Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan er egentlig responsen fra utlandet på Think?

Startet av stigen, mandag 30. mars 2009, klokken 15:00

« forrige - neste »

El rayo

Klippet fra en annet tråd:
Sitat fra: Griffel på fredag 20. mars 2009, klokken 22:44
http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/politikk/article2635237.ece

« Miljøvernminister Erik Solheim kjørte ulovlig med miljøbil på pr-tur med Frederic Hauge til SV-landsmøte i Bergen.

Bilen har britiske skilt, men ingen norske statsborgere har lov å kjøre utenlandsregistrerte biler i Norge.

- Hva blir konsekvensen hvis du blir tatt?
- Hvis man bruker en utenlandsregistrert bil urettmessig i Norge, så vil det utløse avgiftsplikt.

vrakpantavgift på 1300 kroner som man må betale hvis bilen skal brukes fast i Norge.»
Kanskje det er løsningen for oss som vil konvertere en fossilbil, men ikke får den godkjent her i landet? Går man fri når man betaler vrakpantavgiften én gang? Eller vil det koste oss 1300,- hver gang vi blir "tatt"?
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

stigen

Takk for tilbudet "elektrolux"
men jeg har mer morro av å bygge den selv,liker å mekke og lage ting.
Samtidig vil jeg ha en fireseter,og jeg vil bevise att det kan gå ann og lage
en elbil som passer til oss som ikke bor i byen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA