Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvordan blir avgiftene i fremtiden?

Startet av olabt, onsdag 07. januar 2015, klokken 12:39

« forrige - neste »

SunSeeker

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 03. mars 2016, klokken 20:50
Sendte inn bankdetaljene i går på kanselleringen av min reservasjon. Jeg har vært ganske forberedt på at den ville bli for dyr i nesten ett år.

Nå er planen å reservere Model 3, bruke den i tillegg til dieselbilen (med hengerfeste) i noen år, og så bytte ut dieselbilen med en brukt Model X eller noe annet som jeg har lyst på.

Fordelen med Model 3 er at man trolig vil komme seg veldig langt utstyrs-messig med 500k. :)

Samme her. Hva gjør jeg for å få tilbakeført de få kronene??

karl100

Det er dårlig at de som har betalt inn 230 000 kr for et par år siden når dollaren var på 5 kr ikke får nyte godt av kursoppgangen. Tror ikke Tesla har latt pengene stå på en NOK-bankkonto akkurat...

Jeg prøvde å sende epost til en et stykke opp i Tesla-systemet om dette. Etter et par forsøk, ga jeg opp, jeg klarte ikke å forklare hva jeg mente slik at han skjønte det...

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: SunSeeker på torsdag 03. mars 2016, klokken 21:56Samme her. Hva gjør jeg for å få tilbakeført de få kronene??
Jeg bare sendte en epost til EUsales@teslamotors.com

Tidligere har jeg prøvd å ta kontakt via "Send inn spørsmål eller kommentar"-skjemaet på nettsiden, men der fikk jeg ikke noe svar.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

SurSnasen

Sitat fra: karl100 på torsdag 03. mars 2016, klokken 22:35
Det er dårlig at de som har betalt inn 230 000 kr for et par år siden når dollaren var på 5 kr ikke får nyte godt av kursoppgangen. Tror ikke Tesla har latt pengene stå på en NOK-bankkonto akkurat...

Hadde du sagt det samme dersom situasjonen var motsatt, altså at du innbetalte depositumet når dollarkursen var 9 kr, mens den var 5 kr når du skulle få refusjonen?

Epleskreller

Sitat fra: StianSalG på fredag 04. mars 2016, klokken 07:38
Sitat fra: karl100 på torsdag 03. mars 2016, klokken 22:35
Det er dårlig at de som har betalt inn 230 000 kr for et par år siden når dollaren var på 5 kr ikke får nyte godt av kursoppgangen. Tror ikke Tesla har latt pengene stå på en NOK-bankkonto akkurat...

Hadde du sagt det samme dersom situasjonen var motsatt, altså at du innbetalte depositumet når dollarkursen var 9 kr, mens den var 5 kr når du skulle få refusjonen?

Det er ikke dårlig, men det er dårlig at Tesla tar ekstrapris for Sig i EU når de fikk rabatt i USA..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Epleskreller på fredag 04. mars 2016, klokken 07:54Det er ikke dårlig, men det er dårlig at Tesla tar ekstrapris for Sig i EU når de fikk rabatt i USA..
Enig med dette. Det gir ingen mening.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

sveih

Jeg snakket også med Tesla i stad, de er klar over problemstillingen med høye Sig priser. Om de klarer å gjøre noe med det er annen sak, men jeg ville ikke kansellert bestillingen min ennå. Det vil uansett ikke utgjøre all verden, men det oppleves ikke rettferdig med den prisen som er satt nå.

Elraptus

Sitat fra: sveih på fredag 04. mars 2016, klokken 10:18
Jeg snakket også med Tesla i stad, de er klar over problemstillingen med høye Sig priser. Om de klarer å gjøre noe med det er annen sak, men jeg ville ikke kansellert bestillingen min ennå. Det vil uansett ikke utgjøre all verden, men det oppleves ikke rettferdig med den prisen som er satt nå.

Det er vel ingen i som kan overleve i markedet med å sette "rettferdige" priser.
Det er markedspriser som gjelder her- så lenge Tesla ikke klarer å mette markedet med model X vil prisene føles "urettferdig" høye. Disse høye prisene er et smart trekk av Tesla- dette er et statement om at dette er et High END luxusprodukt- det vil øke salget av model 3.
Dette er samme måte som Haute couture merkene egentlig lever av og selger  accessories/ solbriller Etc med sin "Brand" på. Model x blir i så måte haute coiture forbeholdt få mens model 3 blir solbrillen som massene kan ta seg råd til og som de etterhvert vil gå med overskudd på pga volum

bertin

Jeg er enig med sveih og har også snakket med min selger hos Tesla. Han beklaget og forsto min frustrasjon. Jeg venter litt før jeg tar en avgjørelse. Håper de tar til fornuft og justerer ned prisene til dagens dollarkurs eller samme dollar kurs som benyttes for alle andre Teslaer + en tilsvarende rabatt som det er i USA på signatur. Noen som vet prisene for signaturer i andre europeiske land?

Hennigway

Ja, det skulle vært interessant å finne prisene uten avgifter i Sveits, Danmark og resten av EU.
Konfig på øvrige modeller skal komme snarlig. Om Tesla-Snarlig ikke er innen tidsfristen for kanselering gidder ikke jeg mer. Her blir det avgjørende å se priser på øvrig utstyr ifht fullspekket Sig.  Pris for Preformance blir avgjørende. Er jo kjent med at den på model S ikke er bare tull!
Tidligere var det nok å eie en kalkulator for å løpe å kjøpe en Tesla. Nå bør man helst ikke vite hva en kalkulator er om man skal anskaffe en  X. Den er kun for idioter, og jeg frykter jeg blir en av dem. :P

Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Øyvind.h

Sitat fra: Hennigway på fredag 04. mars 2016, klokken 11:43
Tidligere var det nok å eie en kalkulator for å løpe å kjøpe en Tesla. Nå bør man helst ikke vite hva en kalkulator er om man skal anskaffe en  X. Den er kun for idioter, og jeg frykter jeg blir en av dem. :P
Neida, Model X er ikke bare for idioter :) Ei heller signatur-bilene. Det er jo ikke uvanlig i bilbransjen at det er de dyreste versjonene av en modell som kommer først, og å betale en premium for å få et produkt aller først er heller ikke uvanlig. Det koster å vise seg frem! Det er ingen ved sine fulle fem som bruker 1,3 mill på bil uten at det er helt likegyldig om bilen etter et år eller to er verd en halv mill mindre pga endring i dollar, billigere batterier, problemer med kvalitet etc. Kjøpere i det segmentet bryr seg ikke om pris eller kostnad ved bilhold.
De har sikkert gjort noe annet økonomisk smart, som tillater at man er økonomisk usmart hva gjelder bil. Vi lever vel bare en gang vel ;)

Til sammenligning er det vel rundt 1000 stykker som har betalt en mill for å få XC90 før man kunne prøvekjøre, og den kan jo til dels sammenlignes med Model X ift behov/størrelse/pris.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sveih

Jeg har fått beskjed om at Sig prisen var satt feil og vil bli justert ned. Ikke endelig bekreftet men vil bli på samme nivå som en toppspekket P90D, det føles med ett mer rettferdig. Om en da legger til ventilerte seter som kun Sig får og en bil som antagelig vil holde seg bedre i pris begynner det å ligne noe. Bortsett fra at 1,3 mill er fryktelig mye penger da....

Øyvind.h

Ventilerte seter ligger i premium-pakken. Dvs. også på ordinær produksjon om man ønsker.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

petersv


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA