Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NextGen bakseter er borte fra konfiguratoren fra 14. jan

Startet av MarianneMikalsen, torsdag 15. januar 2015, klokken 16:01

« forrige - neste »

MarianneMikalsen

Hei!

Kjøpte min E-Up rett før jul. Nå har den stått til lading på Gardermoen i noen dager og var fit for fight da jeg hentet den i stad.
Men, da jeg skulle lade den nå, lyser den gult og den gule varseltrekanten på den første "streken" på selve laderen lyser.
Jeg har ikke instruksjonsboka akkurat nå, og lurer på om noen kjenner til om den ligger på nett eller rett og slett har erfaring med problemet? [/font]

Svært takknemlig hilsen,
Marianne[/font][/size][/size][/font]

Elmo

#1
Gult lys på ladeporten betyr at den er plugget i OK men ikke får noe strøm fra "kladden".
Prøv å resette "kladden" - dvs. hold først inne venstre-pil (til det klikker), og så etterpå høyre-pil (til det klikker igjen).

Instruksjonaboka finnes dessverre ikke på nett  >:(   Jeg har etterspurt den flere ganger fra VW.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Elmo

#2
Sitat fra: MarianneMikalsen på søndag 28. desember 2014, klokken 17:12
. . . lyser den gult og den gule varseltrekanten på den første "streken" på selve laderen lyser.

Forresten. Det du kaller varseltrekant er kanskje  >0  symbolet ??   Det betyr at kladden er slått av. Så da må du bare gjøre siste del av reset prosedyren. Altså slå den på med  1< tasten.

EDIT: Fant forresten kopi av ladekapittelet i instruksjonsboka. Det eneste jeg har giddet å scanne (vedlagt).
PS: har ikke klart å lagre den rett veg, men det går å snu visningen rett veg i Adobe Reader med "Vis" menyen + "Rotér"  oppe til venstre.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

MarianneMikalsen

Hei og tusen takk for svar!

Resatte kladden noen ganger tidligere i dag, og gikk ut og forsøkte igjen nå.

Det som skjer når jeg resetter den, er at streken på pistolen som står i bilen blir rød. Det vises også på bilikonet på kladden.
Slik det ser ut for meg, er kladden happy med den biten som handler om strøm inn til kladden - men at den ikke er happy med strømmen inn til bilen.
Skjønner?
(beklager kronglete forklaring)

Kanskje det er noe med resettingen jeg ikke gjør riktig? Skal noen knapper holdes inn dobbelt over tid eller noe sånt (som iPhone)? Prøvde det også, men det skjedde ikke noe nytt...



Elmo

Sitat fra: MarianneMikalsen på mandag 29. desember 2014, klokken 00:19
Kanskje det er noe med resettingen jeg ikke gjør riktig? Skal noen knapper holdes inn dobbelt over tid eller noe sånt (som iPhone)? Prøvde det også, men det skjedde ikke noe nytt...
Nei det skal bare være først av og så på igjen. Holder du inn begge knappene samtidig så kommer man i inn på funksjonen for å stille ladestrømmen kladde gir lavere enn 10A.

Sitat fra: MarianneMikalsen på mandag 29. desember 2014, klokken 00:19
Det som skjer når jeg resetter den, er at streken på pistolen som står i bilen blir rød. Det vises også på bilikonet på kladden.
I følge filen jeg la ved så betyr rød strek (som ikke blinker) at pistolen ikke er satt ordentlig inn i bilen. Prøv å lås og så lås opp bilen med nøkkelen, og ta så ut kontakten av bilen og dytt den inn igjen.
Hvis det røde derimot blinker, så er det noe feil med bilen/batteriet.

Noen ganger kan det rett og slett lønne seg å strate helt på nytt. Ta ut både av bilen og veggen og så inn igjen, først veggen, ventel til kladden har lyst/blinket fra seg, og så inn i bilen og vente og se.
Jeg har også opplevd (en gang) at bilen ikke har villet starte lading før jeg bruker Car-Net og trykker "start lading".

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

MarianneMikalsen

Hei igjen!

Var en tur hos Møller i stad.

Vet du hva det var?: is i pistolen (ett eller annet sted).
Isen ble fjernet og nå funker den igjen.

Takk for gode innspill, Elmo. :)

Marianne

Elmo

Ja den hadde nok ikke VW tenkt på da de skrev instruksjonsboka  ;D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA