Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå er de igang igjen, den skitne realiteten bak elbilene.. :(

Startet av nilskt, torsdag 05. februar 2015, klokken 23:19

« forrige - neste »

Bawler

Ingenting som jeg kunne se.. savner en ny vei og tunnelforbindelse her i området, som ikke var på bilen før eller etter.
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

nilskt

Sitat fra: Bawler på lørdag 31. januar 2015, klokken 18:45
Jeg har  V03.959.800.LG.0088.ECE etter jeg lasta ned og oppdaterte...

Lastet du ned fra: http://www.volkswagen.no/no/innovasjon-og-miljo/downloads/brochure/map-updates.html ?
Merkelig at de ikke endrer versjonsnr i teksten samtidig. Savner også "What's new"


Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Bawler

Ja.  Det vil si.. Du kommer inn til samme plass fra Google og den engelske sida.  Er dårlig på tysk, så har ikke prøvd den veien. 

Lastet ned de pakkene og satt sammen. Skal prøve  den full når den  er ferdig lastet ned for å se om det er en forskjell på dem
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

nilskt

Det var den norske sida jeg lenket til, og ikke den tyske....
Men jeg kan laste ned å teste selv :-)
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Bawler

Yes, jeg mener bare at du kommer til den samme sida hvor enn du trykker på oppdatèr kart ;) Norsk, engelsk og sikkert tysk :p

Men skal være den siden ja. Skal sjekke om det er den samme i fulle pakken som den delte pakken. Men tar så lang tid å laste ned den fulle pakken på 17gb selv om linja er god.
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

Svk

Sitat fra: Bawler på lørdag 31. januar 2015, klokken 21:30
Yes, jeg mener bare at du kommer til den samme sida hvor enn du trykker på oppdatèr kart ;) Norsk, engelsk og sikkert tysk :p

Men skal være den siden ja. Skal sjekke om det er den samme i fulle pakken som den delte pakken. Men tar så lang tid å laste ned den fulle pakken på 17gb selv om linja er god.
Nå er det 1.5år siden T-forbindelsen åpnet.
Mun bil som er prod i 2015 har ikke denne på kartet.
Synes det er litt dårlig.

Bawler

Når kommer neste oppdatering? Noen som vet?
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

bno

#22
Direkte link til leverandør (tidligere Nokia) av kartverket http://www.navigation.com/

Her en link til samme som viser kartdata utviklingen over en 18 måneders periode. http://mapchanges.navigation.com/index.php?country=GBR&lang=en

Her direkte WEB versjon av kartdata fra leverandøren https://www.here.com/?x=ep&map=59.95,10.75,10,normal Kanskje grei for noe ifm planlegging av turer fra sofakroken  ;)

Dette kan være stedet der man kan gi innspill å få korrigert kartverket som de selv uttaller "People to MAP." Ser at man må reg. og logge inn her for å gi innspill. https://company.here.com/en/here/

Har ikke sjekket mulighetene, men får se ila dagen ...
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Stikkkontakt

Trenger jeg alle 19 delene? Eventuelt hvilken er for Norge? Tviler på at jeg reiser utenlands med e-Golfen...
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

stado

Det er lagt ut ny versjon av kartdataene nå (Mai 2015).

Bawler

Sitat fra: stado på fredag 15. mai 2015, klokken 12:09
Det er lagt ut ny versjon av kartdataene nå (Mai 2015).

Nice, da er nedlastingen satt på. Håper den har de har med t-forbindelsen og resten av de nye veiene i området :)
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

Bawler

Sitat fra: Bawler på fredag 15. mai 2015, klokken 12:21
Sitat fra: stado på fredag 15. mai 2015, klokken 12:09
Det er lagt ut ny versjon av kartdataene nå (Mai 2015).

Nice, da er nedlastingen satt på. Håper den har de har med t-forbindelsen og resten av de nye veiene i området :)

det var dem ikke...
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

provides

Eg får opp følgende feilmelding

Feil: Ingen tilgjengelige data.
Sett inn en kilde med data for programvareoppdatering eller kontroller kilden.


Bruker et SD kort som er reformatert som FAT. Alle filene er pakket ut og alt rett på SD kortet.
Ingen andre filer.

Noen som har hatt samme problem?

Råde

Sitat fra: provides på onsdag 24. juni 2015, klokken 13:57
Eg får opp følgende feilmelding

Feil: Ingen tilgjengelige data.
Sett inn en kilde med data for programvareoppdatering eller kontroller kilden.


Bruker et SD kort som er reformatert som FAT. Alle filene er pakket ut og alt rett på SD kortet.
Ingen andre filer.

Noen som har hatt samme problem?
Ja, hvis jeg la over filene med Mac. Da jeg prøvde med Windows gikk alt bra.
e-Golf | X75D

SteinarSun

Jeg fikk ikke bilen til å godta minnekortet mitt på 64 gig, så jeg re-partisjonerte til 32 gig , og da gikk det fint
(Begge ganger formatert med Fat32)
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA