Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model S RWD på vinterføre - bør jeg velge AWD?

Startet av Gnilre, fredag 19. desember 2014, klokken 18:22

« forrige - neste »

Gnilre

Når batteriet har mindre enn 25% blir man varslet med en dame som sier hvor lavt batteriet er og at man må finne en ladestasjon. Radioen går ned før den etterhvert fortsetter. I tillegg kommer en melding på skjermen som må kvitteres. Og dette gjentas minst for hver % batteriet minker. Dette er enormt irritrende for meg og egentlig en sikkerhetsrisiko i trafikken. Kan det slås av ? Evt reduseres til å gi melding på 20%, 10% og 5%.

For egen del klarer jeg å passe på å lade bilen selv til riktig tid  :)
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

Larry King

EV Mode / EV Settings:

-Battery Warning level-
-Frequency-

Your welcome!

TM3 LR RWD levert 22.06.19.
Soul Ev Excl. levert 22.12.14

Gnilre

Sitat fra: Larry King på torsdag 04. desember 2014, klokken 08:45
EV Mode / EV Settings:

-Battery Warning level-
-Frequency-

Your welcome!
Tusen takk for hjelpen Larry King  :) I dag kjørte jeg til jobben med 22% på batteriet uten å høre noe til oppfordringer om lading - det var en befrielse. Lader på jobben nå. Jeg har jo vært inne i den menyen før, men hadde ikke fantasi nok til å finne ut hva det betydde   ::)
Det er mye flott utstyr på bilen. Jeg har ennå ikke oversikt over alle mulighetene med bilen.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA