Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Car-Net appen viser ikke korrekt status på bilen

Startet av HaakonH, tirsdag 10. mars 2015, klokken 17:24

« forrige - neste »

HaakonH

Har en 2014 modell E-up

Bare for å "briefe" litt skulle jeg vise eldste avkommet City Break funksjonen, og ga beskjed om å kjøre rett mot en vegg....

Heldigvis holdt jeg en hånd på håndbrekket, ellers hadde dette blitt dyrt. Det var ikke antydning til bremsing fra bilen.

Har noen andre vært ute for dette?
Er det noe som skal aktiveres/deaktiveres?

Hurra for håndbrekket    :)
TMS 70D levert 02/12-15
2014 VW e-up
2011 Renault Laguna Dci
2008 Mitsubishi Colt
De to siste er til å ha på pynt på plassen... Den siste er nå til salgs :-)

kengjer

#1
Sitat fra: HaakonH på tirsdag 17. februar 2015, klokken 18:03
Har en 2014 modell E-up

Bare for å "briefe" litt skulle jeg vise eldste avkommet City Break funksjonen, og ga beskjed om å kjøre rett mot en vegg....

Heldigvis holdt jeg en hånd på håndbrekket, ellers hadde dette blitt dyrt. Det var ikke antydning til bremsing fra bilen.

Har noen andre vært ute for dette?
Er det noe som skal aktiveres/deaktiveres?

Hurra for håndbrekket    :)

Hei.

Det er en knapp for å deaktivere/aktivere City nødbrems, det er den venstre av de tre knappene foran girspaken. Men om ikke annet er oppgitt i displayet skal denne være på. Føreren må riktignok ikke være borti bremsen for at denne funksjonen skal fungere. Og det skal ikke mye til for at den ikke slår inn dersom du har lett trykk på bremsen.

Prøv gjerne igjen og vær obs på dette. Men denne gangen heller mot en stor pappeske, isoporplate eller -kloss.

-Kent
Trondheim, E-Up! 2015 "Ulf", ankommet 19. desember 2014. Utlevert 5. Januar 2015.

Sommerferien 2015: 2200km i E-Up! -gogreen.

Panzer UP

Jeg kan se for meg skademeldingsskjemaet etter den smellen ja.
Folkevogn eOPP

elektrolux

Klarte du med kun håndbrems å stoppe er det du som feiget ut før City break slo inn. Prøv igjen og vente litt mer med å bremse. 8)

Best å prøve i rundkjøring. Kjør med dødsfoorakt mot bil inne i rundkjøringen. Den vil være ute av kollisjonskurs før du treffer den, men vil innen det aktivere city break.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Gessa

Jeg fikk såvidt testet citybreak funksjonen på min e up!. Jeg kom forsiktig inn i en rundkjøring og ville bremse minst mulig for å spare på farten. Planen var å sneie rett bak en buss som var på vei gjennom rundkjøringen, det gikk forsåvidt fint, men jeg kom ganske nærme og skvatt fælt når bilen plutselig bremset og ga lyd fra seg. Min første tanke var at noe hadde gått i stykker.

Elmo

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 17. februar 2015, klokken 19:47
Best å prøve i rundkjøring. Kjør med dødsfoorakt mot bil inne i rundkjøringen.

Beste måten å teste citybreak på er å kjøre inn under en garasjeport som er på veg opp eller står halvåpen.
Jeg glir alltid sakte inn under døra på jobben mens den er på veg opp 8) og enkelte ganger får bilen pannikk ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA