Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av timingbeltkiller, mandag 23. mars 2015, klokken 18:51

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Kan fort bli billigere å ettermontere for oss som bestilte før prisoppgangene :) Får bare håpe det blir mulig.

Davidsv

Man kan håpe ja, men uansett velger jeg å ta dette med knusende ro. Det er ikke verdt å bekymre seg. Jeg gledet meg utrolig mye til bilen før denne nyheten, hvorfor skal dette forandre på det? Gleder meg like mye nå. Det kommer alltid oppgraderinger når det gjelder teknologi.
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

MadsKB

Hadde klart meg fint med å ettermontere førersetet.
Og kanskje passasjersetet foran. For syns skyld. ;)

BMW850

Er det ikke litt knotete å komme inn/ut av bilen med NG-setene, særlig ut? Nå som det er konkludert med at sitteputene ikke bygger lenger fremover som er mitt problem kan jeg vel fastslå at jeg bare får være fornøyd med dem jeg har. Det er jo ikke håndtak i taket og bilen er forholdsvis lav. Kan jo også være at jeg nærmer meg 50 da ???
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

TeslaK

Prøvde nextgen baksetene i dag og jeg syns de var litt for rette i ryggen. Følte jeg ble sittende litt framoverbøyd..
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

Dennis

Kan justere vinkelen på ryggen på venstre siden av setet :P


Dennis


ctr46

Kunne tenkt meg som flere andre her og byttet førersetet evt passasjersetet. Om det ikke blir mulig å ettermontere lurer jeg på om man kan kjøpe fra skrapen etter at første med en P85d drar av veien..
85D

BMW850

Mener at Musk faktisk nevnte når han var i Oslo i fjor vinter at det skulle komme noen bedre seter som kunne ettermonteres. I tilfelle kan det nok bli dyrt.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Epleskreller

Sitat fra: BMW850 på mandag 02. mars 2015, klokken 22:42
Mener at Musk faktisk nevnte når han var i Oslo i fjor vinter at det skulle komme noen bedre seter som kunne ettermonteres. I tilfelle kan det nok bli dyrt.

Var ikke det snakk om å bytte fjærer i eksisterende seter?

Får håpe de etter hvert tilbyr nextgen-setene som retrofit.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Dag A.

Sitat fra: joda på mandag 02. mars 2015, klokken 11:33
Sitat
Sitat fra: joda på mandag 02. mars 2015, klokken 10:45
Hmm.. Ja, dette var jo litt kjipt :(  (ønsket Next Gen. seter til min S85D)

Men hva skjer med Dobbeltladeren nå da..? Ser på Tesla siden at det kun står 11 KW nå...
Vil det ikke bli mulig med 22 KW lenger..? Eller vil alle komme med Dobbeltlader og mulighet for 22 KW nå..

Du får trøste deg med at prisene har gått opp. [emoji5]
Ja, får gjøre det...  :) (prisen har hvertfall endret seg fra bestillings tidspunktet)

Men i forhold til prisen på samme bestykking av bilen før helgen, så er det ikke så stort utslag.
Kun et par tusen, og det er ladekabel/adapter som gir dette utslaget.. (i mitt tilfelle..)

Kommer litt an på hvor mye du vil ha de setene.
Men en mulighet er jo å kansellere ordren, og sette en ny i bestilling.  Vil koste deg 15.000 pluss eventuelle prisstigning fra sist bestilling, og så må du vente en måneds tid lengre.

Men hva er en måned for en bil du skal ha glede av i mange år ??
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

fonberg

Sitat fra: Davidsv på mandag 02. mars 2015, klokken 19:33
Man kan håpe ja, men uansett velger jeg å ta dette med knusende ro. Det er ikke verdt å bekymre seg. Jeg gledet meg utrolig mye til bilen før denne nyheten, hvorfor skal dette forandre på det? Gleder meg like mye nå. Det kommer alltid oppgraderinger når det gjelder teknologi.

Fortsett med det, ingen grunn til bekymring. Jeg for min del er superfornøyd med mine førstegenerasjon seter i stoff, og ville hatt de samme setene i neste bil om det var mulig (men jeg skjønner de har blitt mykere i stoppen). Jeg ville IKKE valgt nestgen-stene om jeg hadde mnuligheten, da jeg synes slike seter låser meg for mye til en fast sittestilling, jeg trives godt med å kunne røre litt på kroppen særlig på langturer. Og TMS innbyr uansett ikke til mer heftig svingkjøring enn at jeg fint klarer å holde meg på plass i standardsetet (men så er jeg heller ingen deigklump  ;) )
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

BMW850

Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 03. mars 2015, klokken 07:17
Sitat fra: BMW850 på mandag 02. mars 2015, klokken 22:42
Mener at Musk faktisk nevnte når han var i Oslo i fjor vinter at det skulle komme noen bedre seter som kunne ettermonteres. I tilfelle kan det nok bli dyrt.

Var ikke det snakk om å bytte fjærer i eksisterende seter?

Får håpe de etter hvert tilbyr nextgen-setene som retrofit.

Mener han nevnte begge deler. Både fjærene i eksisterende og ny type seter. Videoen finnes sikkert dersom noen vil sjekke det opp. Nå ser det jo ut som om NG-setene ikke bygger lenger ut for bedre støtte under fremkant av lår og da har det egentlig ikke noe for seg for min del.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

#44
Sitat fra: Øggen på mandag 02. mars 2015, klokken 15:38
Har sendt en forespørsel. De tar fra meg dobbeltlader og da synes jeg de kan plusse på setene, og jeg betaler 5K ekstra. Det er en vinn vinn situasjon i mine øyne.

En uke uten svar på spørsmålet(DS meldte seg 2 timer senere og sendte det videre), men jeg tror ikke det går.
Stilte et ultimatum, enten får jeg dobbeltlader og NextGen, ellers blir bilen avbestillt. Sykt kjedelig å få en bil i April/Mai, som allerede er "utdatert"
Bekreftet både ønsket og avbestilling samtidig alt etter svar.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA