Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av HaywoodJablome, tirsdag 24. mars 2015, klokken 09:32

« forrige - neste »

HaywoodJablome

Heisann hoppsann!

Er det flere enn meg som har problemer med å få ladet min Nissan Leaf på de offentlige ladestasjonene her i Stavanger? Har en standard lader og har prøvd de fleste plassene, inkludert Sola Lufthavn. Alt fungerer utmerket hjemme og på jobb, men jeg får ingen kontakt på de ladestasjonene jeg har prøvd. Har hørt noe om at man må få lukket luken før ladingen starter, er det riktig? I så tilfelle må jeg kjøpe en forlenger, siden ladekabelen min er konstruert slik at jeg ikke får lukket den luken.

Setter pris på litt hjelp! Har snakket med Nissan-forhandleren i Sandnes, men de var ikke kjent med denne problemstillingen.

BE

Det stemmer, de må lukkes før det kommer strøm på kontakten.

Noen kan være veldig trange, jeg bruker da en slik som dette for å få lukket døren:
http://www.clasohlson.com/no/Grenkabel-3-veis,-IP44/36-5493
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Rolfern

Den vinklede kontakten på ladekabelen er jo relativt idiotisk og øker ikke akkurat muligheten til å holde kontakten skadefri. Fant ut at flere stolper kan lures ved å sette inn noe i stedet for låsehempen. Vinkelen er fremdeles ugunstig, så blir nok innkjøp av en sladd.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA