Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil

Startet av Martinius, onsdag 04. februar 2015, klokken 21:50

« forrige - neste »

Trond.Strom

kan virke som om noen DS'er kommuniserer mere en andre ja. jeg vurderte en stund å spørre om en annen DS da min ikke svarer på mail. Men bilen kommer vel når bilen kommer så jeg har ikke orket mase mere med det


desperado

Bilen kommer, er bare irriterende i forhold til spørmål ang ekstra dill dall som gjerne kunne vært i bilen når jeg henter den.
Er også uvant å ikke ha en person å forholde seg til når man kjøper bil;)

Trond.Strom

Min DS har nå vært i kontakt med meg! Bilen er på vei til Nederland og han antyder levering medio Juni


audioboy

Sitat fra: Trond.Strom på mandag 11. mai 2015, klokken 11:52
Min DS har nå vært i kontakt med meg! Bilen er på vei til Nederland og han antyder levering medio Juni

Jeg bekreftet 15/12-14 så da får jeg nok telefon i morgen....  ;D   Men medio Juni var litt skuff... Har vært forespeilet slutten av Mai frem til for noen uker siden.
TMS85D  2015 /    M3 2019  /  E-tron 55 2020

rmr

Venter også spent på tlf fra DS. Bekreftet 17/12 , står bare juni som beregnet levering (var sent mai). Bare krysser fingrene for at den kommer i første halvdel av juni! Har solgt fossil bilen , så nå er vente tiden enda lengre....
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Undertegnede

Venter også... Har også denne Brodin som DS (og av egen erfaring vanskelig å få tak i og svarer ikke på mail)

Bestilte 12/12 og avtalt levering i juni. Forventer bilen i juni! Håper det kommer en hyggelig telefon om at bilen er på vei snart!

largrone

Sitat fra: audioboy på mandag 11. mai 2015, klokken 16:59
Sitat fra: Trond.Strom på mandag 11. mai 2015, klokken 11:52
Min DS har nå vært i kontakt med meg! Bilen er på vei til Nederland og han antyder levering medio Juni

Jeg bekreftet 15/12-14 så da får jeg nok telefon i morgen....  ;D   Men medio Juni var litt skuff... Har vært forespeilet slutten av Mai frem til for noen uker siden.

Jeg fikk mail fra nevnte DS i dag jeg også (ikke tlf), og dessverre med utlevering juni uten noe mer spesifisering. Det står fortsatt sen mai på mytesla, så den har de vel ikke oppdatert enda...

Mailen forteller mer om prosessen mot utlevering og tilvalg, og at ds vil kontakte meg ang utleveringsdato senere. Får håpe det blir første uka i juni, og ikke medio, men det ser vel litt mørkt ut...

Vi er tre stk på jobben som har bestilt. En i slutten av november, jeg i desember og en i april (siste en 70D). Det blir litt konkurranse og mye prat om hvem som får bil når. Han siste spøker fælt med at han får sin før meg da han også har utlevering juni. Heldigvis har de ikke kommet mye lengre enn å sveise ramma på bilen hans. :) Men førstemann har levering siste uka i mai.
Tesla Model S85D, rød, pano
Bekreftet 7.12.2014
VIN 793xx tildelt 24.2.2015
I prod 10.4.2015
I transit 16.4.2015

desperado

Tror Tesla hørte posten min,mibdag fikk jeg i hvertfall mail med betalingsmåte, serviceavtale osv. Stod også at bilen var på vei, men det visste jeg allerede

shelter

Sitat fra: largrone på mandag 11. mai 2015, klokken 19:57
Sitat fra: audioboy på mandag 11. mai 2015, klokken 16:59
Sitat fra: Trond.Strom på mandag 11. mai 2015, klokken 11:52
Min DS har nå vært i kontakt med meg! Bilen er på vei til Nederland og han antyder levering medio Juni

Jeg bekreftet 15/12-14 så da får jeg nok telefon i morgen....  ;D   Men medio Juni var litt skuff... Har vært forespeilet slutten av Mai frem til for noen uker siden.

Jeg fikk mail fra nevnte DS i dag jeg også (ikke tlf), og dessverre med utlevering juni uten noe mer spesifisering. Det står fortsatt sen mai på mytesla, så den har de vel ikke oppdatert enda...

Mailen forteller mer om prosessen mot utlevering og tilvalg, og at ds vil kontakte meg ang utleveringsdato senere. Får håpe det blir første uka i juni, og ikke medio, men det ser vel litt mørkt ut...

Vi er tre stk på jobben som har bestilt. En i slutten av november, jeg i desember og en i april (siste en 70D). Det blir litt konkurranse og mye prat om hvem som får bil når. Han siste spøker fælt med at han får sin før meg da han også har utlevering juni. Heldigvis har de ikke kommet mye lengre enn å sveise ramma på bilen hans. :) Men førstemann har levering siste uka i mai.

70D leveringer går fort. Jeg bekreftet bestillingen min 23/4 og bilen var ferdig produsert 2/5. Juni levering på meg  :)

largrone

Sitat fra: largrone på mandag 11. mai 2015, klokken 19:57
Sitat fra: audioboy på mandag 11. mai 2015, klokken 16:59
Sitat fra: Trond.Strom på mandag 11. mai 2015, klokken 11:52
Min DS har nå vært i kontakt med meg! Bilen er på vei til Nederland og han antyder levering medio Juni

Jeg bekreftet 15/12-14 så da får jeg nok telefon i morgen....  ;D   Men medio Juni var litt skuff... Har vært forespeilet slutten av Mai frem til for noen uker siden.

Jeg fikk mail fra nevnte DS i dag jeg også (ikke tlf), og dessverre med utlevering juni uten noe mer spesifisering. Det står fortsatt sen mai på mytesla, så den har de vel ikke oppdatert enda..

Da ligger jeg an til levering medio juni/siste halvdel i følge DS... Må si det skuffer litt. Mytesla er ikke oppdatert enda.
Tesla Model S85D, rød, pano
Bekreftet 7.12.2014
VIN 793xx tildelt 24.2.2015
I prod 10.4.2015
I transit 16.4.2015

Leiha

I følge regnearket var vi ferdig i prod samme dag, jeg har mast på min DS men hun vil ikke si noe sikkert om tid enda. Jeg ble av selger lovet bil før jeg tar ferie 1. juni og det var grunnen til at jeg lot meg overtale til å kjøpe bilen i desember. Noe som irriterer meg nå for jeg vil gjerne ha NG seter.

Lurer på om bilene står i havn i Europa, hadde vært interessant å få pris og om det er mulig å få de fraktet med lastebil så kanskje det blir bil før det blir vinter igjen...

Det er så ille at jeg har vurdert å drite i hele reservasjonen å kjøpe en P85D på finn, men jeg finner ingen blå og uten pano- i tillegg driver fornuften og stikker kjepper i hjulene for meg;-)
Hitra, Sør Trøndelag
S85D Levert 3.6.2015
TM3 LR AWD levert 25.6.2019

Fush

Har levering 18. mai - fikk i dag registreringsnummer EL63* utlevering i Drammen.
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019

andreasmj

Sitat fra: Leiha på onsdag 13. mai 2015, klokken 18:54
I følge regnearket var vi ferdig i prod samme dag, jeg har mast på min DS men hun vil ikke si noe sikkert om tid enda. Jeg ble av selger lovet bil før jeg tar ferie 1. juni og det var grunnen til at jeg lot meg overtale til å kjøpe bilen i desember. Noe som irriterer meg nå for jeg vil gjerne ha NG seter.

Lurer på om bilene står i havn i Europa, hadde vært interessant å få pris og om det er mulig å få de fraktet med lastebil så kanskje det blir bil før det blir vinter igjen...

Det er så ille at jeg har vurdert å drite i hele reservasjonen å kjøpe en P85D på finn, men jeg finner ingen blå og uten pano- i tillegg driver fornuften og stikker kjepper i hjulene for meg;-)

All frustrasjon som bygger seg opp mens man venter på bilen forsvinner i det du setter deg inn i den og ruller ut på veien. :)

*Grisefornøyd eier i 29 timer  ;D ;D ;D 8) 8)
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

Leiha

Jo da, ser den, men jeg kjører 10 -15 000 km i løpet av 4 uker i ferien (ca 10 000 resten av året), det har jeg gjort i mange år nå, jeg har hatt 3 nye biler på de siste 8 årene og alle ble bestilt sånn de har kommet like før ferien. Det har gått bra og jeg har fått bil som lovet.
Denne bilen har jeg gledet meg til mer enn noe annet og 10 000 km i leiebilen vil koste meg 20 000kr (2kr/km) + drivstoff, derfor er nedturen desto større denne gangen.
Menmen, det er vel vanskelig å få sympati her, jeg er neppe den eneste som har ventet i evigheter på godbilen :)
Hitra, Sør Trøndelag
S85D Levert 3.6.2015
TM3 LR AWD levert 25.6.2019

MeTesla

Sitat fra: Leiha på torsdag 14. mai 2015, klokken 08:25
Jo da, ser den, men jeg kjører 10 -15 000 km i løpet av 4 uker i ferien (ca 10 000 resten av året), det har jeg gjort i mange år nå, jeg har hatt 3 nye biler på de siste 8 årene og alle ble bestilt sånn de har kommet like før ferien. Det har gått bra og jeg har fått bil som lovet.
Denne bilen har jeg gledet meg til mer enn noe annet og 10 000 km i leiebilen vil koste meg 20 000kr (2kr/km) + drivstoff, derfor er nedturen desto større denne gangen.
Menmen, det er vel vanskelig å få sympati her, jeg er neppe den eneste som har ventet i evigheter på godbilen :)

Du har min fulle sympati! Er i samme situasjon. Min ble ferdig skrudd idag og vi skal også på bilferie dog i juli. Men med 50 dagers transport - ja ikke vet jeg om den rekker frem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA