Har Think fått penger?

Startet av froland, onsdag 18. februar 2009, klokken 13:25

« forrige - neste »

froland

Hei elbilvenner! Jeg lurer på om Think har søkt om penger fra staten og om de har fått noe? Jeg spør, dere svarer! Regards Froland ;D
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

el nino

Skulle ønske at det fantes et svar, men det er merkelig stille om Think for tiden-----kanskje en bevisst strategi før de får tilsagn om støtte fra Innovasjon Norge så ikke "alle andre" også begynner å mase om penger til sine prosjekter? :D

elox

Har en kolega av meg som venter på bil, han snakket med Sjur hos Think på onsdag. Det ble ikke sagt noe om finansieringen, men kolegan min er en av de ca 50 som vil få bil i første halvdel av mars. Dette er de bilene som har stått nesten er ferdig skrudd sammen på fabrikken siden før jul!
Th!nk 2008, kjørt 40000

Nå Leaf Tekna reg 27.1.2014

GliX

Jeg har bukket under for min egne sunne fornuft samt enkelte forumdeltakere sin forkynning om at servo er unødvendig. Har dermed inngått avtale med Sjur om leveranse av bil i mars jeg og. Må betale 50.000,- for batteriet og slipper mobility-avtale.

Litt usikker på hvor lurt dette er, men nå har jeg ventet og drømt om denne bilen siden juli 2007 så det får bare stå til.

Hysj, hysj. Ikke si det til noen. Skal overraske samboer++ når jeg plutselig kommer kjørende  8).

--
GliX

elektrolux

Sitat fra: GliX på tirsdag 24. februar 2009, klokken 13:20
Må betale 50.000,- for batteriet og slipper mobility-avtale.

Litt usikker på hvor lurt dette er, men nå har jeg ventet og drømt om denne bilen siden juli 2007 så det får bare stå til.

Går ut fra at du har annen bil, og dermed egen mobilitygaranti. Du skal også være sikret 5 års reklamasjon på batteriet ut fra kjøpsloven, og har spart 25000 kr i forhold til å leie batteriet i 5 år

På min kalkulator går dette i kraftig pluss. Holder batteriet 7 år kan du kjøpe nytt bare på det du sparer på å eie i stedet for å leie. Setter du inn leiebeløpet på fond over de neste årene kommer du sannsynligvis til å kunne cashe ut nytt batteri etter kun 4 år ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Ken

Sitat
Setter du inn leiebeløpet på fond over de neste årene kommer du sannsynligvis til å kunne cashe ut nytt batteri etter kun 4 år ;)

Hmmm.

Moderatoredit: fixed quote.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

GliX

Det store spørsmålet er vel om Think overlever krisen. Om de går konkurs må en forholde seg direkte til produsent av batteriene mtp. garanti/reklamasjon.

Det skal også sies at batteriet selges kraftig rabattert/subsidiert sammen med bilen. Nytt batteri alene ville i dag ha kostet sitat Sjur Heglund "drøyt dobbelt prisforlangende, men forventningen er at batterikostnad vil reduseres betydelig i takt med utvikling og økte produksjonsvolum".

--
GliX

HHF

Mulig jeg er litt naiv, men jeg har stor tro på den nye Thinken og batteriene jeg. Kan bare gratulere så mye med valget og dersom du skulle komme til å savne servoen veldig, får du bare bruke de pengene du sparte på servo på et helsestudio for trening av biceps ;-). Blir jo morsomt dette - avsette penger på batterifond og starte på helsestudio - flere morsomme ting vi kan foreslå for deg tro  ;-)
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

GliX

Sitat fra: HHF på tirsdag 24. februar 2009, klokken 14:12
flere morsomme ting vi kan foreslå for deg tro  ;-)

Det måtte vært et eller annet med ergometersykkel og dynamo for lading eller noe slikt da...

--
GliX

EL-Piano

For å returnere til det opprinnelige temaet på denne tråden.
Jeg snakket med Think på fredag 27/2. Nyheten om SAAB samarbeidet ble ikke nevnt da, men tror likevel opplysningene jeg fikk er interressante for forumet.
Think har fått utsettelse til ut mars på å skaffe finansiering, og til nå har de skaffet halvparten av det de trenger. Sett i lyset av at svenske krefter i tillegg er interresert, får vi bare håpe det beste.
De vil produsere ferdig en del halvferdige biler. Disse skal selges for å hente inn noe kapital. Bilene vil kun gå til storbrukere - firma - offentlig, da det er en viss risiko i forbindelse med garantier og service hvis Think skulle gå konkurs. Noen få private fikk i en kort periode kjøpe bil, men med samme risiko, og uten batterileasing.
Jeg er en av de som så og si hadde nøkkelen til en ny Think i lomma da kontrakten min dessverre ble annulert. Jeg har siden ventet på et par løsninger fra Think for om mulig få meg en bil. Det ser derfor ut til at både jeg og andre må vente på nærmere avklaring. Synd for oss og synd for Think som nå må ha tapt mange ventende kunder og enda flere nye potensielle kunder.
Tesla Model Y LR oktober 2021
Tesla M3 september 2020
Nissan Leaf juli 2012 -
Renault Kangoo - 2004 m/Range Extender kjøpt 2009 brant i april-12
Renault Kangoo - 2001 kjøpt nov 2003

elox

Th!nk 2008, kjørt 40000

Nå Leaf Tekna reg 27.1.2014

BRS

Det er så "fint" med SV, masse ord og ingen handling.

http://www.dagbladet.no/2009/03/19/nyheter/miljo/innenriks/politikk/regjeringen/5368827/

Hvis de skal satse så mye burde de vel støtte Think litt.

cra

Ja, der har vi det igjen...  Mye bjeff og lite bit.  Hva om de kunne legge inn en bestilling på f.eks. tusen biler, og "dele dem ut" i kommunene slik at kommunalt ansatte som trenger å flytte seg litt rundt kan benytte dem. Det være seg prester, hjemmehjelp eller andre.

La hver kommune få en gratis think til å låne ut til innbyggerne i kommunen. Jeg er sikker på at mange finner ut at de kan kjøre elektrisk når de først har prøvd hvordan det fungerer.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Sitat fra: cra på fredag 20. mars 2009, klokken 10:39
La hver kommune få en gratis think til å låne ut til innbyggerne i kommunen. Jeg er sikker på at mange finner ut at de kan kjøre elektrisk når de først har prøvd hvordan det fungerer.

Genial ide, noe ala' lånesykler i forskjellige byer.

Tipper det hadde overbevist mange tvilere.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

hens

Med få unntak: De største motstandere av elbiler er de som aldri har vært i nærheten av en.
Har bare en motforestilling, alt som er gratis vil gjerne bli ødelagt.
Men et utleieprosjekt omtrent som Oslo energi hadde med prototype City Bee i Oslo, hvor hjemmesykepleien kjørte elektrisk, ville bli en sikker suksess.

Og da er vi tilbake til mitt innlegg for en tid tilbake: Kan ikke staten kjøpe et antall biler og betale på forskudd, så kan de "leies ut" til grupper som er egnet.

Hei politikere, kom fram, og bli grønne i gjerning, ikke bare i fjerning.

Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA