Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av timingbeltkiller, mandag 23. mars 2015, klokken 18:51

« forrige - neste »

Eip

Sitat fra: fonberg på tirsdag 03. mars 2015, klokken 08:34
Sitat fra: Davidsv på mandag 02. mars 2015, klokken 19:33
Man kan håpe ja, men uansett velger jeg å ta dette med knusende ro. Det er ikke verdt å bekymre seg. Jeg gledet meg utrolig mye til bilen før denne nyheten, hvorfor skal dette forandre på det? Gleder meg like mye nå. Det kommer alltid oppgraderinger når det gjelder teknologi.

Fortsett med det, ingen grunn til bekymring. Jeg for min del er superfornøyd med mine førstegenerasjon seter i stoff, og ville hatt de samme setene i neste bil om det var mulig (men jeg skjønner de har blitt mykere i stoppen). Jeg ville IKKE valgt nestgen-stene om jeg hadde mnuligheten, da jeg synes slike seter låser meg for mye til en fast sittestilling, jeg trives godt med å kunne røre litt på kroppen særlig på langturer. Og TMS innbyr uansett ikke til mer heftig svingkjøring enn at jeg fint klarer å holde meg på plass i standardsetet (men så er jeg heller ingen deigklump  ;) )

Jeg klarer ikke skinnseter på langturer å har derfor en av de få P85D med tekstil...
Dessuten sitter man mere "fast" i tekstil kontra skinn
VIN: 509XX PD

HåkonE

Jeg hadde valgt tekstil om next-gen kunne leveres i det.

Epleskreller

Sitat fra: Øggen på mandag 09. mars 2015, klokken 21:50
Sitat fra: Øggen på mandag 02. mars 2015, klokken 15:38
Har sendt en forespørsel. De tar fra meg dobbeltlader og da synes jeg de kan plusse på setene, og jeg betaler 5K ekstra. Det er en vinn vinn situasjon i mine øyne.

En uke uten svar på spørsmålet(DS meldte seg 2 timer senere og sendte det videre), men jeg tror ikke det går.
Stilte et ultimatum, enten får jeg dobbeltlader og NextGen, ellers blir bilen avbestillt. Sykt kjedelig å få en bil i April/Mai, som allerede er "utdatert"
Bekreftet både ønsket og avbestilling samtidig alt etter svar.
Jeg snakket med min DS i dag. Det var bestemt fra USA at endringer medførte nye priser på hele bilen. Bilen blir levert med dobbeltlader.

Jeg har ikke stilt noe ultimatum,  men sjansen for at  jeg faktisk kjøper bilen er vesentlig lavere når jeg ikke får den bilen jeg ønsker.

Han nevnte at han hadde fått endel endringsønsker til nextgen-setene, men ingen ville bytte når de da måtte bytte til  nye priser.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

eg1l

Sitat fra: Epleskreller på mandag 09. mars 2015, klokken 22:32
Jeg snakket med min DS i dag. Det var bestemt fra USA at endringer medførte nye priser på hele bilen. Bilen blir levert med dobbeltlader.
Det samme fikk jeg høre fra min DS.

Trustno1

Nye priser betyr vel nærmere +100k ?
Vil tro at det på ett eller annet tidspunkt vil bli mulig å ettermontere NG setene, er vel bedre å spare de pengene og vente på den muligheten isåfall.

Dennis

Hvis det blir mulig å ettermontere så skal man ikke se bort ifra at prisen blir i prisklassen 80 000 + moms og montering for et komplett sett.

Så ikke umulig at det kan være billigere å ta bilen til ny pris. Hadde prøvd å få ut en pris fra Tesla før man bestemmer seg. Men er veldig sikker på at prisen er type veldig høy.

Feks Recaro setene bare foran til en Audi RS6 koster ca 90 000 + moms.
http://www.bks-tuning.com/oem-euro-audi-rs6-c6-recaro-sport-seats.html

turfsurf

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 10. mars 2015, klokken 08:39
Hvis det blir mulig å ettermontere så skal man ikke se bort ifra at prisen blir i prisklassen 80 000 + moms og montering for et komplett sett.

Så ikke umulig at det kan være billigere å ta bilen til ny pris. Hadde prøvd å få ut en pris fra Tesla før man bestemmer seg. Men er veldig sikker på at prisen er type veldig høy.

Feks Recaro setene bare foran til en Audi RS6 koster ca 90 000 + moms.
http://www.bks-tuning.com/oem-euro-audi-rs6-c6-recaro-sport-seats.html

Bare å vente på første vrak av P85D, det kommer vel fort nok :)
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Muffinman

Et lite hjertesukk. Man sikter rett inn i premiumsegmentet med denne bilen, men leverer den med noen skikkelige "fjøskrakker" av noen seter (obs, spissformulering). Deretter lanserer man seter som er bilen verdig som en opsjon mot et klekkelig pristillegg.

Klar over "ny produsent", "ikke hatt tid til utvikling" osv, men det ser litt pussig ut så lenge blant andre MB S-klasse er utpekt til en av hovedkonkurrentene.

jkirkebo

#53
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 10. mars 2015, klokken 10:09
Et lite hjertesukk. Man sikter rett inn i premiumsegmentet med denne bilen, men leverer den med noen skikkelige "fjøskrakker" av noen seter (obs, spissformulering). Deretter lanserer man seter som er bilen verdig som en opsjon mot et klekkelig pristillegg.

Klar over "ny produsent", "ikke hatt tid til utvikling" osv, men det ser litt pussig ut så lenge blant andre MB S-klasse er utpekt til en av hovedkonkurrentene.

Blir nok mye subjektivt her. Selv er jeg grisefornøyd med de originale setene i min 2013 modell, sitter svært godt og blir aldri sliten. Når jeg kan kjøre over 8000km på bilferie og ikke bli sliten i kroppen en eneste gang har de gjort noe riktig med setekonstruksjonen synes jeg. Kan ikke si det om noen av mine tidligere biler.

Sportsseter bør definitivt være en opsjon, det er ikke alle som vil ha seter som presser kroppen inn i én kjørestilling. Men prisingen kan selvsagt diskuteres...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

#54
Hjertesukket går ikke på hvordan den enkelte opplever setene, men forholdet opp til biler i segmentet man konkurrerer i. Jeg har også omtrent samme opplevelse av setene som deg, men det er altså ikke poenget. Seter av type nextgen burde vært standard og "billigste" variant, man som tilvalg kunne få diverse komfortsaker som aktiv ventilasjon, anti-tresmak, massasje etc. Det er der lista ligger i denne klassen, og Tesla burde ha ambisjoner om å komme dit.

EDIT: Du redigerer, jeg redigerer :)

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 10. mars 2015, klokken 13:25
Sportsseter bør definitivt være en opsjon, det er ikke alle som vil ha seter som presser kroppen inn i én kjørestilling.
Selvfølgelig enig. Hvis du bytter ut nextgen seter i mitt innlegg med "påkostede seter" kommer poenget mitt bedre fram. Jeg finner meg for eksempel ikke til rette i setene som står i BMW med sportspakka. Mister følelsen i lårene etter kort tid. Men så er jeg nok ikke skapt helt som gjennomsnittet etter mange års løfting av tunge ting.

cirys1

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 10. mars 2015, klokken 13:25
Blir nok mye subjektivt her. Selv er jeg grisefornøyd med de originale setene i min 2013 modell, sitter svært godt og blir aldri sliten. Når jeg kan kjøre over 8000km på bilferie og ikke bli sliten i kroppen en eneste gang har de gjort noe riktig med setekonstruksjonen synes jeg. Kan ikke si det om noen av mine tidligere biler.

Sportsseter bør definitivt være en opsjon, det er ikke alle som vil ha seter som presser kroppen inn i én kjørestilling. Men prisingen kan selvsagt diskuteres...

Er det så subjektivt da?? Jeg tror ikke det er mange som ikke finner seg til rette i BMW sine sportstoler f.eks mest p.g.a. av alle innstillingene. Sitteputeforlenger husker jeg hadde på en 1995 TDS, el.seter og el ratt.
Og de aller fleste syns vell at Recaro setene er ganske gode??

mandresen

Og jeg for min del kan ikke velge NG setene som nå har blitt en mulighet.
For meg er de gode å sitte i når jeg prøvesitter setene, men på langtur kan jeg ikke ha slike seter.
Har hatt sportseter på Audi og BMW og jeg får vondt i skinka samt nedover baksiden av det ene låret.
At NG setene gir bedre sidestøtte er det ikke noe tvil om, men noe jeg overhode ikke trenger som familiefar, så vi er alle forskjellig :-)



Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

audioboy

Sitat fra: Øggen på mandag 09. mars 2015, klokken 21:50
Sykt kjedelig å få en bil i April/Mai, som allerede er "utdatert"

Tror dessverre halvt år gamle Tesla'er vil føles litt utdaterte de nærmeste 5 årene.... De utvikler modellene konstant og det vil komme nye features hele tiden. De som fikk levert 2wd rett før D-event syntes sikkert det var bittert. Vi har som bestilt før 18/12-2014 er selvfølgelig veldig fornøyde med å få bilen til gammel pris, men irriterte over at vi ikke får Next gen. Bestiller man nå, vil man være misfornøyd da Tesla om 9 måneder f.eks. lanserer 120kwh-batteri...   

Enig i flere her at det sannsynligvis bare er et tastetrykk å gjøre endringer på biler som ikke har satt i produksjon. Har ikke peiling på bilproduksjons-logistikk, men Tesla har vel underleverandører som allerede har fått bestilling på x-antall 1.Gen seter. Sikkert ikke bare å kansellere disse nå...
TMS85D  2015 /    M3 2019  /  E-tron 55 2020

KrW

Ser i konfiguratoren nå at next gen seter koster 17900kr. Kun 5300kr mer enn skinnseter som koster 12600kr. Mener å huske det var en del mer før?
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

MeTesla


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA