Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bruktbilpris på Tesla

Startet av tinker, lørdag 28. februar 2015, klokken 17:24

« forrige - neste »

tinker

Leste i farta i en avis som lå og slang at den nye YX stasjonen langs e18 i Lillesand har 8 ladepunkter for elbil. De ligger ikke inne i nobil, er det noen som vet hva slags punkter det er? Siden det er en bensinstasjon bør en vel kunne forvente et par 22kw minst?
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

goev

Fant dette i Lillesands-posten: http://www.lp.no/nyheter/hyller-storsatsingen-1.1367572
Det er fantastisk at noen satser så stort både på yrkessjåfører og i tillegg elbiler :-)
Håper det kommer flere slike tilbud!
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt
Venteliste på Kia e-Niro med APP
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro på OVMS.

tinker

Definitivt et savnet tilbud der siden den nye veien kom!

Men det står ikke noe i den artikkelen heller om hva slags punkter det er... Får kjøre bort og sjekke senere i dag
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

goev

Kjempefint :D
Gi oss en status etterpå da!
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt
Venteliste på Kia e-Niro med APP
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro på OVMS.

goev

Måtte opp og sjekke :-)
Det er 8 22kW-ladere levert av Salto. De er lett synlige, men er usikker på hvordan man betaler.
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt
Venteliste på Kia e-Niro med APP
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro på OVMS.

tinker

Jeg rakk ikke utom, supert at du gjorde!
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

atkhobby

Regner med at det er snakk om AC. Synd siden det er få biler kan utnytte dette fullt. Hjelper ikke meg mye med en i3. Skuffet over at ikke BMW har forutsett at disse punktene vil bli populære å sette opp siden de er rimeligere of krever mindre investeringer i infrastruktur.

emil

#7
Hvis det blir noen som helst form for betaling på disse kontaktene vil de garantert stå ubrukte, selv gratislading vil være forbehold de spesiellt interesserte. Tesla på langtur har SC på Brokelandsheia og Lyngdal, Leaf/Trilling/Soul har CHAdeMO i Arendal, Lillesand sentrum og flere i Kristiansand. BMW/VW hurtiglader også fint i Lillesand Sentrum og flere steder i Kristiansand. Eneste som står igjen er Zoe som da enten kan ta et times stopp på YX eller et halvtimes stopp i Lillesand Sentrum. Laderen i Lillesand sentrum er tidsmessig ikke en veldig stor omvei.

Sånne 22kW punkter bør komme der man kan gjøre andre ting mens man lader, og meg bekjent er det i dag ikke veldig mye å finne på på det aktuelle stedet.

Når det er sagt er det veldig flott at bedrifter satser på elbillading, håper bare at mangel på bruk på akkurat dette stedet ikke vil bli vinklet til noe negativt for ladeutbygging generellt.

jkirkebo

Sitat fra: atkhobby på søndag 08. februar 2015, klokken 11:50
Regner med at det er snakk om AC. Synd siden det er få biler kan utnytte dette fullt. Hjelper ikke meg mye med en i3. Skuffet over at ikke BMW har forutsett at disse punktene vil bli populære å sette opp siden de er rimeligere of krever mindre investeringer i infrastruktur.

Tja, med 32A lader får du vel ladet opp 40% på en time eller 20% på en halvtime, det kan ofte være nok til å rekke frem?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

atkhobby

Det kommer jo selvfølgelig an på hvor man skal rekke fram til.
Slik det er nå har jeg brukt i3en til lokale turer nær der jeg bor. Hvis mange rimelig 22kw AC punkter dukker opp fremover OG bmw hadde bygd inn en lader som utnyttet det så ville jeg kunnet endre bruksmønsteret for elbil.

tinker

For min del gjør disse at jeg kan kjøre til Arendal på vinteren uten å stresse for mye. Et lite kvarter og jeg rekker helt hjem igjen. Er perfekt.

Fortum sin lader på Kiwi virker ikke på Zoe foreløpig, og Grønn kontakt nede i Lillesand er alt for masete omvei til at det blir praktisk.

Jeg har brukt UiA sine 22kW i Grimstad et par ganger, men der er det sjeldent ledig før helt på slutten av dagen.

Er ikke bare langkjøring hurtigladere kan brukes til
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

emil

Sitat fra: tinker på søndag 08. februar 2015, klokken 19:18
For min del gjør disse at jeg kan kjøre til Arendal på vinteren uten å stresse for mye. Et lite kvarter og jeg rekker helt hjem igjen. Er perfekt.

Hva skal du gjøre i Arendal om vinteren? Skjer jo ingen ting her  :P

tinker

#12
Haha, er jammen meg noen som tar i mot fakturaer der borte også, og da er jeg ikke vond å be!
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

Powerflux

Sitat fra: tinker på søndag 08. februar 2015, klokken 19:27kjøregodgjørelse i elbil er sinnsyk butikk! Lurer på når skatteetaten skal bite seg merke i det?
Du må gjerne tenke det men IKKE si det  :-X  ;)
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

tinker

Fikk endelig stoppet oppom og prøvd. Flott ladeplass og skikkelig digg med 22kW! Gratis var det jammen meg og! Det er RFID leser på punktene, så det varer vel ikke evig men
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA