Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lakkforsegling felger

Startet av Muffinman, lørdag 14. mars 2015, klokken 17:18

« forrige - neste »

cirys1


timingbeltkiller

Minner dette sitatet:

Tesla said Guillen is not being demoted and remains part of the senior executive team reporting to Musk.
Guillen "has done an incredible job," the company said in a statement.
"He has taken Tesla to the highest service satisfaction of any company in the auto industry by far."

betenkelig på Goebbels da tyskerne ble jaget på flukt på østfronten:
" Vi trekker oss seierrikt tilbake"?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Også_Øyvind_H

Fikk tilbud om time for garantirep i Bergen i august. Isje bra. Gjelder da ting som ikke medfører livsfare. Feil som gjør bilen lite brukbar tas når det er mulig, men det kan nok bli noen uker i fossil lånebil.

Når er Kokstad i gang...?
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

satheesh.net

Sitat fra: timingbeltkiller på lørdag 14. mars 2015, klokken 10:44
Minner dette sitatet:

Tesla said Guillen is not being demoted and remains part of the senior executive team reporting to Musk.
Guillen "has done an incredible job," the company said in a statement.
"He has taken Tesla to the highest service satisfaction of any company in the auto industry by far."

betenkelig på Goebbels da tyskerne ble jaget på flukt på østfronten:
" Vi trekker oss seierrikt tilbake"?

Bedre å konsentrere seg om ett felt (Service) enn to (Sales & Service), og heller prøve å levere det beste man klarer.

joda

Sitat fra: Også_Øyvind_H på lørdag 14. mars 2015, klokken 10:53
Fikk tilbud om time for garantirep i Bergen i august. Isje bra. Gjelder da ting som ikke medfører livsfare. Feil som gjør bilen lite brukbar tas når det er mulig, men det kan nok bli noen uker i fossil lånebil.

Når er Kokstad i gang...?

I følge Tesla så skal de være klar for åpning i April.. (i år) :)
TMS 85D

Også_Øyvind_H

Sitat fra: joda på lørdag 14. mars 2015, klokken 15:38
Sitat fra: Også_Øyvind_H på lørdag 14. mars 2015, klokken 10:53
Fikk tilbud om time for garantirep i Bergen i august. Isje bra. Gjelder da ting som ikke medfører livsfare. Feil som gjør bilen lite brukbar tas når det er mulig, men det kan nok bli noen uker i fossil lånebil.

Når er Kokstad i gang...?

I følge Tesla så skal de være klar for åpning i April.. (i år) :)

Suverent - det viser i alle fall handlekraft :)
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Car-El

Handlekraft = feit pengebok
Handlingslammet = tynn pengebok

Så kan du/dere fundere litt på den!  ;)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

kos

Sitat fra: Car-El på lørdag 14. mars 2015, klokken 17:20
Handlekraft = feit pengebok
Handlingslammet = tynn pengebok

Så kan du/dere fundere litt på den!  ;)

Kan ikke du slutte å lage gåter - jeg grubler hele helgen.

Car-El

@kos

1 TMS = 500 000kr (+- cirka der)
10 TMS = 5 000 000kr (+ cirka der)
100 TMS = 50 000 000kr (+ der)
1000 TMS = 500 000 000kr (+)

Hvor mange TMS er det solgt i Norge? 6000?

6000 TMS = 3 000 000 000kr! Det er 3 MILLIARDER kroner! Og det er et forsiktig tall.

I min verden, så er 3 milliarder litt mere enn det æ har i lommeboken.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

timingbeltkiller

Sitat fra: Car-El på lørdag 14. mars 2015, klokken 17:53
I min verden, så er 3 milliarder litt mere enn det æ har i lommeboken.
Stakkar du!
Er du blant de giga fattige som snart må ta hull på siste milliarden?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Car-El

Sitat fra: timingbeltkiller på lørdag 14. mars 2015, klokken 18:31
Sitat fra: Car-El på lørdag 14. mars 2015, klokken 17:53
I min verden, så er 3 milliarder litt mere enn det æ har i lommeboken.
Stakkar du!
Er du blant de giga fattige som snart må ta hull på siste milliarden?

Næææi, ikkje milliard. Men æ har begynt å spare på min andre million. Det va lett. Æ hoppet bare over den første, som er så vanskelig.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Brede

Jeg har selv måttet vente månedsvis på service i Trondheim og måttet reise hjem uten å ha fått utbedret alt pga. manglende deletilgang osv.. Men i dag tenkte jeg å dele en solskinnshistorie!

Forrige uke tok vi oss en ferietur til Sveits. Vanligvis flyr vi fra Molde/Kristiansund når vi skal ut å reise, men med Teslaen så er det jo både behagelig og billigere å kjøre ned til Gardermoen selv om det er en 40 mil.

Vel parkert på Gardermoens P10-parkeringshus plugget jeg i UMC'en på ladeplass. Fikk 230V inn på bilen, men den startet liksom ikke å lade. Så kom "unable to charge".. Prøvde flere ganger, til slutt kom "starting to charge" uten at det skjedde noe mere. Måtte forlate bilen for å nå flyet og regnet med at det ville starte opp etter hvert.

Dagen etter sjekket jeg appen og oppdager dessverre at bilen fortsatt står og surrer på "starting to charge" og batteriet har tapt seg med 25km. Nå står jeg i fare for å komme hjem til tomt batteri..
Tar så kontakt med "min mann" i Tesla Trondheim via mail, i løpet av kort tid får jeg mail tilbake og saken blir overført til Tesla Oslo Nord. De sender en mann med ny UMC til Gardermoen.
Utpå ettermiddagen får jeg telefon fra en trivelig kar som har vært ute med ny UMC til bilen, men den lader dessverre ikke likevel.. De vil ta tak i saken dagen etter og vurdere om de må få bilen inn til seg.

Med blandt annet denne tråden i bakhodet blir jeg nå litt redd for at vi må kjøre hjem i leie-Avensis og ha bilen stående på verksted 50 mil hjemmefra i flere uker.. På mail får jeg betryggende svar om at de vil gjøre det de kan for å få bilen klar til vi kommer hjem, og at de har satt av en Tesla lånebil som de vil komme og måte oss med på Gardermoen søndag kveld om bilen ikke skulle bli klar.

Dagen etter kommer det mail om at en Ranger nå hadde fått byttet lader på bilen der den stod parkert på Gardermoen og alt skulle nå være i orden. Jeg sjekket appen og bilen ladet som aldri før!  :)

Lange ventetider på service og utbedring av feil er ikke bra og må forbedres, men med en slik service som dette når ting først går galt og en sitter hjelpesløs hundrevis av mil unna gjør iallefall at jeg gir de litt mere spillerom!  ;)

Jeg har hatt min del av feil og problemer med tidligere biler og disse har stort sett blitt forverret av elendig service og lite imøtekommendehet, hos Tesla har jeg kun møtt velvilje og fokus på å få løst probleme til MITT beste!

RonnyØ

Sitat fra: Brede på onsdag 18. mars 2015, klokken 13:33
Jeg har selv måttet vente månedsvis på service i Trondheim og måttet reise hjem uten å ha fått utbedret alt pga. manglende deletilgang osv.. Men i dag tenkte jeg å dele en solskinnshistorie

Moro å høre! Det virker som den strekker seg langt for å hjelpe kunden til tider!
Husqvarna Automower 320

RaBalder

Enkelt-tilfeller er forsåvidt fint å høre om. Men det er vel unntak.

Regelen er månedsvis med venting.

christian1986

Regelen er lang venting hvis det ikke er alvorlig har jeg en følelse av. Selv måtte jeg bytte en del som brukes til å varme batteriet(?), det fikset de samme kveld.

Selvsagt irriterende med lang ventetid på mindre ting, men fremdeles glad de prioriterer kritiske feil :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA