Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har Think fått penger?

Startet av Tomaso, fredag 20. mars 2009, klokken 16:11

« forrige - neste »

Tomaso

Jeg har bestillt en Think, men tviler på at jeg noengang får den....
Finnes det noen alternativer til Think, med tanke på rekkevidde? Har 45 km til jobb, og lademulighet på jobben.
Har kikket på denne (kommer for salg i april) men er vel litt skeptisk til Kina varer...
http://www.gmmotor.no/4-hjuling/Elektrisk%20bil/gm-6500sm/gm-6500sm.php
Svar og forslag mottas med takk!
Sætre i Hurum
Bestillte Think 2+2 i januar 08, har fremdeles ikke fått den....

Loff

Ranger? Er jo bruktbil da.. men hadde kjøpt en på sekundet om jeg hadde råd :'(
Sunndal, Mongoose og Hard Rock elsykkel

Tomaso

Sitat fra: Loff på onsdag 04. mars 2009, klokken 14:51
Ranger? Er jo bruktbil da.. men hadde kjøpt en på sekundet om jeg hadde råd :'(

Denne var helt rå!!
Har allerede sendt en forespørsel til importøren :)
Sætre i Hurum
Bestillte Think 2+2 i januar 08, har fremdeles ikke fått den....

ravn

jeg er jo den lykkelige eieren av en ranger. Den er helt RÅ!!! Løp å kjøp :)

Gleder meg til å få hard-toppen også.

Importøren kan være noe treg å svare på mail, så ta en telefon.
Om du bor i nærheten av stavanger kan du få prøvekjøre min.
(var dette med bosted i signatur :P)
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Elmo

Sitat fra: Tomaso på onsdag 04. mars 2009, klokken 14:36
Finnes det noen alternativer til Think, med tanke på rekkevidde?
Hvis du ikke MÅ ha ny bil, så er vel både brukt Think og brukt PSA (Citroen, Peugeot) gode alternativer med det kravet du har til rekkevidde!
Med litt øvelse kan du kanskje til og med komme T/R på en lading om sommeren.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

ravn

med en ranger kommer man t/r selv på vinteren, uten trening... :)

Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Tomaso

Sitat fra: ravn på onsdag 04. mars 2009, klokken 17:06
jeg er jo den lykkelige eieren av en ranger. Den er helt RÅ!!! Løp å kjøp :)

Gleder meg til å få hard-toppen også.

Importøren kan være noe treg å svare på mail, så ta en telefon.
Om du bor i nærheten av stavanger kan du få prøvekjøre min.
(var dette med bosted i signatur :P)

Hei,
har allerede fått svar fra importøren, så dette skal vurderes seriøst.
Takker så mye for tilbudet om prøvekjøring, men bor dessverre rett ved Oslo...
Igjen; den var helt rå!! 8)
Sætre i Hurum
Bestillte Think 2+2 i januar 08, har fremdeles ikke fått den....

Tomaso

Sitat fra: Elmo på onsdag 04. mars 2009, klokken 17:11
Sitat fra: Tomaso på onsdag 04. mars 2009, klokken 14:36
Finnes det noen alternativer til Think, med tanke på rekkevidde?
Hvis du ikke MÅ ha ny bil, så er vel både brukt Think og brukt PSA (Citroen, Peugeot) gode alternativer med det kravet du har til rekkevidde!
Med litt øvelse kan du kanskje til og med komme T/R på en lading om sommeren.

Ja, har også vurdert det.
Men bekymringen er den dagen jeg ikke får p-plass med lading på jobben... :-\
Sætre i Hurum
Bestillte Think 2+2 i januar 08, har fremdeles ikke fått den....

ravn

Det eneste negative å si er jo at det er en pick-up. Ikke akkurat den ultimate bybil med tanke på lukeparkering osv. I utgangspunktet ser man jo bra ut bak, men jeg skal jo sette på hardttop.
Jeg har en 7" skjerm i dashbordet som i tillegg til å være cd/radio/batteri data skal vise ryggekamera. Det hjelper nok (avventer å få hard-topen levert før kamera blir montert).

Ja en annen negativ ting er at samboeren min til stadighet skal på ikea, når vi hadde reva var ikke det like aktuelt :)

Men det at NiMh bateri ikke har "minne-effekt" er sterkt overdrevet. Så den bør lades godt ut fra tid til annen.

Ford selv gikk ut med anbefaling om å lade den helt ut dersom rekkevidden ble gradvis dårligere. Når de sier helt ut så mener de det. Stikk i strid med hva man opererer med på classic Think så sier Ford at man skal kjøre den så tom som man tørr, for så å la den stå med varmeapparatet på til den slår seg av. For i motsettning til Think slår Rangeren seg av når spenningen blir for lav, før den blir så lav setter den også på strømbegrensning. Så regner med det er trygt å gjøre.
Det fungerte iallefall meget bra for meg. Klattladet hele tiden, men har nå lært meg å la den gå ned til en 20% før jeg lader den (så lenge det er praktisk). Noe dem også anbefaler for å unngå problemet i utgangspunktet.


Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

elektrolux

Sitat fra: ravn på onsdag 04. mars 2009, klokken 18:17
Ja en annen negativ ting er at samboeren min til stadighet skal på ikea, når vi hadde reva var ikke det like aktuelt

LOL

Ellers er det interresant det du skriver om utlading av NiMh batteriene. Har jo dette i Vectrix'ene mine, men der anbefales det å ikke la sykkelen lade seg helt ut ved stillstand.

Dette har nok først og framst med at den i så fall ville trengt startkabler for å få opp spenningen igjen, men har vært redd for å la sykkelen gå i dvale. Fikk også brev som måtte kvitteres ut på at en er innforstått med at sykkelen ikke må få lov å gå i dvale ved lengre tids stillstand.

Vil NiMh tåle å lagres i utladet tilstand, slik NiCd gjør. ???
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

ravn

#10
Nå har jeg også lært at Rangeren går til shutdown ved 50% DoD. Hadde de gått til 100% hadde det nok ikke vært like bra.
Står i boka at man ikke skal la den stå parkert uten lading i lengre tid heller, for da vil den jo kunne lade seg lengre ut enn systemene tillater.
Forskjellen er vel at Rangeren slår ut hovedkontaktoren når batteripakka (eller enkeltcelle) går under en spenningsterskel, da er det jo kun selvutladinga som er farlig.

Men nå skliiiir emnet ut igjen, som alltid :)
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA