. august 2015, klokken 19:47
Det jeg merker når solen står i mot er at den "lugger" (dvs. småbremser), selv med biler foran langt unna, noe jeg da antok kunne skyldes kameraet ettersom radaren har begrenset rekkevidde... Ellers skulle en vel tro at kameraet må være rimelig flittig benyttet av den adaptive cruisekontrollen med type 8-10 meters rekkevidde på radaren??

Radar kan se opptil 250 meter. Tesla bruker Continental sensor og de skriver følgende om den nyere utgaven de har

SitatWith its range of 250 meters it can realize adaptive cruise control, including stop & go, up to a speed of 200 km/h. In addition, it offers an emergency brake assist with forward collision warning.

http://www.continental-automotive.com/www/automotive_de_en/themes/passenger_cars/chassis_safety/adas/acc_en.html

har liten tru at noe av sensorene utenom kamera og de sensorene ( er de også ultralyd?) for parkering blir brukt akkurat nå. Tesla sier selv at bare kamera blir brukt for tiden for TACC og at noe av sensorene blir brukt for parkering osv. De andre sensorene inkludert radar er under utvikling til AutoPilot funksjonalitet og er ikke i bruk enda. Ellers hadde den vel sett husdyrene våres og kona finnes bilen ikke heller. Glad i at jeg også ser i speilen ;-)
07.04.2016: 35k km
03.04.2017: 70k km
24.08.2017: 81k+km
Tesla Model S 85D "T.I.M." EL59908 P79502 juni 2015
Tesla Model S 100D "SATAN TIM" EK? F210186 sept 17

Mitsubishi Galant 2.5 V6 DOHC "M.G." 276k RK42358 2006

Reservert: 1 Model 3 RN107190885
selger EL59908, bytter til ny S100D

StevenE

kjempefornøyd med S85D!

Har skrevet review av bilen vårs i dag via den hovedpost:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8666.msg396280.html#msg396280

Er enig med GeirHM at det er irriterende med speiling av fronten i ruta, men det har jeg blitt vant til. Ellers en veldig bra bil og håper at det blir bare mer glede med nye kommende AP oppdatering osv.
07.04.2016: 35k km
03.04.2017: 70k km
24.08.2017: 81k+km
Tesla Model S 85D "T.I.M." EL59908 P79502 juni 2015
Tesla Model S 100D "SATAN TIM" EK? F210186 sept 17

Mitsubishi Galant 2.5 V6 DOHC "M.G." 276k RK42358 2006

Reservert: 1 Model 3 RN107190885
selger EL59908, bytter til ny S100D

petersv

Radar blir selvfoelgelig brukt til ACC, hadde ikke fungert aa justere noeyaktig avstand ellers.

Mippen

#199
Etter å ha vært uten bil en mnd var det utrolig deilig å kunne kjøre på tur med bilen igjen. I utlandet traff jeg på en Ferrari 458 Italia. Kan lese mer om den her for de som ikke kjenner bilen: http://e24.no/bil/ferrari-458-italia-her-blir-det-braak/20047289

Det som skjedde var at den kjørte forbi meg i venstre filen. Han ruste med motoren når han passerte for å tøffe seg. Jeg la meg ut bak han. Lå et steinkast bak han i venstre filen. Det var trafikk foran han igjen, så det gikk ikke så fort. Plutselig blinker bilen foran Ferrarien seg inn. Jeg hører Ferrarien girer ned og det kommer et avsindig brøl. Uten å tenke klasker jeg pedalen min i bånn. Jeg klarer å holde avstanden til han helt til han slipper gassen igjen når vi møter på flere biler. Det til tross for at han trykket gassen i bånn før meg. Jeg hadde med andre ord ikke noe problem å holde følge med en Ferrari fra 80 - godt over 200 km/t. Det er jo helt sinnsykt i en familiebil med plass til 7 stykker, og som veier over 2 tonn. Han har på papiret mer effekt også.

Bilde i det den passerer meg.
Fremtiden er elektrisk.

nie


Mippen

Tok borti en kant på Fjordline slik at fangeren ble ødelagt. Måtte vente i en mnd på nytt ledningsnett til parksensor osv.
Fremtiden er elektrisk.

MartinezSC

Bumper denne.. Hvordan har 21'' fungert på 85D? Er det mye dekkstøy? Hvordan er det med komforten?

Sitat fra: Mippen på fredag 03. april 2015, klokken 19:02
Nå har jeg snart kjørt 1000km med min 85D. Har kjørt bilen under de fleste forhold. Inntrykket er at bilen fungerer bra under de fleste forhold. Det jeg har fått testet ut av vinter egenskaper viser at bilen klarer seg svært godt på glatt snøføre. Hadde en ekkel opplevelse med 4 hjuls skrens men fikk rettet den opp uten noe dramatikk. Selv om bilen går som på skinner er den ikke uovervinnelig. Slipper det så slipper det... Testet den også i den bratteste ubrøytete bakken jeg kunne finne og bilen dro opp som ikke noe. Stoppet til og med midt i bakken for å se hva som skjedde. Den bare dro seg opp. Har også kjørt på langtur med full bil og selv om bilen blir merkbart tyngre drar den fortsatt bra og får fram smilet til passasjerene når jeg gir på litt.

Jeg har kjørt på telehiv, grusveier og over slaghull. Bilen svelger unna det meste uten problem med 19". Spent på hvordan det blir med 21". Det som har vært litt uvant for meg er plassering av de ulike bryterne. Vindusviskerne er på motsatt side i forhold til de fleste andre biler. Girskifteren er der viskeren som oftest sitter. Cruise kontrollen kan også forveksles med viskerne. Ellers tar det ikke lang tid å venne seg til skjermen.

DagfinnN

Har s85d i bestilling. Valgte ikke autopilot siden det kunne installeres senere kun ved å koble inn noe i programvaren.
Så lurer jeg på om jeg nå skal ta dette med en gang under klargjøring. Er det noen som har erfaring med autopilot etter 7.0 oppgraderingen. Hvor mye autopilot er det? Vil den hindre deg å "sløve" over i motgående kjørebane eller ut i grøfta? Et øyeblikks uoppmerksomhet har jo tatt livet av mange gjennom årene. Om autopilot kan hindre det er det absolutt verdt pengene.
Håper noen har prøvd å kan svare.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

Muffinman

Det er vel et poeng at ingen har fått 7.0 eller autopilot og at det er i det blå når det vil bli levert.

Jeg ville ventet med å bruke penger på dette til noen i Norge har fått testet ut hvordan det fungerer på våre veier.

vnm

V7.0 er ikke sluppet til Europa ennå. Les deg opp de siste 20-30 innleggene her:
http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=22273.0

Kort fortalt er de fleste amerikanerne fornøyde, men det skjer innimellom at bilen gjør rare ting. Spesielt når man bruker autostyringen, der den ikke er ment å brukes. Ellers er jo blant annet ACC (automatisk avstandsholder) er en del av "Autopilot", og det er en funksjon som virker i dag og som mange liker godt.

Hvis du tror du kommer til å ende opp med Autopilot på et eller annet tidspunkt, ville jeg tatt det med en gang. Da har du jo glede av funksjonene fra dag én.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

DagfinnN

X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

Elkjell

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 21. oktober 2015, klokken 13:05
Har s85d i bestilling. Valgte ikke autopilot siden det kunne installeres senere kun ved å koble inn noe i programvaren.
Så lurer jeg på om jeg nå skal ta dette med en gang under klargjøring. Er det noen som har erfaring med autopilot etter 7.0 oppgraderingen. Hvor mye autopilot er det? Vil den hindre deg å "sløve" over i motgående kjørebane eller ut i grøfta? Et øyeblikks uoppmerksomhet har jo tatt livet av mange gjennom årene. Om autopilot kan hindre det er det absolutt verdt pengene.
Håper noen har prøvd å kan svare.

Filskiftvarsler og auto nødbrems er standard. Det kan spare liv. Vet ikke om autopilot kan det ...
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på onsdag 21. oktober 2015, klokken 13:10
Det er vel et poeng at ingen har fått 7.0 eller autopilot og at det er i det blå når det vil bli levert.

Jeg ville ventet med å bruke penger på dette til noen i Norge har fått testet ut hvordan det fungerer på våre veier.

Tja, TACC fungerer jo fint etter hva jeg skjønner, men krever at man betaler for autopilot-pakken. Så da spørs det vel hvor viktig den funksjonaliteten er.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Martinius

Sitat fra: MartinezSC på fredag 09. oktober 2015, klokken 16:07
Bumper denne.. Hvordan har 21'' fungert på 85D? Er det mye dekkstøy? Hvordan er det med komforten?


Jeg skiftet fra 19 med Michelin til 21 med Continental etter 3 måneder. Kjørekomfort og støy er merkbart forskjellig (til det verre), men det er jo utseendet også, da til det bedre. Jeg har nå byttet til 19 Xice på Polar felger, og må si det var deilig å komme over på 19 igjen. Digg å slippe å se etter potholes på dårlige veier og kunne gi på litt over brostein uten å bli døv. Annet enn å pleie forfengeligheten så er eneste fordel med 21 litt mer følelse i styringen og litt mindre "svampfølelse".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA