Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading i Italia

Startet av kjetaam, søndag 08. mars 2015, klokken 20:35

« forrige - neste »

kaiat

Har sett noen import-Leaf'er uten varme i rattet. Er det da bare denne funksjonen som mangler eller inngår den i en "pakke" der det i så fall er mer som kan mangle?

olemorten76

Sitat fra: kaiat på mandag 23. februar 2015, klokken 11:37
Har sett noen import-Leaf'er uten varme i rattet. Er det da bare denne funksjonen som mangler eller inngår den i en "pakke" der det i så fall er mer som kan mangle?
Min Belgiske acenta (sen 2013) mangler rattvarme, lyktespyler og varme i seter (både foran og bak)
2019 Tesla Model 3 LR awd
2018 BMW i3 FC LCI

emil

Sitat fra: olemorten76 på mandag 23. februar 2015, klokken 13:05
Min Belgiske acenta (sen 2013) mangler rattvarme, lyktespyler og varme i seter (både foran og bak)

Er det en ekte Acenta eller bare en pre-facelift bil "feilmerket" av selger?

olemorten76

#18
Sitat fra: emil på mandag 23. februar 2015, klokken 14:42
Sitat fra: olemorten76 på mandag 23. februar 2015, klokken 13:05
Min Belgiske acenta (sen 2013) mangler rattvarme, lyktespyler og varme i seter (både foran og bak)

Er det en ekte Acenta eller bare en pre-facelift bil "feilmerket" av selger?

Den er produsert i Sunderland (med de 100 forbedringene, blant annet mekanisk håndbrekk). Det går ikke frem i vognkort om det er visia, acenta eller Tekna, men den har utstyrsnivå som acenta (ikke skinnseter, men navigasjon, osv). Svarte jeg på det du spurte om?!
2019 Tesla Model 3 LR awd
2018 BMW i3 FC LCI

emil

Sitat fra: olemorten76 på mandag 23. februar 2015, klokken 15:14
Sitat fra: emil på mandag 23. februar 2015, klokken 14:42
Sitat fra: olemorten76 på mandag 23. februar 2015, klokken 13:05
Min Belgiske acenta (sen 2013) mangler rattvarme, lyktespyler og varme i seter (både foran og bak)

Er det en ekte Acenta eller bare en pre-facelift bil "feilmerket" av selger?

Den er produsert i Sunderland (med de 100 forbedringene, blant annet mekanisk håndbrekk). Det går ikke frem i vognkort om det er visia, acenta eller Tekna, men den har utstyrsnivå som acenta (ikke skinnseter, men navigasjon, osv). Svarte jeg på det du spurte om?!

Jupps :)

Mange biler fra før facelift/100-forbedringer blir annonsert som Acenta, og selv biler solgt nye høsten 2013 er ingen garanti da det har vært tilfeller av lagerbiler av gammel type.

Rasmus.B

Dette med varme i sete og ratt er fremdeles en option på europeiske biler.
Helt nye Accenta kan leveres uten dette.
Svigerfaren min holdt på å gå på en smell med Sandvika bil. De hadde flere Accenta på lager, og han bestemte seg for en med 6.6kW lader. Jeg stakk innom for å titte på bil før han kjøpte,  og så da at bryterne for sete pg rattvarme var borte.
De prøvde selvsagt å bagatellisere dette, men kjøpet ble avlyst. Det er lett å "trakke ut i" når det gjelder Leaf. Forrige uke var det en forhandler i Kristiansund som annonserte en pre upgrade som Tekna. Håper ikke noen biter på.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Gordon Retriever

Sitat fra: Rasmus.B på mandag 23. februar 2015, klokken 17:15Forrige uke var det en forhandler i Kristiansund som annonserte en pre upgrade som Tekna. Håper ikke noen biter på.

Ikke bare en forhandler, men en autorisert Nissan-forhandler.
Og annonsen er der ennå:



Link.

Samme konsern har annonsert 2012-modeller som "Acenta" tidligere.

Gordon Retriever

Sitat fra: KristianA på mandag 23. februar 2015, klokken 00:37Fikk en litt småspydig kommentar om at denne kom ikke med varmeteppe, varmepumpe eller tektylering

Nissanforhandlere er ofte ivrige på å underslå at de fleste  "offisielle" Leafene kun får en veldig enkel understellsbehandling når de ankommer Norge - bl.a. uten at hjul eller beskyttelsesdeksler demonteres.

Gordon Retriever

Sitat fra: olemorten76 på mandag 23. februar 2015, klokken 15:14Det går ikke frem i vognkort om det er visia, acenta eller Tekna, men den har utstyrsnivå som acenta (ikke skinnseter, men navigasjon, osv).

Selv om navigasjon ikke er standard i Visia i Norge, er det tilgjengelig ekstrautstyr i utlandet, og ganske mange av Visiaene som er tatt inn fra Sør-Europa har dette. Visia er likevel lett å identifisere på andre setetrekk og annen midtdel i dashbordet med bl.a. to skruknotter under navigasjon/stereo for regulering av varme og ventilasjon.


olemorten76

Ingen skruknotter hos meg hvertfall.
2019 Tesla Model 3 LR awd
2018 BMW i3 FC LCI

knuterik

Sitat fra: emil på mandag 16. februar 2015, klokken 20:50
Litt dårligere garantier på importbilene, men enkelte importører selger biler med tilsvarende garanti som de norske. Da må de enten kjøpe den forsikringen fra andre steder eller på egenhånd stå for kostnaden i perioden mellom europagaranti og norsk garanti.


Min franske Leaf Tekna 2013 ble kjøpt med 7 års garanti i Frankrike, men Nissan's policy er at garantiordningen i det lokale markedet er den som gjelder - så jeg får 5 år som alle andre.


Hva er det du mener er "Litt dårligere garantier på importbilene"?
- Jeg ble innkalt av Nissan til en etterkontroll av styringen på vanlig garanti - skulle bare velge en hvilken som helst Nissan-forhandler, og få dette sjekket gratis?


Så, jeg blir litt nysjerrig på hva Leaf'er solgt via det norske forhandlernettet evt. får som ikke jeg får?
______________________________
Sort Leaf Tekna 2013, 50.000+ km, 6/10/16A UM-EVSE lader, 32A type2-type1 ladekabel
Porsgrunn

Thomas Parsli

Sitat fra: knuterik på torsdag 26. februar 2015, klokken 10:15
Min franske Leaf Tekna 2013 ble kjøpt med 7 års garanti i Frankrike, men Nissan's policy er at garantiordningen i det lokale markedet er den som gjelder - så jeg får 5 år som alle andre.

Det er nok heller Nissans policy at dårligst mulig garantiordning gjelder...
Amerikansk garanti gjelder ihvertfall ikke i Norge, man må ev. shippe bilen til USA for garantireperasjoner.

Jeg kan ikke tenke meg at Nissan har lov til å nekte deg 7 års garanti, så lenge du reklamerer i Frankrike!
Isåfall bør du snakke med Forbruker Europa.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA