Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: RTTI - Real Time Traffic Info

Startet av RE, mandag 30. mars 2015, klokken 23:21

« forrige - neste »

RE

Har E-golf med varmepumpe, keyless. Kona kjørte bilen, jeg satt på, begge har 'nøkler'. Varmeapparatet var på, grei temperatur 21 grader. Hun stoppet og gikk ut, skrudde av bilen. Jeg skrudde på igjen bilen (fra passasjersiden fremme), men nå kom det ingen varme fra varmeapparatet, kun kald luft ut fra dysene uansett innstillinger i menyene/klimaanlegg. Da kona satte seg inn igjen var det fortsatt slik, selv etter kjøring. Det ble ganske kaldt etterhvert. Tilsynelatede måtte begge ut av bilen og så sette seg inn igjen for at varmeapparat skulle virke normalt... Har noen andre opplevd dette / Kan andre reprodusere denne oppførselen ? Kan ikke skjønne hva som er tanken bak en slik oppførsel på varmeanlegg... Slik kan det jo ikke være, passasjerene vil jo fryse ihjel dersom føreren går ut av bilen vinterstid...
(Bare så det er klart, dersom fører settter seg inn, starter bil med start-knapp virker varmeapparatet som det skal...)
Er det noen instillinger som jeg har satt galt, eller er det slik oppførselen er på varmapparatet på e-golf ?
Tesla Model S85, Blå
E-golf med varmepumpe, Hvit

Ove

Motoren må være i gang for å få varme. Det er ikke nok at startknappen er slått på. Hos meg slår motoren seg av automatisk etter noen minutter med girstanga i P. Kan det være det som har skjedd?
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

RE

Sitat fra: Ove på søndag 08. mars 2015, klokken 19:13
Motoren må være i gang for å få varme. Det er ikke nok at startknappen er slått på. Hos meg slår motoren seg av automatisk etter noen minutter med girstanga i P. Kan det være det som har skjedd?
Det er nok dette som har skjedd ja.
Men i mine ører høres det helt fjærnt ut at 'motoren må være i gang'... Det er jo en el-motor, den går ikke rundt når bilen står stille? Og hvorfor virker da forvarming til bestemte klokkeslett, da er jo ikke 'motoren i gang' ?
Tesla Model S85, Blå
E-golf med varmepumpe, Hvit

Råde

#3
Det høres fjernt ut, ja, og det er like forbasket irriterende som at parkeringsbremsen hugger til når man åpner døren under kjøring/rygging.

Men det er bare å trekke på skuldrene. Det er tyskerne som tenker for deg. Akkurat på samme måte som at de mener du skal ha 22 grader inne.
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA