Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Pris på ny støtfanger bak

Startet av eadie, onsdag 14. januar 2015, klokken 22:13

« forrige - neste »

eadie

Sikkert flere enn neg som opplever at klimaanlegget "lever sitt eget liv".
Dvs, det kommet i perioder rene kulderaset, soesielt på beina.
Kjører typisk med 19gr eller 20gr innstilt på auto.
Opplever ofte plutselig innsig med kald luft, og det virker som termostaten som skal regulere reagerer for sent.
Fenomenet merkes best, naturlig nok, nå på vinteren.
Opptrer uavhengig av om man kjører med eller uten Range mode, men innbiller meg at det skjer oftere med Range mode aktivert, noe som kanskje er naturlig når bare inntil 3kw (slik jeg har forstått det vedr Range mode) settes av til varme og vifter, mens inntil 12kw uten Range mode
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

Muffinman

Inntil 6kw uten rangemode. De andre 6kw er til batterivarmeren.

Postet for øvrig nettopp i en annen tråd at jeg opplever at det er kaldt på beina når kuldegradene blir mange. Men jeg merket ikke om det var periodisk, det vedvarte ihvertfall over ganske lang tid.

ctr46

#2
Sitat fra: eadie på lørdag 27. desember 2014, klokken 20:07
Sikkert flere enn neg som opplever at klimaanlegget "lever sitt eget liv".
Dvs, det kommet i perioder rene kulderaset, soesielt på beina.
Kjører typisk med 19gr eller 20gr innstilt på auto.
Opplever ofte plutselig innsig med kald luft, og det virker som termostaten som skal regulere reagerer for sent.
Fenomenet merkes best, naturlig nok, nå på vinteren.
Opptrer uavhengig av om man kjører med eller uten Range mode, men innbiller meg at det skjer oftere med Range mode aktivert, noe som kanskje er naturlig når bare inntil 3kw (slik jeg har forstått det vedr Range mode) settes av til varme og vifter, mens inntil 12kw uten Range mode

Opplever det samme selv nå. Kjørt oslo - Horten idag og måtte skru opp til 24 for å få varme. Pleier normalt å ha 20-21 grader. Får kalde gufs på beina spesielt. Sjekket appen som viser 27 grader. Virker å være helt på jordet når opplevd temperatur er kald..

Edit: på tur hjem har det vært helt ille. Har skrudd opp på 24 igjen og fått nok en gang opplevd kulde på bein og overkropp. Har auto på alt utenom luft på bein og kupe. Ifølge appen er det 25,5 grader. Er -12 til -14 grader nå ifølge bilen.

Skrudde opp til 25 grader og etter litt kommer det mye varm luft og sjekket appen som viste 27 grader. Så fortsatte den å pøse på med varm luft til det føltes så varmt at jeg måtte skru ned temp igjen.

Skjønner ikke helt hva som skjer. Aldri hatt noe sånt problem på tidligere biler.

Her om dagen kjørte jeg til jobb i -15 og da hadde jeg innstilling på 20,5 og det var helt fint

Fremstår som ustabilt. Testet med resett av skjermer uten bedring også.
85D

Tuxedo

#3
Jeg hadde mange av disse problemene forrige vinter, men denne vinteren synes jeg det virker mye bedre og jevnere.  Det kan ha noe med å gjøre med at jeg nå kjører med A/C avslått (ellers er alt annet på auto), siden kjøleenheten uansett har tatt kvelden.  Mistenker at bilen på full auto bruker A/C selv på vinteren for å avfukte luften - på andre biler er det i hvertfall et velkjent triks dersom man er plaget av dugg vinterstid.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

ctr46

Innstilling i bilen viser at ac er av på auto nå når jeg har kjørt og opplevd de problemene...
85D

Li-Ion

#5
Samme problem her.... Får lyst å si "møkka-bil"... men klarer det ikke ;)
Be afraid...

ctr46


Sitat fra: Li-Ion på lørdag 27. desember 2014, klokken 23:38
Samme problem her.... Får lyst å si "møkka-bil"... men klarer det ikke ;)

På akkurat det punktet her så er det ikke stort å skryte av. Alt det andre positive er en annen sak[emoji6]
85D

sondell

Har också märkt att jag ofta måste öka lite med tiden. Börjar på 20 och slutar på 22-23 :).
Men sätter ni på så att det blåser i alla munstycken? Alltså bägge de två som inte är deftroster? Default på AUTO är bara den första har jag sett.
 

Thor2014

Sitat fra: sondell på søndag 28. desember 2014, klokken 12:11
Har också märkt att jag ofta måste öka lite med tiden. Börjar på 20 och slutar på 22-23 :).
Men sätter ni på så att det blåser i alla munstycken? Alltså bägge de två som inte är deftroster? Default på AUTO är bara den första har jag sett.


Setter man luft opp vil AC automatisk starte, uten at AC ikonet tennes, uten mulighet til å skru den av.
Jeg har påpekt det flere ganger, men Tesla sier det er normalt.
Mulig det har blitt endret i siste firmware hvis de har funnet ut at det ikke er normalt allikevel...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA