Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Supercharger i storbyene

Startet av elektrolux, onsdag 26. november 2014, klokken 00:42

« forrige - neste »

elektrolux

Ja, selv jeg kan savne dette innimellom, og i går stillte jeg cruise kontrollen på 50 km/t ned en bakke og Zoe'en klarte ikke å holde farten nede.

Noen som vet noen triks eller innstillinger som får Cruise controllen til å fungere bedre?

I samme bakke ( ned fra Ullanhaug ) sliter også Think Classic med å holde igjen, men det skal jeg programmere om så den klarer det.

e-Up klarer dette med glans.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

abc

Variabel brems avhengig av hvor mye det er på batteriet. Fullt batteri = fint lite motorbrems. Resten av skalaen er jeg usikker på.

TM

Sitat fra: abc på tirsdag 11. november 2014, klokken 17:44
Variabel brems avhengig av hvor mye det er på batteriet. Fullt batteri = fint lite motorbrems. Resten av skalaen er jeg usikker på.
Er ikke det bra da ? Når batteriet ikke kan ta imot strøm, er det bedre økonomi å la bilen rulle med liten motstand. Og må man bruke bremsen, så er det bare gunstig å få fjernet litt rust fra bremseskivene. Problemet med elbiler er jo at man nesten ikke bremser. Selv måtte jeg bytte bremseskivene på min C-Zero etter 2 år på grunn av for lite bremsing og dermed rust.

hdh

Sitat fra: tmaehlum på tirsdag 11. november 2014, klokken 18:31
Sitat fra: abc på tirsdag 11. november 2014, klokken 17:44
Variabel brems avhengig av hvor mye det er på batteriet. Fullt batteri = fint lite motorbrems. Resten av skalaen er jeg usikker på.
Er ikke det bra da ? Når batteriet ikke kan ta imot strøm, er det bedre økonomi å la bilen rulle med liten motstand. Og må man bruke bremsen, så er det bare gunstig å få fjernet litt rust fra bremseskivene. Problemet med elbiler er jo at man nesten ikke bremser. Selv måtte jeg bytte bremseskivene på min C-Zero etter 2 år på grunn av for lite bremsing og dermed rust.

Er vel kanskje dette som er en av grunnene til at de har gått for tromler i stedenfor skiver bak på Zoe.
Sort '14 Renault Zoe Intens

elektrolux

Hadde relativt fullt batteri den dagen, men også i går med 3/4 ladetilstand klarte ikke motorbremsen å holde igjen ned denne bakken. Kjørte ikke i eco.

Håper dette, og seiling kan fikses med en software oppgradering.

Trommel brems bak, og klimatisert batteri som forsøker å holde batteriet mellom 15 og 25 C ved hjelp av varmepumpen samt Cammelion laderen viser at Renault har gjort mye bra grunnarbeid med denne bilen. Liker også at den er så lettbetjent, starter raskt og er lett å gå inn og ut av. Nøkkelfri betjening, automatisk lys og vindusviskere samt kompakt størrelse er andre pluss i min bok. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

torlie

Sitat fra: elektrolux på onsdag 12. november 2014, klokken 05:00

Trommel brems bak, og klimatisert batteri som forsøker å holde batteriet mellom 15 og 25 C ved hjelp av varmepumpen samt Cammelion laderen viser at Renault har gjort mye bra grunnarbeid med denne bilen. Liker også at den er så lettbetjent, starter raskt og er lett å gå inn og ut av. Nøkkelfri betjening, automatisk lys og vindusviskere samt kompakt størrelse er andre pluss i min bok. ;)

Om den etterhvert kunne komme med Dab, Xenon og setevarme etc. ville det vært enda bedre  :)
2018 Zoe Bose Edition
2016 Zoe Intens (Solgt!)
Reservert: Skoda Enyaq

Flips

Sitat fra: nime01 på onsdag 12. november 2014, klokken 11:49
Sitat fra: torlie på onsdag 12. november 2014, klokken 07:51
Om den etterhvert kunne komme med Dab, Xenon og setevarme etc. ville det vært enda bedre  :)
Setevarme kommer.
DAB kommer sikkert det også.
LED kommer vel før xenon tipper jeg.
Zoe har LED-lys da, her:


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA