Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor mange km får dere oppgitt på maks lading?

Startet av satheesh.net, lørdag 27. desember 2014, klokken 07:37

« forrige - neste »

NegativeElectrode

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Amoss

Kan dette være ett første tegn på oppvåkning fra ett av de konsernene som har sovest som hardest frem til nå?

http://www.reuters.com/article/2015/05/09/fiat-chrysler-marchionne-tech-idUSL1N0XZ2GM20150509?type=companyNews&feedType=RSS&feedName=companyNews

Sitat
May 9 Fiat Chrysler Chief Executive Sergio Marchionne said on Saturday that he had visited with Tesla Motors Inc, Apple Inc and Google Inc during a recent trip to California.

...

"I'm incredibly impressed with what that kid has done," he said, referring to Musk.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Teslanewbie

ho ho.. stå i kø  1 time for å spare  200kr.. det er tidseffektivt det når du kan få gratis drivstoff med en Tesla... ikke rart noen blir grønne av misunnelse....

http://www.dagbladet.no/2015/05/13/nyheter/innenriks/trafikk/39165243/
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

satheesh.net


cirys1

Sitat fra: satheesh.net på fredag 24. april 2015, klokken 08:21
Men jeg forstår fortsatt ikke hvordan de kan bygge en sportsbil med dårligere ytelser enn Tesla. Og samtidig ta seg mer betalt. Dette må da være for spesielt interesserte? ???

Tesla er ingen sportsbil, det er en stor famillesedan med kraftig motor/.akserelasjon..
Og de andre koster bare mer i Norge, prismeisseig er P85D i samme sjiktet som en S-klasse i Junaiten..

timingbeltkiller

satheesh.net kan utmerket godt ha rett i nøyaktig det han skrev.
For alternativ nedrakking av sportbil X fra mega til tera  kan uttrykkes med ytelser lik:
- Audi SS
- Golf
- Polo
- Up
- Moped
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

cirys1

Sitat fra: timingbeltkiller på søndag 24. mai 2015, klokken 16:23
satheesh.net kan utmerket godt ha rett i nøyaktig det han skrev.

Hva er rett??
Sportsbiler som yter dårligere enn Tesla og er dyrere, hvilke er det?? (håper du ikke snakker kun om Norge der det er en særstilling for Tesla)
Det er også veldig vanskelig og snakke om ytelser når det kommer til Tesla (P85D), den er dyrisk rask på sprinten men ytelsene har den ikke spesielt lenge, derfor meget spesiell ytelse i vognkort.
En vanlig S klarte seg i 3min når en racingfører prøvde og tyne den på "ringen", blir spennende og se hva P85D klarer.

Muffinman

Captain Obvious har vært innom og enkelte evner ikke å se det  ::)

satheesh.net

Sitat fra: cirys1 på lørdag 23. mai 2015, klokken 23:08
Sitat fra: satheesh.net på fredag 24. april 2015, klokken 08:21
Men jeg forstår fortsatt ikke hvordan de kan bygge en sportsbil med dårligere ytelser enn Tesla. Og samtidig ta seg mer betalt. Dette må da være for spesielt interesserte? ???

Tesla er ingen sportsbil, det er en stor famillesedan med kraftig motor/.akserelasjon..
Og de andre koster bare mer i Norge, prismeisseig er P85D i samme sjiktet som en S-klasse i Junaiten..

Altså, for å utdype; så skjønner jeg ikke de kan ta mer betalt (for denne Event bilen vil koste langt mer enn en TMS - selv i utlandet) for noe som både er mindre praktisk, kortere rekkevidde og mer tid på 0-100 km/t. Jeg ville heller ha brukt pengene på en TMS enn denne bilen da jeg får mer for pengene.

Men bevares, bilen ser jeg kul ut og er sikkert morsom å kjøre. Så hvis det er prioriteten, så er det muligens en godt kjøp. ;)

jkirkebo

Sitat fra: satheesh.net på søndag 24. mai 2015, klokken 21:50
Altså, for å utdype; så skjønner jeg ikke de kan ta mer betalt (for denne Event bilen vil koste langt mer enn en TMS - selv i utlandet) for noe som både er mindre praktisk, kortere rekkevidde og mer tid på 0-100 km/t. Jeg ville heller ha brukt pengene på en TMS enn denne bilen da jeg får mer for pengene.

Men bevares, bilen ser jeg kul ut og er sikkert morsom å kjøre. Så hvis det er prioriteten, så er det muligens en godt kjøp. ;)

Morsom å kjøre? Lexus LS? Tror du er på villspor. Dette er en komfortmaskin. Myke fjærer, duvende fremfart der du kjenner minst mulig av underlaget, minst mulig støy og mest mulig komfort. En bil for de som helst vil bli kjørt, ikke for de som liker å kjøre. En mindre sportslig S-klasse er nok beste sammenligning.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Amoss

Sitat fra: satheesh.net på lørdag 23. mai 2015, klokken 22:15
Disse sover kanskje ikke? :P

900 HP Tesla Model S P85D Under Development
http://insideevs.com/900-hp-tesla-model-s-p85d-development/

Nei, de sover ikke, men kan de sies å være noen konkurrent til Tesla? :p
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

satheesh.net

Sitat fra: jkirkebo på søndag 24. mai 2015, klokken 23:39
Sitat fra: satheesh.net på søndag 24. mai 2015, klokken 21:50
Altså, for å utdype; så skjønner jeg ikke de kan ta mer betalt (for denne Event bilen vil koste langt mer enn en TMS - selv i utlandet) for noe som både er mindre praktisk, kortere rekkevidde og mer tid på 0-100 km/t. Jeg ville heller ha brukt pengene på en TMS enn denne bilen da jeg får mer for pengene.

Men bevares, bilen ser jeg kul ut og er sikkert morsom å kjøre. Så hvis det er prioriteten, så er det muligens en godt kjøp. ;)

Morsom å kjøre? Lexus LS? Tror du er på villspor. Dette er en komfortmaskin. Myke fjærer, duvende fremfart der du kjenner minst mulig av underlaget, minst mulig støy og mest mulig komfort. En bil for de som helst vil bli kjørt, ikke for de som liker å kjøre. En mindre sportslig S-klasse er nok beste sammenligning.

Hmmm ... Tror vi snakker litt forbi hverandre her nå. Jeg startet med å henvise til denne bilen, Event. ???

satheesh.net


Amoss

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 27. mai 2015, klokken 17:28
Volvo Makes An SUV Out Of The BMW i8 To Compete With Tesla
http://seekingalpha.com/article/3209566-volvo-makes-an-suv-out-of-the-bmw-i8-to-compete-with-tesla

???


Hmm... De lager en SUV som har visse tekniske likheter (sånn når man ikke bryr seg om forskjellene) med sportsbilen "BMW i8", så da er det altså bare en "ombygning" av denne :p

De har slengt inn en elmotor og noen batterier, så da må den så klart konkurrere direkte med Tesla :p

Føler sånn svakt at han muligens kan ha tatt seg enkelte små friheter her? ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

NegativeElectrode

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA