Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av Svk, søndag 01. mars 2015, klokken 20:20

« forrige - neste »

Bawler

Har kjørt ned et par tre ganger. Min tradisjon er å kjøre t-forbindelsen - ferje - så lade på randaberg. Kjører så videre til den plassen jeg egentlig skal. Så setter jeg den på lading når jeg skal der jeg skal, så vet jeg at den er ca 100% når jeg skal kjøre hjem. Da er det iallefall NULL rekkeviddeangst ;)

Men skal du være i stavanger lenge (altså bilen på en plass) så funker nok 16A lading til du skal hjem igjen.
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

Svk

Sitat fra: Bawler på onsdag 11. februar 2015, klokken 20:57
Har kjørt ned et par tre ganger. Min tradisjon er å kjøre t-forbindelsen - ferje - så lade på randaberg. Kjører så videre til den plassen jeg egentlig skal. Så setter jeg den på lading når jeg skal der jeg skal, så vet jeg at den er ca 100% når jeg skal kjøre hjem. Da er det iallefall NULL rekkeviddeangst ;)

Men skal du være i stavanger lenge (altså bilen på en plass) så funker nok 16A lading til du skal hjem igjen.

Om du starter fra hgsd med fullt batteri, hvor mye har du igjen når du kommer til randaberg? Lader du opp til 100?tenkte og lade på hjemveien jeg, men er vel siste hurtiglader før ferje. Kansje dummt og satse på den om jeg skal lade før jeg kjører hjem over.

Bawler

Har rundt 30% tror jeg, fyller helt opp siden jeg ikke har ladebrikke enda. Da er det jo full pris likevel  :P
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

Svk

Er det ikke full pris uansett da? Finnes det noen rabattordning?

aronesen

Hvis du bruker hurtigladingen til Lyse mere enn to ganger i måneden, kan det lønne seg med et abbonement til Kr 199,- i måneden. http://www.lyse.no/kundesenter/bil/hvordan-bestille-abonnement-paa-ladestasjonene-article14237-15044.html
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

K S

Sitat fra: aronesen på onsdag 18. februar 2015, klokken 05:44
Hvis du bruker hurtigladingen til Lyse mere enn to ganger i måneden, kan det lønne seg med et abbonement til Kr 199,- i måneden. http://www.lyse.no/kundesenter/bil/hvordan-bestille-abonnement-paa-ladestasjonene-article14237-15044.html

En ørliten ulempe er vel at det er seks måneders bindingstid? Eller tar jeg feil?

aronesen

Det stemmer.
6 måneders bindingstid. Så du bør jo vurdere om det er noe du kommer til å benytte deg av før du hopper på avtalen.
Fyller du mere enn 12 ganger i halvåret så er det verdt det. Hvis ikke kan du like gjerne betale for hver enkelt gang.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

Svk

Disse laderene har en fast pris på 99kr.
Kan du lade til det er fullt? Eller stopper de automatisk etter en viss tid? 30min?

aronesen

Det er ingen tidsbegrensning. Du kan fylle til det er fullt.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

LMOR

Sitat fra: Svk på onsdag 11. februar 2015, klokken 21:07
Om du starter fra hgsd med fullt batteri, hvor mye har du igjen når du kommer til randaberg? Lader du opp til 100?tenkte og lade på hjemveien jeg, men er vel siste hurtiglader før ferje. Kansje dummt og satse på den om jeg skal lade før jeg kjører hjem over.
Vi har kjørt 3 ganger med forvarmet i3, og kommer til Randaberg med mellom 50 og 55% igjen.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: aronesen på torsdag 19. februar 2015, klokken 05:30
Det er ingen tidsbegrensning. Du kan fylle til det er fullt.
Hurtigladerne til Lyse har tidsbegrensning for DC hurtiglading (CHAdeMO eller CCS), men normalt har man fått ladet til 80-90% innen denne tiden løper ut.

Svk

Skal ned på fre/lør er statoil på forus oppe og går? Kunne tenkt meg og hurtiglade 2 ganger på ca 15 min uten og betale 99. Ingen alternativer? Skal hivedsaklig til tananger

Svk

Slipper en og kjøre ned i ferja? Hørte at el-biler slapp det?

odahle

Tror 99% sikkert at laderen på Statoil ikke er ferdig, det var bygging og kaos på hele stasjonen sist jeg var innom 7-14 dager siden. Når det gjelder Arsvågen-Mortavika, så kommer det helt an på hvem som sitter i billettluken. Jeg har opplevd å bli henvist til felt 6, altså der lastebilene står. Da vil de ha meg på øverste dekk. Men f.eks. sist søndag fikk jeg ingen beskjed, og kjørte ned sammen med de andre. Men om du nevner det, så sender de deg sikkert ikke ned.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

Svk

Sitat fra: Finnøy på lørdag 21. februar 2015, klokken 21:39
Sitat fra: aronesen på torsdag 19. februar 2015, klokken 05:30
Det er ingen tidsbegrensning. Du kan fylle til det er fullt.
Hurtigladerne til Lyse har tidsbegrensning for DC hurtiglading (CHAdeMO eller CCS), men normalt har man fått ladet til 80-90% innen denne tiden løper ut.

Fikk lada i i over 40min idag :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA