Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå er de igang igjen, den skitne realiteten bak elbilene.. :(

Startet av nilskt, torsdag 05. februar 2015, klokken 23:19

« forrige - neste »

provides

Sitat
Ja, hvis jeg la over filene med Mac. Da jeg prøvde med Windows gikk alt bra.

Dette er tilfelle hos meg også. Det fungerer ikke med Mac.
Når eg bruker Windows går alt fint

gamer73

Må man fremdeles drive å oppdattere via et lite SD kort..som man kobler til en bærbar pc..logger seg inn på en kryptisk side..så ut i bilen igjen og laste inn på en merkelig måte?

Sånn er det på min 1.5 år gamle mazda 6.....utroolig knotete system....jeg oppgraderte 1 gang..og jeg vegrer meg for å gjøre det igjen:(

Hvorfor i all verden kan dem ikke bare bruke google maps? som kan oppdatteres via mobben?

Bilindustrien er 50 år bak utviklingen i IT etter min mening.....

psv

Ikke så komplisert, men unødvendig stor nedlasting (17GB). Tror ikke jeg kommer til å kjøre e-Golfen til Albania med det første. Laste ned filene, pakke ut på et minnekort, sette i bilen og velge "Oppdater kart" fra kartmenyen. Greit nok det, og nå har jeg helt nye 2015/2016-kart. Veldig mye bedre enn på vår VW Touran fra 2011 der jeg må kjøpe en CD(!)-pakke til 1500 kr for én oppdatering av kartene.


ElJohn

Har vært inne og tittet på sidene og lastet ned software, men jeg er ikke kar til å finne versjonsnummeret noe sted? Verken på web-sidene eller i filene jeg lastet ned. Da er det litt vanskelig å finne ut om den jeg har lastet ned er en nyere versjon enn den jeg allerede har.  :o
e-Golf u/VP, ny juni 2015.
Brukes primært til/fra jobb, Flateby - Oslo (8 mil t/r)
Volkswagen Passat GTE 2016

e-curious

Kan man bruke USB også, eller kan man kun bruke SD-kort?

ElJohn

Sitat fra: e-curious på tirsdag 20. oktober 2015, klokken 19:06
Kan man bruke USB også, eller kan man kun bruke SD-kort?

Siden alle bruksanvisningene henviser til SD kommer jeg til å gå for det selv i hvertfall. Man får et 32 GB SD kort for ca. 250 kr. De som allerede har gjort oppdateringer vet sikkert om man får valg om hvilket medie man har dataen liggende på.

I følge volkswagen.de er siste versjonen som ligger der: V03.959.800.QM ECE 2015/16
e-Golf u/VP, ny juni 2015.
Brukes primært til/fra jobb, Flateby - Oslo (8 mil t/r)
Volkswagen Passat GTE 2016

gamer73

#36
må si jeg gruer meg til jeg orker å oppdattere ...husker jeg gjorde det 1 gang i mazdaen..og jeg gjør det helst ikke igjen hehe..makan til styr. Sitte ute i bilen når den står parkert hjemme..ser jo ut som jeg skal ta livet av meg....hehehe (sånn fylle bilen med eksos og høre på musikk og sovne;) )

Hvorfor i svarteste kaptein sabeltann kunne vi ikke bare brukt mobben til å oppdattere hele shaiten?

dabis

Her jeg sitter i Abrahavn i Dyreparken lurer jeg på hvorfor ikke VW puttet inn 4g modem så de kunne selv ha oppdatert bilen slik diverse andre bilprodusenter gjør.
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

Djur1

Finnes det en 2.0 hw også eller er det kun sw som oppdateres? Må en sd kort leser for å oppdatere?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

ElJohn

Jeg kjørte oppdateringen for noen uker siden. Brukte et SD kort som jeg kjøpte på Elkjøp. Var litt bekymret med tanke på tidsforbruket man var forespeilet, men den viste seg å være grunnløs. Hadde bilen koblet til strøm for sikkerhets skyld.

Oppdateringen tok ca. 15 minutter.
Ingen synlige endringer for så vidt.

Oppdaterte også stasjonslogoene manuelt via USB stick. Veldig enkelt.
e-Golf u/VP, ny juni 2015.
Brukes primært til/fra jobb, Flateby - Oslo (8 mil t/r)
Volkswagen Passat GTE 2016

e-curious

Var det kun oppdatering av kart/navigasjon, eller var det resten av softwaren også?

ElJohn

Sitat fra: e-curious på onsdag 06. januar 2016, klokken 17:04
Var det kun oppdatering av kart/navigasjon, eller var det resten av softwaren også?

Jeg lastet ned hele filen i ett (21,7 GB). Regner med at den da tok alt, selv om jeg som nevnt ser fint litt endringer visuelt.
e-Golf u/VP, ny juni 2015.
Brukes primært til/fra jobb, Flateby - Oslo (8 mil t/r)
Volkswagen Passat GTE 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA