Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skistativet man har ventet på

Startet av froland, fredag 27. mars 2009, klokken 16:20

« forrige - neste »

froland

Hei igjen alle elbilvenner! Jeg blir mere og mer sint på disse politikerne våre. Ingenting skjer når det gjelder Think. Jeg syntes å huske at skauarbeideren sa at det skulle føres en aktiv næringspolitikk heretter. Ja, ikke har jeg sett det, men det finnes kanskje noen som sett  det? Jeg kjenner at det bygges opp en agresjon mot den sittende regjering. At de virkelig ikke vil redde det som kan bli et kjempeprojekt på sikt. Vel nå kan det selfølgelig sies at jeg ikke er noen finansekspert, men det er jaggu ikke de heller. De har svidd av mere penger enn jeg kunne greid på ca 8000 år. Er det ingen kloke hoder som kan finne på noe for å vekke disse menneskene? Kjenner dere ikke noen i miløorganisjoner som kan trø til? Vel, jeg måtte bare ut med frustrasjonen på ny. Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

cra

Sitat fra: froland på onsdag 11. mars 2009, klokken 12:37
Er det ingen kloke hoder som kan finne på noe for å vekke disse menneskene?

Mekanismen for dette er på plass, og kalles valg. Om et halvår har vi muligheten til å fortelle politikerne hva vi mener om dem.

Trikset er å forhåndsstemme samme dagen som det åpnes for dette, slik at man slipper å la seg lure av valgflesket de pøser ut i innspurten.

Ellers må jeg si jeg deler din frustrasjon over dagens regjering. De er jo "bare kjeften og bakføttene".  >:(
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Schled

Personlig blir jeg mest gal av å ikke få noe jeg har bestilt.
I morgen er det 1 år og 3 uker siden jeg bestilte min Think City. Bilen skulle ha ært levert i des. 08/ jan. 09.

Nå sitter jeg og lurer på om jeg i det hele tatt får noen bil. Hadde det vært andre alternativer på markdet i dag hadde jeg valgt noe annet for lengst.
2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

ravn

Sitat fra: Schled på onsdag 11. mars 2009, klokken 13:04
Personlig blir jeg mest gal av å ikke få noe jeg har bestilt.
I morgen er det 1 år og 3 uker siden jeg bestilte min Think City. Bilen skulle ha ært levert i des. 08/ jan. 09.

Nå sitter jeg og lurer på om jeg i det hele tatt får noen bil. Hadde det vært andre alternativer på markdet i dag hadde jeg valgt noe annet for lengst.

Kjenner til denne, jeg hoppet av etter 1 år og 1 måned på venteliste, med stadige utsettelser. Og kjøpte meg Ranger EV'n istedenfor.

Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Boogie

Sitat fra: cra på onsdag 11. mars 2009, klokken 12:49
Mekanismen for dette er på plass, og kalles valg. Om et halvår har vi muligheten til å fortelle politikerne hva vi mener om dem.

Spørsmålet er om en "ny" regjering gjør noe mer. Det ser jo ut til at de fleste av våre politikere gjør mer eller mindre det samme uansett parti.
Om de mener noe med sin prat om å bevare/redde miljøet og samtidig satse på vår egen industri (slik man gjør i alle andre land i disse krisetider) så er det på tide med handling!!!!!!! Ikke bare tomt snakk.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

cra

Sitat fra: Boogie på onsdag 11. mars 2009, klokken 15:16
Sitat fra: cra på onsdag 11. mars 2009, klokken 12:49
Mekanismen for dette er på plass, og kalles valg. Om et halvår har vi muligheten til å fortelle politikerne hva vi mener om dem.

Spørsmålet er om en "ny" regjering gjør noe mer.

Ja, det vare det, da....  :-\   Det er egentlig ikke brgrunnet på noe annet enn at ""vvet hva vi har, men ikke hva vi får", og er således ikke ment som noen garanti for at noe blir hverken bedre eller verre med en ny regjering. Jeg er imidlertid av den oppfatning at i liket med andre "tjenesteleverandører" så bør man bytte når nåværende ikke leverer.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Cobos

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor investorene til Think som allerede har satset flere hundretalls millioner kroner ikke spytter inn litt mer penger. Utifra det kan man jo nesten trekke slutningen at de ikke mener det er verdt det? Såvidt jeg vet har jo Stein Erik Hagen f.eks. fortsatt noen kroner, er dette en god investering burde jo han sikre de pengene som allerede ligger i potten.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Arnie

Jeg blir også gal av handlingslammede politikere. Det er så trist, så trist at de ikke evner å se det potensialet som ligger i Think. Derfor har jeg sendt nednestående innlegg til "Si det i VG" i dag. Håper det kommer på trykk og at noen i regjeringskvartalet leser det - og tar aksjon. Sylvia - du må våkne!

Jeg oppfordrer også andre Think-entusiaster til å la sin stemme høre i offentligheten - send leserinnlegg!

Ellers en liten kommentar til innleggene over. Selv om Hagen og de andre Think-investorene har en god del penger på bok, skal en ikke vente at de alene skal ta på seg den ambisiøse oppgaven det er å bygge opp en norsk bilindustri. I alle andre land pøser jo nå regjeringene penger inn i akkurat denne industrien, med følgende beskjed: Lag klimavennlige biler!

Apropos oljefond og tapte milliarder: Kanskje det kunne være en ide å investere litt av oljefondet i norsk, klimavennlig industri?

VG-innlegg:

Think City er et fantastisk produkt!

Jeg har åtte års erfaring som elbilist bak rattet på en Think. Vi kjøpte den som bil nr 2, men etter en uke ble den bil nummer 1. Over 90 prosent av vårt bilbehov dekkes av Thinken, og kona vil ikke kjøre annen bil.

For fire måneder siden startet min sønn og jeg taxi i Trondheim med den nye Thinken. En viktig hensikt var å etablere en rullende misjonsstasjon for elbilen - og et fremragende norsk industriprodukt. Responsen fra kunder er overveldende positiv, mye mer enn vi hadde trodd på forhånd.

Lokale politikere var også veldig positive til tiltaket, men de har ikke fulgt opp med å ta oss i bruk. Og det er politikere i et nøtteskall: Bare ord, ikke handling.

Politikernes likegyldighet gjelder også industribedriften Think, som har utviklet et fenomenalt produkt som verden trenger. Fabrikken i Aurskog har lengst erfaring med elbilproduksjon av alle, og nå er det klimavennlige elbiler verdens bilprodusenter satser på, ref bilutstillingene i Detroit og Geneve.

Ved åpningen av fabrikken lovet stasminister Bondevik statlige anskaffelser av el-Thinken, men det ble aldri noe av. Kristin Halvorsen sto nylig på en talerstol og sa at mer av persontransporten skal over på el. Vi har søkt hennes departement tre ganger om å få fritak for moms på persontransport med elbil, og fått tre avslag.

Ordrike politikere som er opptatt av "norske månelandinger" er fullstendig passive til at Think har frist ut mars for å få i gang norsk bilproduksjon. Nå bør de kjenne sin besøkelsestid. Fantastiske Think kan bli den norske månelandingen.

Svensker, briter og amerikanere er interessert i å overta Think, og det blir kanskje i vårt naboland Think-teknologien havner. Akkurat slik som det gikk med det norske mobileventyret: GSM-teknologien ble utviklet her, men det var finske Nokia som brakte den ut på verdensmarkedet.

Arne Asphjell, Trondheim

Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), Tesla X90D (lange turer).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA