Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: P85D kjøpere, når forventes bilen? Pluss div info

Startet av elbilen, fredag 06. februar 2015, klokken 18:49

« forrige - neste »

elbilen

Jeg har i utgangspunktet ikke bestilt med vinterdekk til min bestilte Tesla S85D som er planlagt levert i mai.
Men har tenkt mye for og imot om det er smarest å kjøpe felg/dekk ved bestilling av bil eller om det er like greit / rimeligere å kjøpe dette uoriginalt.

Har lest ulike meldinger på forumet her som;

momsfritt ved bilbestilling
ikke garanti ved bruk av uoriginale felger
felgbelastning er høy, mange uoriginale ikke godkjent for Tesla sin vekt
får tak i bedre dekk ved kjøp av uoriginale (for min del er det vestlandsvær og lite snø så hadde nok fint klart meg med sottozero)
TPMS bør kjøpes originalt hvis man kjøper uoriginale felger

Hvis det er mye usikkerhetsmomenter med uoriginale felger så er det mer behagelig å ha fått levert de med bilen og evn problemer kan rettes til Tesla og dekkes over garantien.

Andre som har erfaring/kommentarer på dette?
TMX #462sig og #2582
20.11.14 - TMS85D 790xx med levering 29.mai

Havebigfun

smak og behag.
Det går fint med uoriginale som fyller spesifikasjonene. Mange synes to sett med std-felger blir litt i overkant og kjører på de originale 19" GY frem til høsten og legger så vinterdekk på std-felger for å kjøpe andre sommerfelger til våren. Etter min mening er 19" den beste hjuldimensjonen slik at jeg ville kjøpt nye felger og satt på GY- dekkene igjen. Det er mange som er uenige med meg og synes man må ha 20-22" felger.
Se ellers dekktråden, spes starten av den.

Harlex

Har originale 19" på vinter og er av den oppfatning der er lurt i forhold til kvalitet. Er rimelig sikker på at de originale tåler saltlake bedre enn uoriginale... ( kommer selvsagt an på hvilke uoriginale) Har ellers Polarwheels gunmetal 19" på sommer.... Du trenger ikke å kjøpe originale sensorer.... De uoriginale er vel bortimot lik om ikke helt lik....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

afitch80

Gå for originale. Skulle det være noe gale blir du kasteball mellom Tesla og de du kjøper uoriginale fra. Man må ha stå-på vilje og bruke mye tid for å få hjelp. Snakker av erfaring. Brukte lang tid og hadde 10-12 turer frem og tilbake mellom Tesla og dem jeg kjøpte dekk av. De skyldte på hverandre.
Før amerikansk, nå tysk.

Havebigfun

Sitat fra: afitch80 på lørdag 17. januar 2015, klokken 22:53
Gå for originale. Skulle det være noe gale blir du kasteball mellom Tesla og de du kjøper uoriginale fra. Man må ha stå-på vilje og bruke mye tid for å få hjelp. Snakker av erfaring. Brukte lang tid og hadde 10-12 turer frem og tilbake mellom Tesla og dem jeg kjøpte dekk av. De skyldte på hverandre.
Kan du utdype litt hvilke problemer du møtte- interessant for flere av oss  ;)

rmr

Jeg får min S85D i mai. Har kjøpt med 21" sommer , så tenkte jeg å kjøpe Polarwheels i 20" til høsten, tenker også sottozero her i Bergen. Noen tips til noen i Bergen som selger slike til ok pris? Dekk1 ved siden av Tesla Bergen kanskje?
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Harlex

Sitat fra: rmr på lørdag 17. januar 2015, klokken 22:57
Jeg får min S85D i mai. Har kjøpt med 21" sommer , så tenkte jeg å kjøpe Polarwheels i 20" til høsten, tenker også sottozero her i Bergen. Noen tips til noen i Bergen som selger slike til ok pris? Dekk1 ved siden av Tesla Bergen kanskje?
QWT.no/bsr-tuning.no på Midtun er etter min erfaring de billigste... De har god service også....Har kjøpt mine 16 siste dekk der og 12 siste felger... Blant annet Polarwheels.....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

rmr

Takk for tips!

Hvilken dekkdimmensjon bruker Teslaen på 20" vinterhjul samt bredde på felg? Innpress?

Sitat fra: Harlex på søndag 18. januar 2015, klokken 00:46
Sitat fra: rmr på lørdag 17. januar 2015, klokken 22:57
QWT.no/bsr-tuning.no på Midtun er etter min erfaring de billigste... De har god service også....Har kjøpt mine 16 siste dekk der og 12 siste felger... Blant annet Polarwheels.....
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA