Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bilpriser og dollarkurs

Startet av tryvann, lørdag 13. desember 2014, klokken 23:00

« forrige - neste »

tryvann

Vi som har e-up har en automatisk nødbremsfunksjon. Mener den heter citystop eller noe sånt. Ligger en video her:
Er det noen som har blitt redda av denne, eventuelt tatt sjansen på å prøven den?
Merker at jeg har lyst til å prøve, men har ikke et digert hoppeslott å teste med...
2014 VW e-UP!
2014 P85+ (solgt)
2017 X75D (lev nov/des)
Model 3 (reservasjon)

Caspar

Fungerer veldig fint, men husk at hvis du holder benet på bremsen selv så aktiveres den automatiske bremsen ikke. Da vurderer bilen det til at du har kontrollen selv.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

odahle

Jeg kan bekrefte at den fungerer i min bil. "Gled" litt for nær en bil som krysset min kjørebane i en rundkjøring, da sa bilen klart i fra om at dette var ikke greit! Den bremset helt ned, og jeg fikk en slags tegning i displayet. Må innrømme det var en litt skummel opplevelse, da jeg ikke trodde at jeg var så nær den andre bilen.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA