Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lakkforsegling felger

Startet av Muffinman, lørdag 14. mars 2015, klokken 17:18

« forrige - neste »

Sandvika

Tre dager venting på service, prisen er gått opp, men nå bytter de DU olje på 40.000km

Muffinman

Sandvika

Har D, antar det er foran og bak. Trodde de bare hadde fett i DU.

Muffinman

På D-biler skifter man på begge driveunit``ene ja, naturlig nok. Men lurer på om intervallet er det samme på den store DU``en som rpå den lille. Årsaken er at jeg har en D med 50k på telleren og en rwd hvor siste DU har rullet 23k. Sistnevnte er kjørt 120k tilsammen, og da skulle oljen på DU faktisk vært skiftet for første gang slik serviceplanen så ut i 2013. Har nok blitt lagt til en "førstegangsservice" på lavere kilometerstand her ser det ut som.

Ikke for det, jeg byttet jo DU-oljen på 37k, 56k og 97k. Driveuniten ble byttet samtidig :)

Lynet

Det med oljeskift på DU kan ikke stemme, jeg fikk min tilbake fra service siste uke og på serviceskjemaet står det skifte av olje på DU hvert 12. år eller 240000km.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Lynet

Står bare service der, kan bety å sjekke nivået.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Cookie Monster

De bytter oljen. står i annual service dokumentet.

Drain and refill the fluid from the gearbox(es)

Virker bare som Tesla prøver å skjule litt at de faktisk bytter olje siden de skrøt på seg tidligere at bilen ikke trengte oljeskift. Ser jo egentlig det på at de skriver service samt fluid/væske istedenfor olje. Siden olje er jo noe styggdom ;D
2015 P85D

eKramer

Eller at de sier de "bytter" oljen for å rettferdigjøre høyere service priser?
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017

latigo

Eg ville berre nemne at Trondheim verkeleg har stramma opp sjappa. 20k-service september 2016: Leverte bilen inn og ingen aaaante når den kunne bli ferdig. Lang kø, serru. Mailen eg hadde sendt om litt småplukk eg ville dei skulle sjå på hadde dei ikkje sett. 40k-service april 2017: eg fikk på førehand raske og gode svar på mail eg sendte om diverse, og blei oppringt dagen før for å gå igjennom jobben (for å spare tid ved levering, sa kisen) og jobben blei utført mellom 0800 og 1200 som indikert. Badabim-badabom (som det forsåvidt burde vere)!

Veggen

Ser ut til å ha blitt bedring på ventetid i Drammen også.
For et år siden fikk jeg 4 måneders ventetid.
Nå fikk jeg tid om en måned.
Det synes jeg er akseptabelt, godt å se forbedringer på denne fronten.  :+1:

latigo

Ja, meir på emnet: Dei ringte frå Trondheim service i mars og lurte på om eg ville framskynde avtalen til førstkommande helg. Dei skulle jobbe i helga for "å ta unna litt kø". Så bra innsats, håper det varar.

Veggen

Sitat fra: Veggen på lørdag 08. april 2017, klokken 15:45
Da ble det brått en måneds utsetting, så 2 måneders ventetid i Drammen.
Helt under kontroll er det visst ikke ennå...

Tesla-man

Sitat fra: Veggen på lørdag 08. april 2017, klokken 15:45
Anbefaler sterkt å unngå Drammen. Mye rot og til tider elendig kundeservice. Hold deg langt unna og bruk heller Rud.
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA