Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Parkere på ladeplass uten å lade.

Startet av mortenegeland, onsdag 14. januar 2015, klokken 22:33

« forrige - neste »

mortenegeland

Hei.

Bilen står å lader på natten. Jeg våkner og tenker.. Om 20 min skal jeg ut å kjøre og vil da ha en oppvarmet bil, som er varmet med strøm fra kontakten, ikke bilen.

Hva er rett rekkefølge?
Hvis jeg lener meg inn og trykker på start, så starter bare skjermen og musikken. Settet jeg meg inn og holder bremsen inne og trykker start, så starter en masse lys i dashbord ink remove the cable, hifi går på og clima går på. Bilen varmer seg...

Går inn og lager en kopp kaffe, og går ut i bilen igjen den er nokså varm.

Drar jeg ut ledningen først? Gjør jeg det, og så setter meg inn i bilen, så må jeg trykke start 1 gang, da slukker noe, trukker gang 2 og alt slår seg av, trykker gang 3, og bilen starter..

Føler dette er feil?! Eller er jeg bare dum som legger meg oppi dette?

(Nei, jeg vil ikke bruke forhåndsprogramert, da jeg jobber offshore, og stå opp til forskjellige tider [emoji1])

OlavEmil

Sluttar han ikkje å lade når du startar bilen (altså når du set deg inn, held inne bremsen og trykkjer start)?
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

mortenegeland

Hvis jeg husker rett, så kommer det opp på skjermen at hvis du bruker denne funksjonen(klima) så vil du forlenge ladetiden, så vil tro den forsetter å lader, men den starter ikke så lenge ledningen står i.

OlavEmil

1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA