Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading i Italia

Startet av kjetaam, søndag 08. mars 2015, klokken 20:35

« forrige - neste »

kjetaam

Hva er forskjellen på import  leaf og "norsk" leaf. Er det bare lyktespylere som mangler på import?

19quiz76

Mener du import fra Europa eller USA?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

emil

Og gammel Leaf (2011-mid2013) eller ny Leaf (mid2013->) ?

kjetaam

Import Europa leaf 2014 mod og nyere.

kjetaam


emil

I praktisk bruk er det vel ingen andre forskjeller enn lyktespylere og eventellt litt pyntelister o.l.

Litt dårligere garantier på importbilene, men enkelte importører selger biler med tilsvarende garanti som de norske. Da må de enten kjøpe den forsikringen fra andre steder eller på egenhånd stå for kostnaden i perioden mellom europagaranti og norsk garanti.

Ellers skal vel alle biler nå ha varme i ratt og seter og det mye omtalte "varmeteppet" på batteripakken. Forskjeller i standardutstyr og ekstrautstyr kan det derimot være.

Nå kjører Nissan kampanje på ny Leaf og man bør regne nøye på fordeler/ulemper og kostnader ved bruktimport vs nybil.

fredsjo

Jeg regnet på dette... Nå har jeg ikke tallene foran meg her, men selv med kampanje så ble prisforskjellen mellom en ny tekna og en "ny" euro-tekna så stor, sammen med umiddelbar levering, så var ikke valget vanskelig. Det som ødela var altså tilleggene for vinterdekk, metallic lakk, matter osv osv, samt leveringstid.
2014 Nissan Leaf Tekna
2018 Tesla Model X 75kw
Innehaver av https://skadedyr.net og https://sprengkiler.no

kjetaam

Sitat fra: fredsjo på mandag 16. februar 2015, klokken 21:20
Jeg regnet på dette... Nå har jeg ikke tallene foran meg her, men selv med kampanje så ble prisforskjellen mellom en ny tekna og en "ny" euro-tekna så stor, sammen med umiddelbar levering, så var ikke valget vanskelig. Det som ødela var altså tilleggene for vinterdekk, metallic lakk, matter osv osv, samt leveringstid.

kjetaam


fredsjo

2014 Nissan Leaf Tekna
2018 Tesla Model X 75kw
Innehaver av https://skadedyr.net og https://sprengkiler.no

fredsjo

..var da viktig at den var importert fra et europeisk land. Ikke noe us el
2014 Nissan Leaf Tekna
2018 Tesla Model X 75kw
Innehaver av https://skadedyr.net og https://sprengkiler.no

kjetaam


emil

Alle mid 2013 og nyere skal ha batterivarmeren uavhengig av markdet bilen er solgt ny i. Men denne har minimalt å si hvis du ikke kjører i veldig kaldt innlandsklima eller lar bilen stå lenge ubrukt i kaldt vær.


KristianA

Kjøpte importert 2013 Tekna fra Italia (med B, skinn og Bose anlegg) rett etter EuroLeaf vart lansert. Fikk en litt småspydig kommentar om at denne kom ikke med varmeteppe, varmepumpe eller tektylering, fra en Nissanselger på første service. Stemmer dette? Tektylering under dører er der, usikker på varmeteppe og varmepumpe  :-\

Thomas Parsli

Sitat fra: KristianA på mandag 23. februar 2015, klokken 00:37
Kjøpte importert 2013 Tekna fra Italia (med B, skinn og Bose anlegg) rett etter EuroLeaf vart lansert. Fikk en litt småspydig kommentar om at denne kom ikke med varmeteppe, varmepumpe eller tektylering, fra en Nissanselger på første service. Stemmer dette? Tektylering under dører er der, usikker på varmeteppe og varmepumpe  :-\

Varmeteppe ble standard på alle Leaf i 2012 (muligens sent 2012)
Er det en Tekna skal den ha varmepumpe
Tektylen har du sett selv...

Den selgeren var åpenbart ikke interessert i å selge deg en Nissan i fremtiden, men var sur fordi du hadde spart penger på en importert bil...

Hvilken forhander var dette?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA