Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Knallgass ved lading?

Startet av Teslanewbie, fredag 09. januar 2015, klokken 22:47

« forrige - neste »

SabreMan

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 07. juni 2015, klokken 06:02
Er katta ut av sekken ? Model X får 100kwh pakke ?

It has also been reported that the all-wheel drive Tesla Model X will have three engine variants whose power will come in 70 kWh, 85 kWh and 100 kWh. It has been said also that the Model X can run a distance of 230 miles without needing to charge its electric batteries.

http://masterherald.com/tesla-model-x-now-undergoing-test-runs-in-the-streets-of-california/18187/

Jeg er litt skeptisk. De oppgir ingen kilde, bare "it has been reported". Hvis dette var tilfelle, burde det vært enkelt å finne informasjon andre steder. Artikkelen er nesten en uke gammel.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Teslanewbie

Sitat fra: SabreMan på søndag 07. juni 2015, klokken 09:55
Sitat fra: Teslanewbie på søndag 07. juni 2015, klokken 06:02
Er katta ut av sekken ? Model X får 100kwh pakke ?

It has also been reported that the all-wheel drive Tesla Model X will have three engine variants whose power will come in 70 kWh, 85 kWh and 100 kWh. It has been said also that the Model X can run a distance of 230 miles without needing to charge its electric batteries.

http://masterherald.com/tesla-model-x-now-undergoing-test-runs-in-the-streets-of-california/18187/

Jeg er litt skeptisk. De oppgir ingen kilde, bare "it has been reported". Hvis dette var tilfelle, burde det vært enkelt å finne informasjon andre steder. Artikkelen er nesten en uke gammel.

Ikke noen røyk uten ild.. At det kommer en 100 pakke har jo vært diskutert her og jeg ser det som 100% sikkert . Elon liker rene tall og logiske tallrekker ... 70, 85 , 100 .... :-)

Hvis det er en medveten slipp fra tesla eller noen som har røpet info spiller ikke noen rolle, trur ikke de hadde publisert uten å ha fått info fra sikkre hold .

Eksempel på slipp :
Husker når en av brukerne her på forumet som hadde en sønn ansatt ved tesla publiserte 1 år inne D utgavene ble offentlige at de skulle komme og at 0-100 skulle være på 3.3s og at RWD modellene skulle fases ut..

Kan leses her :

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11520.0.html
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Havebigfun

Sukk- han som kom med spådommen 1 år før tiden fikk så mye pepper at han etterhvert stilnet- desverre. :(
Hadde det ikke vært slik kommunikasjon som jeg oppfatter som mobbing bare fordi folk ikke hadde fantasi til å forestille seg at det kunne være sant hadde det antakelig kommet flere slipp. Fra hans ståsted må det ha vært rart og smertefull å bli behandlet på den måten bare fordi han var så vennlig å fortelle/lekke hva som rørte seg i utviklingsavdelingen.
Når det kommer til 100 kW er det etter min mening svært sannsynlig at det kommer - ikke fordi jeg vet men fordi Elon lovet samme rekkevidde som TMS - det kan man vel ikke oppnå med TMX uten større batteripakke.

Muffinman

Sitat fra: Havebigfun på søndag 07. juni 2015, klokken 11:18
Sukk- han som kom med spådommen 1 år før tiden fikk så mye pepper at han etterhvert stilnet- desverre. :(
Sant nok, men viktige årsaker til den kraftige pepringen var nok måten det ble presentert på, at intet ble forsøkt underbygget og at Tesla offisielt kategorisk avviste at TMS skulle komme med firehjulsdrift. Løse påstander uten kildehenvisning presentert anonymt på et nettforum vs offisiell info, vel, valget var tilsynelatende enkelt selv om det ble snudd på hodet senere.

Teslanewbie

Sitat fra: Muffinman på søndag 07. juni 2015, klokken 11:36
Sitat fra: Havebigfun på søndag 07. juni 2015, klokken 11:18
Sant nok, men viktige årsaker til den kraftige pepringen var nok måten det ble presentert på, at intet ble forsøkt underbygget og at Tesla offisielt kategorisk avviste at TMS skulle komme med firehjulsdrift. Løse påstander uten kildehenvisning presentert anonymt på et nettforum vs offisiell info, vel, valget var tilsynelatende enkelt selv om det ble snudd på hodet senere.

Lurer på om sønnen hans  i tesla fikk beholde jobbet ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Havebigfun

Enig med muffinman at måten det ble lagt frem på var noe provoserende men det var allikevel riktig. Alle som har erfaring med kildekritikk bør vekte slik info for seg selv. Vesenet i slike lekkasjer er at de ikke kan underbygges- derfor er det etter min mening ikke rimelig å sable ned folk og forlange at de kommer med sine konkrete kilder for å underbygge sannhetsinnholdet i deres utsagn. Man kan ikke forlange at vedkommende blottstiller sin kilde med den konsekvensen som det evt har for kilden- etter min mening var dette et eksempel på at det ikke er verdt det å komme med slik info på vårt forum.
Jeg tror de som har tilgang til slik info holder den for seg selv og Tesla er svært restriktiv med å spre info i egne rekker. Muligens det er derfor det er lite insideinfo etter denne saken.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA