Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forhåndsprogramering av varme uten ladekabel tilknyttet?

Startet av Skotvedt Asker og BærumAS, søndag 07. desember 2014, klokken 11:57

« forrige - neste »

KHSOUL

KIA Soul EV Titanium Silver Bestilt 11.Sep

Skotvedt Asker og BærumAS

#76
Sitat fra: KHSOUL på torsdag 11. desember 2014, klokken 12:55
Og hvor lang tid i forveien får kunden beskjed om leveringsdatoen?

Det er individuelt fra forhandler til forhandler hvordan de ønsker å gjøre dette.
Vi i Skotvedt prøver å gi beskjed når bil er sendt fra fabrikk og etter det da den fysisk står her, da pleier vi å avtale en leveringsdato til kunde :)
Kontakt informasjon
Adresse:
Baker Østbysvei 7, 1309 Rud
Telefon: 67 15 12 40
E-post: admin.rud@skotvedt.no

KHSOUL

Sitat fra: Skotvedt Asker og BærumAS på torsdag 11. desember 2014, klokken 13:24
Sitat fra: KHSOUL på torsdag 11. desember 2014, klokken 12:55
Og hvor lang tid i forveien får kunden beskjed om leveringsdatoen?

Det er individuelt fra forhandler til forhandler hvordan de ønsker å gjøre dette.
Vi i Skotvedt prøver å gi beskjed når bil er sendt fra fabrikk og etter det da den fysisk står her, da pleier vi å avtale en leveringsdato til kunde :)

Så jeg som har fått leveringstid tidligst i Desember og senest februar burde få vite noe senest i midten av januar?
KIA Soul EV Titanium Silver Bestilt 11.Sep

Skotvedt Asker og BærumAS

Sitat fra: KHSOUL på torsdag 11. desember 2014, klokken 15:03
Sitat fra: Skotvedt Asker og BærumAS på torsdag 11. desember 2014, klokken 13:24
Sitat fra: KHSOUL på torsdag 11. desember 2014, klokken 12:55
Og hvor lang tid i forveien får kunden beskjed om leveringsdatoen?

Det er individuelt fra forhandler til forhandler hvordan de ønsker å gjøre dette.
Vi i Skotvedt prøver å gi beskjed når bil er sendt fra fabrikk og etter det da den fysisk står her, da pleier vi å avtale en leveringsdato til kunde :)

Så jeg som har fått leveringstid tidligst i Desember og senest februar burde få vite noe senest i midten av januar?

Det tør jeg ikke si noe om, da jeg ikke vet hvilken forhandler du har handlet bil hos.
Er det av oss du har handlet bil vil jeg anbefale deg å ta kontakt med oss, så får vi sjekket for deg!
Kontakt informasjon
Adresse:
Baker Østbysvei 7, 1309 Rud
Telefon: 67 15 12 40
E-post: admin.rud@skotvedt.no

birkeland

Takk til Skotvedt Asker og Bærum for gode svar på spørsmål vi lurer på.

Hvordan sjekker dere status på batteriet etterhvert og tilstanden til hver enkelt battericelle? Er dette noe vi kan gjøre selv på noe vis?

Mogge

Hei Skotvedt. Hvordan vil kronekursen påvirke prisene? Vi som har bestilt bil vil få den til avtalt pris?

Fei

Sitat fra: Mogge på fredag 19. desember 2014, klokken 08:12
Hei Skotvedt. Hvordan vil kronekursen påvirke prisene? Vi som har bestilt bil vil få den til avtalt pris?

Fantastisk spørsmål. Det har jeg lurt på etter jeg leste om Tesla.

Skotvedt Asker og BærumAS

Sitat fra: Fei på fredag 19. desember 2014, klokken 08:18
Sitat fra: Mogge på fredag 19. desember 2014, klokken 08:12
Hei Skotvedt. Hvordan vil kronekursen påvirke prisene? Vi som har bestilt bil vil få den til avtalt pris?

Fantastisk spørsmål. Det har jeg lurt på etter jeg leste om Tesla.

Hei. Dette vet vi ikke enda, det kommer an på om importør velger å holde prisene, eller reprise etter valutaen :)
Kontakt informasjon
Adresse:
Baker Østbysvei 7, 1309 Rud
Telefon: 67 15 12 40
E-post: admin.rud@skotvedt.no

mune

Skulle tro at hvis du har avtalt en pris i en kontrakt, så er den bindene.... Tror ikke man hadde fått redusert pris dersom krone kursen hadde gått motsatt vei.... Hva som skjer med nye kjøpere er en annen historie....

Fei

Sitat fra: mune på fredag 19. desember 2014, klokken 09:19
Skulle tro at hvis du har avtalt en pris i en kontrakt, så er den bindene.... Tror ikke man hadde fått redusert pris dersom krone kursen hadde gått motsatt vei.... Hva som skjer med nye kjøpere er en annen historie....
Nei. Mener de har lov å forandre pris med noen prosent (6%?). Mer enn det så gir det grunnlag for å bryte kontrakten for kjøpers del.

Skotvedt Asker og BærumAS

Sitat fra: mune på fredag 19. desember 2014, klokken 09:19
Skulle tro at hvis du har avtalt en pris i en kontrakt, så er den bindene.... Tror ikke man hadde fått redusert pris dersom krone kursen hadde gått motsatt vei.... Hva som skjer med nye kjøpere er en annen historie....

Det avhenger litt av hvordan avtale du har med din forhandler, det er ikke uvanlig at bilforhandlere ikke står ansvarlig for avgiftsendringer og prisendringer fra importør :)
Kontakt informasjon
Adresse:
Baker Østbysvei 7, 1309 Rud
Telefon: 67 15 12 40
E-post: admin.rud@skotvedt.no

Mogge

Nå har andre bransjer allerede begynt å justere prisene. Kia reklamerer fortsatt for bilen til samme pris så da antar jeg den er korrekt. Hva hvis en kunde kommer nå og bestiller en bil i god tro når kursen faktisk er vesentlig endret for deretter å skulle få en prisjustering i 10-20 000 klassen? Da ville jeg følt meg grundig lurt. Forventer avtalt pris.


Mogge



Igloo


Sitat fra: Till på mandag 22. desember 2014, klokken 15:09
er det mulig og kjøpe takstativ til soul ?
Ja. Wishbar eller noe i den duren... Kommer i januar, men skal være mulig å kjøpe med bilen nå.
Jeg har ihverfall gjort det.
Kia Soul Ev

Din Model 3 ble reservert 05/04/2016
RN1071XXXXX

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA