Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Høyttalere i Think Classic

Startet av Careka, torsdag 05. februar 2015, klokken 19:13

« forrige - neste »

Careka

fikk brev fra Møller i går om at bilen kunne leveres in for oppgraderinger.  deksel på laderen,  10 min arb. kobblingspunkt 3 timers jobb,  alt med hilsen fra Møller.  dere får sikkert alle mann,  som har kjøpt av møller.
E-up,2015mod
P 85, 2014 mod

kengjer

Sitat fra: Careka på fredag 16. januar 2015, klokken 14:08
fikk brev fra Møller i går om at bilen kunne leveres in for oppgraderinger.  deksel på laderen,  10 min arb. kobblingspunkt 3 timers jobb,  alt med hilsen fra Møller.  dere får sikkert alle mann,  som har kjøpt av møller.

Hei!

Når ble din bil produsert?
Trondheim, E-Up! 2015 "Ulf", ankommet 19. desember 2014. Utlevert 5. Januar 2015.

Sommerferien 2015: 2200km i E-Up! -gogreen.

olegregert

Jeg fikk bil juli 2014 og fikk brev i posten i går og har fått time primo februar på Ryen i Oslo

Ellerikke

Denne (oppgradering 93A6) her og, jeg fikk en til også: 69K6, mangelfull g-sensor airbags. Bilen min ble levert sent februar 14...
Blå e-up!

Careka

vår var klar for henting mitt i fellesferien,  så vi henta den 4 august. Det står 93A6 på vårt brev. De skal også gjøre produkforberedende tiltak.  hva det er står det ingen ting om.  Får ringe på mandag og bestille tid.
E-up,2015mod
P 85, 2014 mod

Louise

Har også fått brev angående ladekabelen, og oppgraderinger iforhold til den. Men, det står også at det kommer som følge av forbedringer ved nye e-upér. Og da lurer jo selvsagt jeg på - hvilket øvrige forbedringer gjøres med "nye" e-upèr som vi som har kjøpt ikke får glede av ?

Elmo

Disse oppgraderingene er også diskutert i en annen tråd.

Sitat fra: Louise på søndag 18. januar 2015, klokken 22:26
Har også fått brev angående ladekabelen, og oppgraderinger iforhold til den. Men, det står også at det kommer som følge av forbedringer ved nye e-upér. Og da lurer jo selvsagt jeg på - hvilket øvrige forbedringer gjøres med "nye" e-upèr som vi som har kjøpt ikke får glede av ?
Oppgraderingen av ladekabelen er nok bare (som jeg sa i den andre tråden) at de drar en gummi-"kalosj" uten på kladden (se bilde i den andre tråden).
En forbedring på nyere eUp som du nok ikke får ved noen oppgraderinger bryter til begge vindusheisene på armlenet i førerdøra.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Elmo

Kom på en ting til som finnes på nyere eUp'r.

Min har en blå indikator-LED ved ladeporten. Kanskje å montere den er oppgraderingen av ladeporten ??
Først så trodde jeg at den indikerer at pistolen er ulåst slik at det er klart for å dra den ut, men nå så jeg at den faktisk lyser også mens lading pågår, så da må jeg kanskje lese instruksjonsboka :( for å vite hva den er til. 
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Careka

hadda tid for skifte av dette i morgen,  nå ringte de og sa at delene ikke var kommet og at det stod over 900+ i utestående på levering av delene,
  Så det blir ikke riktig ennå  :)
saken er på hold  :)
E-up,2015mod
P 85, 2014 mod

cmniels

Hei, jeg fikk bil levert i september 2014, og har ikke hørt noe fra Møller enda.... Men det kommer kanksje....

gulars

Jeg fikk bil levert i sen november. Har ikke fått innkallelse, men var innom for å kjøpe en e-Golf i tillegg, og fikk da beskjed om at det skulle oppgraderes på min e-Up også. Fikk satt opp time i midten av mars, for delene kom ikke inn på lager før den tid fikk jeg beskjed om.

Men har fortsatt ikke fått noe brev i posten om oppgraderingen, så de henger nok endel etter der

Sigurd

Jeg fikk utført denne oppgraderingen på torsdag, men etter dette har jeg hatt store problemer med at ladingen blir avbrutt. Forsøker å få kontakt med Møller, men da jeg snakket med dem i går var ikke "han som kunne noe om dette" tilstede, så de ba meg bare om å resette/nullstille ladekabelen, som skulle stå beskrevet i manualen. Etter å ha lett lenge uten å finne noe der, fant jeg noe på forumet et sted som tyder på at dette betyr bare å skru av ladekladden (0>-knappen), og så på igjen (<1-knappen) noen sekunder senere, noe jeg allerede hadde forsøkt. Logisk sett skjer vel også dette "automatisk" hver gang jeg kobler ladekladden fra strømkontakten?

Forsøker Møller igjen i dag, men tror de har lang lunsj...
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

odahle

Sitat fra: Sigurd på tirsdag 10. februar 2015, klokken 12:00
Jeg fikk utført denne oppgraderingen på torsdag, men etter dette har jeg hatt store problemer med at ladingen blir avbrutt. Forsøker å få kontakt med Møller, men da jeg snakket med dem i går var ikke "han som kunne noe om dette" tilstede, så de ba meg bare om å resette/nullstille ladekabelen, som skulle stå beskrevet i manualen. Etter å ha lett lenge uten å finne noe der, fant jeg noe på forumet et sted som tyder på at dette betyr bare å skru av ladekladden (0>-knappen), og så på igjen (<1-knappen) noen sekunder senere, noe jeg allerede hadde forsøkt. Logisk sett skjer vel også dette "automatisk" hver gang jeg kobler ladekladden fra strømkontakten?

Hørtes ikke bra ut. Nesten som jeg blir litt bekymret, "ikke tukle med det som allerede fungerer osv.". Men er det noen synlige endringer etter oppgradering, eller er det bare endringer "under skallet"?
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

Teslus

Jeg fikk oppgradert bilen min forrige uke, og ingen tegn til oppgraderingen, hverken blått lys i ladeport eller noe annet. Jeg har mistet evnen for avgangstid uten ladekabel tilkoblet, pluss at de satt ikke på gummimansjetten skikkelig. Prøvde å spørre på Møller når jeg hentet bilen hva som var forbedret, men det var det ingen som kunne svare på.  ???

Sigurd

Sitat fra: odahle på tirsdag 10. februar 2015, klokken 12:47
Sitat fra: Sigurd på tirsdag 10. februar 2015, klokken 12:00

Hørtes ikke bra ut. Nesten som jeg blir litt bekymret, "ikke tukle med det som allerede fungerer osv.". Men er det noen synlige endringer etter oppgradering, eller er det bare endringer "under skallet"?

Jeg fikk snakket med "han som kunne noe om elbiler" hos Møller Oslo Vest i dag, og fikk beskjed om å prøve å skru av tidsinnstillingene på ladingen, siden han "hadde dårlige erfaringer med denne". Ikke helt fornøyd med løsningen, men jeg prøver nå og ser hvordan det går. Tar kontakt med Møller igjen umiddelbart om jeg får en slik avbrutt lading igjen.
Det eneste synlige ved oppgraderingen var gummimansjetten som ble satt utenpå "kladden" på ladekabelen. Dette var for støtdemping sa de da jeg fikk tilbake bilen.
Han jeg snakket med i dag sa det var oppgradering av strømførselen mellom kontakten i siden av bilen og laderen i bilen, om jeg skjønte han riktig.
Ellers fikk jeg også nytt 12V-batteri fordi mange av de tidligste bilene hadde for lav spenning på dette.
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA