Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 80000kr for batteribytte?

Startet av NegativeElectrode, fredag 06. februar 2015, klokken 23:53

« forrige - neste »

NegativeElectrode

Det er knallbra om Stortingsflertallet ikke lar seg vippe av pinnen av folk som er misfornøyde med at elbiler har fordel.
http://bilnorge.no/artikkel.php?aid=43436
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Amoss

Sitat fra: NegativeElectrode på søndag 18. januar 2015, klokken 11:33
Det er knallbra om Stortingsflertallet ikke lar seg vippe av pinnen av folk som er misfornøyde med at elbiler har fordel.
http://bilnorge.no/artikkel.php?aid=43436

Høres lovendes ut :)  Så får man bare håpe at den stemningen trenger inn i regjeringen også ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

NegativeElectrode

Pussig hvordan omtrent samme nyhet kan vinkles gitt
http://www.dagbladet.no/2015/01/16/tema/motor/bil/aller/dinside/37224822/

Dagbladet må liksom skvise det negative ut av dette, istedet for å se på suksessen og på hvilket tidspunkt elbilene kan stå på egne bein uten fordeler og avgiftsfritak.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Mippen

Rart hvordan to forskjellige aviser kan vinkle det helt ulikt. Beviser hvor mye en person kan vinkle noe til sin fordel.
Fremtiden er elektrisk.

NegativeElectrode

#4
Sitat fra: Mippen på mandag 19. januar 2015, klokken 10:00
Rart hvordan to forskjellige aviser kan vinkle det helt ulikt. Beviser hvor mye en person kan vinkle noe til sin fordel.

Litt tabloid kan man si at elbilen er den nye flåtten :)
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Ketill Jacobsen

Sitat fra: Mippen på mandag 19. januar 2015, klokken 10:00
Rart hvordan to forskjellige aviser kan vinkle det helt ulikt. Beviser hvor mye en person kan vinkle noe til sin fordel.

Knut Moberg er en biljournalist som har vært med lenge (kortere enn Knut Moberg den eldre) og prøver vel å gi et fornuftig referat fra et møte/konferanse. Mobergs referat er mere omfattende enn Bils, men hvilket som er meste riktig skal jeg ikke utale meg om. Jeg var ikke der! Etter å ha lest bilblader på kryss og tvers i utallige år, så er det min erfaring at biljournalistene er rimelig saklige og ikke særlig kritiske og samfunnsinteresserte. De skriver mest for bilinteresserte og bilentusiaster. Lite interesserte i vinkler og fordeler.

Dagbladet har ikke egne journalister på bil lenger (dessverre) og får det meste av sitt stoff fra Autofil og i dette tilfellet fra DinSide.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA