Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fortum/Kiwi er for DYRT!

Startet av elektrolux, tirsdag 17. februar 2015, klokken 11:08

« forrige - neste »

elektrolux

I alle fall i følge amerikanske National Oilwell Varco:

http://www.aftenbladet.no/energi/Oljearbeidere-far-el-sykkel-nekt-3618590.html

Og jeg som trodde arbeidet ute i nordsjøen var regnet som noe av det tøffeste en kan gjøre...

Leser en videre kan det virke som Bedriften ikke helt har fått med seg at de er etablert i et europeisk land og har problemer med å tilpasse seg vår kultur.

Fra før husker vi BP som nektet ansatte å kjøre små miljøvennlige biler under 1200 kg.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Electrix

Hehe,  ja det er i utgangspunktet noe av det farligste man kan gjøre,  men med alle sikringstiltakene er det en av de tryggeste arbeidsplassene. Ifølge skadestatistikker er det omtrent like farlig som å jobbe på et kontor på land... Mange av disse bedriftene kjører like strenge regler for de som er ansatt på land,  mener å huske at det er enkelte bedrifter der det å ikke holde i rekkverket når du går ned trappa er oppsigelsesgrunn.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Øyvind.h

Sitat fra: Electrix på tirsdag 27. januar 2015, klokken 19:35
mener å huske at det er enkelte bedrifter der det å ikke holde i rekkverket når du går ned trappa er oppsigelsesgrunn.
Har hørt samme påstanden om Schlumberger, uten at jeg vet om det er hold i denne.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

zbk

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 27. januar 2015, klokken 21:48
Sitat fra: Electrix på tirsdag 27. januar 2015, klokken 19:35
mener å huske at det er enkelte bedrifter der det å ikke holde i rekkverket når du går ned trappa er oppsigelsesgrunn.
Har hørt samme påstanden om Schlumberger, uten at jeg vet om det er hold i denne.

Jeg har jobb i Schlumberger fortsatt etter mange år der rekkverkholding har vært unntaket for min del, så det er vel ikke ganske så ille som ryktene sier ;)
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt


elektrolux

#5
- Regelverket vårt sier at det ikke er lov til å bruke tohjulet elektrisk motorkjøretøy, men det omfatter ikke elektrisk sykkel, bare elektrisk scooter, sier Nordbø.

Utrolig! Kjører selv elektrisk scooter som går raskere enn 50 km/t i stedet for MC i lokalmiljøet når forholdene tilsier dette. Senest i går i forbindelse med Dugnad på Disney on Ice med totalkaos i trafikken og overfyllt parkeringsplass. Fant ikke nøklene til Scooteren så det var like før jeg måtte starte BMW fossil MC, men heldigvis stod nøklene i scooteren.

Nå lurer jeg på hvorfor National Oilwell Varco syntes jeg burde kjørt BMW i stedet for Vectrix'en?

Snakk om mangel på logikk! Hva har drivstoffet med sikkerheten å gjøre?

Legger merke til at forbudet gjelder kun 2 hjuls elektrisk drevne kjøretøy som går over 50 km/t så får trøste meg med at National Oilwell Varco ville latt meg bruke både min EVT elscooter som går i 45 km/t,  SAM elektriske 3 hjulingen min, og det nye råskinnet av en BMW 1200 fossilbrenner MC.

Kona lurer på hvordan et firma i det hele tatt kan få lov å lage slike dusteregler.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

elektrolux

#6
Vedlagt er eksempler på lovlige og ulovlige scootere i følge National Oilwell Varco

Den grønne og miljøvennlige elscooteren er ulovlig for ansatte i National Oilwell Varco å bruke mens den blå er lovlig siden den er drevet av en bensinmotor.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

elektrolux

#7
Her er noen flere lovlige bensin og Eldrevne kjøretøy i følge National Oilwell Varco sine rettningslinjer.

Og en ulovlig nykomling som kunne hjulpet på både miljøet, sikkerhet og framkommelighet hadde det ikke vært for National Oilwell Varco sine rettningslinjer.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

elektrolux

Og tilslutt en lovlig 2 juling i følge National Oilwell Varco sine rettningslinjer grunnet bensinmotoren som helt klart vises på dette bildet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

elektrolux

#9
Da følger elbilhjelpen.no AS opp med egen agurk regel:

Av sikkerhetsmessige årsaker kan dessverre ikke våre ansatte bruke 3 Hjuls kjøretøy med 4 sylinder bensindrevne boksermotorer i arbeidstiden.

Nedenfor er et eksempel på et slikt kjøretøy som vi frykter kan føre til ulykker om de blir benyttet i arbeidstiden.

Og et tilsvarende bygg som grunnet rekkefirer faller utenfor forbudet vårt. Her må vi gå litt nøyere gjennom regelverket og vurdere om også disse skal forbys.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA