Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mongstad hurtiglader

Startet av Otto, onsdag 18. februar 2015, klokken 19:04

« forrige - neste »

Otto

Har et litt snodig problem, men ser på det som en bug som har vært her hele tiden.

I de to blokkene 12C og 12D, ligger for det meste NRK kanaler i 12C, mens lokal radioer ligger i 12D. Når jeg er innenfor 12C blokken, kan jeg benytte venstre kanal velgere på ratt for å hoppe opp/ned mellom disse. Og det er jo fint :-) Når jeg er i 12D blokken, benytter kanal velgere på ratt og ønsker å gjøre det samme, hopper den ut av 12D og inn i 12C blokken. Fortsetter jeg å velge gjøres dette innenfor 12C.

Det har vært sånn siden bilen var ny, 12/2013. Oppdatert til 6.1 uten at dette gjør noen forskjell. 

Noen andre som har sett det samme?

Otto
- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Aldri tilbake til fossil!

petersv

Sitat fra: Otto på torsdag 29. januar 2015, klokken 08:09
Har et litt snodig problem, men ser på det som en bug som har vært her hele tiden.

I de to blokkene 12C og 12D, ligger for det meste NRK kanaler i 12C, mens lokal radioer ligger i 12D. Når jeg er innenfor 12C blokken, kan jeg benytte venstre kanal velgere på ratt for å hoppe opp/ned mellom disse. Og det er jo fint :-) Når jeg er i 12D blokken, benytter kanal velgere på ratt og ønsker å gjøre det samme, hopper den ut av 12D og inn i 12C blokken. Fortsetter jeg å velge gjøres dette innenfor 12C.

Det har vært sånn siden bilen var ny, 12/2013. Oppdatert til 6.1 uten at dette gjør noen forskjell. 

Otto

Såvidt jeg vet så funker rattknappene kun på kanaler som er favoriserte. Legg alle kanalene, fra alle blokkene, til som favoritter, du kan da trykke deg gjennom de. Ev. Kan du passe på å ikke ha noen favoritter, da kan du bla gjennom de du har tilgjengelig, men er en bug der som krever at mediaspilleren må være i fokus. Har meldt denne bugen i september 2013...

Otto

Har ingen kanaler lagt inn som favoritter.

Det er egentlig ganske irriterende, men jeg tror denne bug'n er lagt inn fra NRK   >:(

Hagesæter

Når jeg hører på en DAB kanal så viser den ikke kanalen jeg hører på, men "frekvens navnet". F.eks 12D Radio Riks.
Burde ikke dashbordet heller vist Kanalen jeg hører på? Jeg er ikke interessert i verken kanal nummeret (12D) eller Frekvens eier (Radio Riks)
Hvordan melder en slike forbedringer til Telsa?

cra

Sitat fra: Hagesæter på mandag 16. februar 2015, klokken 14:18
Hvordan melder en slike forbedringer til Telsa?

Du kan holde inne knappen øverst til høyre på rattet og si "bug report" og så melde inn feilen. Evt. er det vel å ta det via ditt service-senter e.l, tenker jeg.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

OddB

Den eneste "bug'en" er vel at de ikke har brukt mye tid på å sette seg inn i hvordan DAB-radio virker når de programmerte dette. Hvilken MUX kanalene ligger i er like interessant for folk flest som hvilken IP-adresse de forskjellige nettavisene har. Du får kjøpt DAB-radioer på Clas Ohlsson til et par hundrelapper som har et bedre brukergrensesnitt... og de har ikke en 17" skjerm å hjelpe seg med.... En annen ting som vel heller ikke fungerer er skifte mellom regionsendingene til NRK..?
Det eneste fornuftige ville vært at du fikk opp en alfabetisk liste over alle tilgjengelige kanaler i ditt område.... og at det blir mulig å lagre mer enn 6 presets....
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

jkirkebo

Sitat fra: OddB på mandag 16. februar 2015, klokken 14:45
Den eneste "bug'en" er vel at de ikke har brukt mye tid på å sette seg inn i hvordan DAB-radio virker når de programmerte dette. Hvilken MUX kanalene ligger i er like interessant for folk flest som hvilken IP-adresse de forskjellige nettavisene har. Du får kjøpt DAB-radioer på Clas Ohlsson til et par hundrelapper som har et bedre brukergrensesnitt... og de har ikke en 17" skjerm å hjelpe seg med.... En annen ting som vel heller ikke fungerer er skifte mellom regionsendingene til NRK..?
Det eneste fornuftige ville vært at du fikk opp en alfabetisk liste over alle tilgjengelige kanaler i ditt område.... og at det blir mulig å lagre mer enn 6 presets....

Det som plager meg mest er at jeg ikke kan bruke presets når jeg kjører til hytta. Presets er nemlig lagret med kanal 12C, mens i Oppland er det 13E som benyttes. Radioen kan fikse dette automatisk om man skrur på "use strongest frequency" men da aktiveres også FMlink, noe som betyr at den skifter til skurrete FM om DAB-signalet blir for dårlig. Det orker jeg bare ikke. Foretrekker sterkt stillhet fremfor skurrete FM.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

D.O

Otto
sånn er det på min og, men kjørte en loaner og der byttet den kanal på scrollhjul og ikke blokk som på min. Tror det må være noe som går å stille inn
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Otto

Sitat fra: D.O på mandag 16. februar 2015, klokken 19:59

Otto
sånn er det på min og, men kjørte en loaner og der byttet den kanal på scrollhjul og ikke blokk som på min. Tror det må være noe som går å stille inn

Det skulle jeg gjerne visst hvordan det utføres.... :-)

Sense

Hos meg bruker èn DAB-kanal mye lenger tid for å slå seg inn, enn andre. Dette gjelder P4. Står radioen på f.eks. Radio Norge og jeg trykker over til P4 (fortsatt i DAB), så bruker den 20-30 sekunder før lyden kommer. Innen den tid har underbevistheten scrollet opp volumet opp til 6-7, så når lyden eksploderer i anlegget, skvetter morgenkaffen utover den hvite arbeidsskjorta.

Like artig hver gang kollegene spør om Teslaen har fått for mye Møllers tran.

D.O

Sitat fra: Otto på mandag 16. februar 2015, klokken 23:26
Sitat fra: D.O på mandag 16. februar 2015, klokken 19:59

Otto

Det skulle jeg gjerne visst hvordan det utføres.... :-)
Nå fungerer det perfekt hos meg. Kom trolig via siste SW
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

ArneS

Sitat fra: Sense på tirsdag 17. februar 2015, klokken 22:58
Hos meg bruker èn DAB-kanal mye lenger tid for å slå seg inn, enn andre. Dette gjelder P4. Står radioen på f.eks. Radio Norge og jeg trykker over til P4 (fortsatt i DAB), så bruker den 20-30 sekunder før lyden kommer. Innen den tid har underbevistheten scrollet opp volumet opp til 6-7, så når lyden eksploderer i anlegget, skvetter morgenkaffen utover den hvite arbeidsskjorta.

Like artig hver gang kollegene spør om Teslaen har fått for mye Møllers tran.

Det samme hos meg men for meg skjer dette med P3 (NRK).
P3 ligger som forhåndslagret kanal helt til venstre.
P85+ Signature (solgt)
P85DL

cairnz

Det tar lengre tid å bytte kanal som også må bytte bånd (altså fra NRK P3 til P4 (12C til 12D i Oslo-området) enn å bytte kanal innenfor bånd. Hvis man har lagret favoritter vil tommelknappen til venstre bytte mellom favoritter. Hvis man ikke har lagret favoritter skal den bytte mellom kanaler på båndet.
Elbilist

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA