Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kommer rattvarme på vinterpakken?

Startet av TeslaDag, onsdag 10. desember 2014, klokken 15:19

« forrige - neste »

TeslaDag

Hei !

Har sikkerhetspakken idag men er usikker på om jeg skal ta denne med i neste bestilling av P85D.

Hva er dagens og fremtidige pros/cons med pakken ?
S 85  Sort - 21" Turbin - Alt utstyr minus barneseter
Bil mottatt 15-11-13
P85D i bestilling

petersv

Sitat fra: TeslaDag på tirsdag 25. november 2014, klokken 18:31
Hei !

Har sikkerhetspakken idag men er usikker på om jeg skal ta denne med i neste bestilling av P85D.

Bev.- og til-sensor, pluss ekstra batteri. Noen liker det, andre ikke.

Man får 12V i taket til dashcam. Verdt det i seg selv imo.

Brede

Sitat fra: petersv på tirsdag 25. november 2014, klokken 18:38
Sitat fra: TeslaDag på tirsdag 25. november 2014, klokken 18:31
Hei !

Bev.- og til-sensor, pluss ekstra batteri. Noen liker det, andre ikke.

Man får 12V i taket til dashcam. Verdt det i seg selv imo.

Nåja, det tar kanskje 20min ekstra å koble til ved hanskerom, om den tiden er verdt 2700kr kan nok diskuteres.  :P

Jeg har ikke pakken, men ville tatt den med om jeg skulle bestille igjen. Mest på grunn av tiltsensorer og bekymring rundt tyveri av felger..

AlexM5

Det er vel heller få cons på denne opsjonen her? Den koster omtrent ingenting i forhold til andre tilvalg og har flere fordeler som mye tryggere alarm og strømtilgang for dashcam. Alarmen kan slås av ved behov i menysystemet, og den forblir avslått om noen skulle ha behov for det. Den kan i tillegg gi ekstra rabatt ved forsikring.
P85 Finalised 03.10.2014 Levering 18.03.2014 mørkblå,mellombrunt,karbon,tech,pano,lyd,lys;park,sikkerhet,vinter,hattehylle

TeslaDag

Ja det er ikke store kostnaden og greit å ha ifm felger, rabatt på forsikring og gjensalg.
Mener jeg hørte snakk om at man fikk brukt en av de nye funksjonene med SW 6.0 om man hadde alarmpakken men husker ikke hva det var.

Har tatt den med og ferdigstilte dermed bestillngen :-)
S 85  Sort - 21" Turbin - Alt utstyr minus barneseter
Bil mottatt 15-11-13
P85D i bestilling

MrGekko

Man har alarm uten sikkerhetspakken også, så oppnår samme rabatt på forsikringen selv om man ikke velger denne.

sn0le

Ikke alle selskap gir rabatt siden Tesla ikke har fått alarmen FG-godkjent.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

B_Tesla

Det får du da heller ikke med sikkerhetspakken, men har ikke hørt om et selskap som ikke godkjenner fabrikkmontert alarm.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Sjøhyene

Sikkerhetspakken er fin den. Ekstra sikkerhet til en (for meg) dyr bil og praktisk hvis man vil ha dashcam. Koster også veldig lite i forhold til andre tilvalg, så absolutt verdt pengene syns jeg.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

MrGekko

Man får godkjent alarmen i alle selskap, men hvis kriteriet er FG-godkjent gjenfinningssystem så får man ikke dette godkjent om man har sikkerhetspakke eller ei.
Har valgt å ikke ta med denne (selv om jeg var i tvil) pga irritasjonen med at alarmen kan gå av i uønskede situasjoner med disse sensorene. (Vet man kan skru dette av ved behov, men da blir det ennå en ekstra ting å tenke på)
Viktigste for meg er sikkerhetsrabatten(slipper egenandel ved eventuelt innbrudd/tyveri.)

sn0le

Sitat fra: B_Tesla på onsdag 26. november 2014, klokken 09:15
Det får du da heller ikke med sikkerhetspakken, men har ikke hørt om et selskap som ikke godkjenner fabrikkmontert alarm.

Her er svaret fra Storebrand til meg da jeg spurte.
SitatHei.
Takk for din henvendelse.

Tesla Model S har ikke FG-godkjent alarm og gjenfinningssystem.

Ønsker deg en fin dag, ta gjerne kontakt dersom noe er uklart.

Med vennlig hilsen
for Storebrand Forsikring AS

Når man legger inn forsikringen så må man krysse av for om bilen har FG-godkjent alarm.
Hvis man krysser av for det, så får man rabatt.

Videre står det i vilkårene til forsikringen:
Sitat7.4.3 Brann- og tyveriskade.
Egenandel 4.000 kr hvis ikke annet fremgår av
Forsikringsbeviset.
Ved innbruddstyveri og det kan dokumenteres at FG*)-
godkjent alarm var i drift på skadetidspunktet, reduseres
egenandelen med 4 000 kr.
*) FG = Forsikringsselskapenes Godkjenningsnemnd.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

P85pluss

Snakket med selger hos Tesla Trondheim i dag og han sa at tilt sensor ikke var i sikkerhetspakken...
P85d
P85+ solgt

NielsChr

Har også lige bestilt min kommende P85D som erstatning for min P85.
den nye leveres uden ekstra sikkerheds pakke - den har dog stadig alarm hvis f.eks. døre åbnes uden at bilen er låst op.

Det er primært "rumføler" og batteri backup af alarm man får.
dvs. hvis der er bevægelse i bilen uden at den er låst op - f.eks. hvis et vindue bliver slået i stykker - så går alarmen allerede når ruden går itu. uden ekstra sikkerheds pakke går alarmen først når døren åbnes.

Batteri backup giver jeg ikke meget for, da Tesla'ens 12 volt batteri er gemt godt af vejen under frunk. det er der så næppe brug for.

Vælg den primært hvis du ønsker alarm går hvis en rude slås i stykker, her vil du så til gengæld også få nogle falske alarmer en gang imellem, da sensor nogle gange kan aktiveres uden at ruder er slået isu - f.eks. af små insekter i bilen.

Øyvind.h

Sitat fra: MrGekko på onsdag 26. november 2014, klokken 10:46
Man får godkjent alarmen i alle selskap, men hvis kriteriet er FG-godkjent gjenfinningssystem så får man ikke dette godkjent om man har sikkerhetspakke eller ei.
Har valgt å ikke ta med denne (selv om jeg var i tvil) pga irritasjonen med at alarmen kan gå av i uønskede situasjoner med disse sensorene. (Vet man kan skru dette av ved behov, men da blir det ennå en ekstra ting å tenke på)
Viktigste for meg er sikkerhetsrabatten(slipper egenandel ved eventuelt innbrudd/tyveri.)

IF godkjenner i hvert fall fabrikkmontert standardalarm på Model S. Gjenfinnings-systemet har jeg ikke spurt om, for det tror jeg ikke går igjennom :)

Sitat fra: P85pluss på onsdag 26. november 2014, klokken 20:17
Snakket med selger hos Tesla Trondheim i dag og han sa at tilt sensor ikke var i sikkerhetspakken...
Sikkert samme selger som anbefaler folk å droppe dobbeltlader fordi man ikke trenger 22kW hjemme  ;D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

ihlhaug

Vet ikke hvor bra denne pakken egentlig er. Jeg har den på min bil, og i går etter jobb ser jeg at noen har rygget inn i den (enkelte kan tydeligvis ikke lukeparkere) og laget en grei 10 cm 1 mm dyp ripe i bakre støtfanger uten at alarmen har gått av. Ikke lagt igjen lapp eller noe. Sykt irriterende.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA